نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: در جریان استیضاح وزرا آپارتمان‌هایی برای منصرف کردن برخی نمایندگان به آنها داده شده است تا آنها از استیضاح صرف‌نظر کنند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برخی فسادهای موجود در مجلس، عنوان کرد: برای استیضاح برخی وزرا در مجلس ما شاهد فسادهایی هستیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: در استیضاح وزرا لیستی در مجلس داریم که آپارتمان‌هایی برای عدم استیضاح آن وزیر به نمایندگان داده شده یعنی به نمایندگانی آپارتمان داده شده که استیضاح از وزیر را منتفی کردند که این لیست به شورای نگهبان هم داده شده است؛ پس می‌بینیم که فساد این چنینی هم وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که این لیست مربوط به دوره قبل است یا خیر،‌ گفت: مربوط به دوره‌های قبل و همین دوره هم هست یعنی فقط مربوط به دوره‌ قبل (مجلس نهم) نیست. در دوره قبل هم زیاد بود. بسیاری از ردصلاحیت‌ها هم به همین دلیل بوده است. 

قرائن و شواهد را که می‌بینیم متوجه می‌شویم که با توجه به گزارش‌های ارائه شده این موارد با گزارش‌های مستند دیگر در شورای نگهبان دستگاه‌های امنیتی نظامی انتظامی و اطلاعاتی سازگار است.

کدخدایی: 

از چنین لیستی خبر ندارم

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با خبرآنلاین درباره ارسال چنین لیستی به شورای نگهبان گفت: خبری در این باره ندارم و ممکن است گزارش‌های مختلفی به اداره انتخابات شورای نگهبان برسد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره ادعای ابوترابی درباره ردصلاحیت بعضی نمایندگان در انتخابات‌های گذشته به دلیل همین لیست نیز گفت: این نظر ایشان است، گزارش‌های مختلفی از منابع مختلف به شورای نگهبان ارسال می‌شود و شورا همه این موارد را بررسی می‌کند و این طور نیست که صرفا بر اساس این گزارش‌ها شورای نگهبان تصمیم‌گیری کند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از گزارش‌های ارسالی به شورای نگهبان صحت ندارد، گفت: اگر این گزارش‌ها صحت داشته باشد و تخلفی صورت گرفته باشد، شورای نگهبان بر اساس قانون انتخابات عمل می‌کند.

کدخدایی اضافه کرد: درباره اینکه نماینده‌ای چنین تخلفی کرده باشد و از وزیری چیزی گرفته باشد، چیزی به خاطر ندارم.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: اگر بر اساس قانون انتخابات تخلفی صورت گرفته باشد، در تصمیم شورای نگهبان در تأیید صلاحیت این افراد تاثیر می‌گذارد.