مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پنل علمی نیازمندی‌های فناوری صنایع که در حاشیه نمایشگاه فرصت‌های ساخت و رونق تولید استان هرمزگان برگزار شد، بر لزوم استفاده از توان مراکز علمی و دانشگاهی در جهت بومی سازی و رونق تولید تاکید کرد.

ارزانی با اشاره به بومی سازی در فولاد هرمزگان گفت: ما حرفمان را از شعار  به عمل تبدیل و حدود ١٢هزار قطعه را بومی سازی کردیم . نرم افزاری در کشور در خصوص بومی سازی طراحی شده است که  نیازهای صنایع در حوزه قطعات و مواد اولیه در آن ثبت می‌شود و پژوهشگران می‌توانند متناسب با نیازهای اعلام شده طرح های پژوهشی خود را ارائه نمایند، آماده همکاری هستیم تا با استفاده از توان علمی کشور و مراکز علمی و فناوری و مراکز دانشگاهی بتوانیم مواد اولیه و قطعات موردنیاز را بومی سازی کنیم .

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، ارتباط صنعت با دانشگاه را ضروری خواند و گفت :در حوزه ارتباط با دانشگاه و مراکز علمی ٤٩ پروژه پژوهشی با مراکز علمی هرمزگان و کشور در دست اقدام داریم. 

پژوهشگران می‌توانند از طریق مراکز علمی و پژوهشی با فولاد هرمزگان همکاری کنند و آمادگی لازم برای همکاری با این مراکز وجود دارد.

وی با اشاره به تامین مواد اولیه مورد نیاز فولاد سازان گفت: تلاش مسئولان استانی در خصوص رفع مشکلات صنایع قابل تقدیر است، ولی این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد . ارزانی تاکید کرد: ما مشکل تامین مواد اولیه داریم و انتظار می‌رود مسؤلین در این حوزه اقدام موثری انجام دهند و نیازهای مواداولیه صنایع استان حل شود .

مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به فعالیت‌های علمی این شرکت در عرصه های مختلف گفت: با توجه به رسالت و مسئولیت اجتماعی در حوزه پژوهش و صنعت فولاد یک نیاز سنجی در فولاد هرمزگان انجام شد و فرایند ریخته گری که در صنعت فولاد یک ضرورت است و بسیار حائز اهمیت،

 به عنوان یک موضوع شناسایی شد و به همین دلیل اولین کنفرانس ملی ریخته گری کشور  را با همکاری مراکز دانشگاهی برنامه ریزی کردیم که  این کنفرانس در اواخر آذرماه در بندرعباس برگزار خواهد شد.