تفاهم‌نامه همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) درزمینه لایروبی حوضچه شرقی بندر تجاری کیش و احداث جزیره مصنوعی به امضا رسید.

به گزارش ایلنا؛ همزمان با هفته دولت و در نشست مشترک مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش و سعید محمد فرمانده  قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تفاهمنامه همکاری میان طرفین به امضارسید. این نشست با حضور مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد که برای بهره‌برداری از چند طرح عمرانی به جزیره کیش سفر کرده بود، برگزار شد.

تکمیل مطالعات و اجرای پروژه عملیات لایروبی حوضچه شرقی بندر تجاری کیش و احداث جزیره مصنوعی به صورت طرح  وساخت (EPC) که شامل طراحی و مهندسی ساخت این جزیره مصنوعی، ساخت دایک موقت، لایروبی، استحصال و تراکم دینامکی است،  از جمله مفادی است که در تفاهنامه مذکور به امضای طرفین رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه تصریح کرد: با توجه به این که کیش میزبان طرح‌های بزرگ و در سطح ملی است از اینرو کیفیت انجام طرح برای سازمان منطقه آزاد کیش حایزاهمیت است و ازاین‌رو این سازمان سعی دارد با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های مطرح داخلی در زمینه رشد و توسعه کیش و عملی کردن ماموریت‌های این سازمان گام‌های اساسی بردارد.

وی افزود: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، سازمان منطقه آزاد کیش صاحب جزیره مصنوعی به ابعاد ۵۰۰ هزار متر مربع می‌شود که برای آن کاربری‌های تفریحی ومسکونی در نظر گرفته شده است.