آریا طاری

فصل نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران تا همین امروز جابه‌جایی‌های جذاب و خبرهای داغ زیادی داشته اما هنوز سرنوشت گروهی از ستاره‌ها روشن نیست. ستاره‌هایی که می‌توانند بمب‌های بزرگ نقل و انتقالات باشند و با پیوستن به هر باشگاهی، سروصدای بسیار زیادی در بازار به وجود بیاورند. جلسه‌های تمرینی تعدادی از تیم‌ها شروع شده اما خرید و فروش بازیکن‌ها همچنان دنبال می‌شود. هنوز دلایل زیادی برای چشم برنداشتن از پنجره نقل و انتقالات وجود دارد. مهم‌ترین و خبرسازترین چهره‌ها در ادامه فصل نقل و انتقالات، چه کسانی هستند؟

اشکان دژاگه

با وجود غیبت در آخرین اردوی تیم ملی، اشه همچنان همانند سایر ملی‌پوش‌های تراکتورسازی به تمرین این باشگاه ملحق نشده است. او موثرترین بازیکن فصل گذشته این باشگاه به شمار می‌رفت و طبیعی به نظر می‌رسید که از چند تیم دیگر نیز پیشنهاد دریافت کند. آیا اشکان دژاگه فصل آینده در تراکتور باقی خواهد ماند؟ بدون تردید حفظ او، یک موفقیت بزرگ برای باشگاه تبریزی به شمار می‌رود.

مهدی طارمی

پرسپولیسی‌ها علاقه زیادی به بازگرداندن این ستاره داشته‌اند. این علاقه در دوران برانکو کلید خورده و این روزها نیز همچنان در باشگاه دیده می‌شود. پس از بازگشت فرشاد احمدزاده، قرمزها برای جذب دوباره طارمی نیز اقدام کردند. پایان قرارداد این بازیکن با الغرافه، می‌تواند فرصت خوبی برای خرید دوباره او باشد. با این وجود به نظر می‌رسد رفتن به اروپا، اولویت اصلی طارمی را می‌سازد و شانس بازگشت او به پرسپولیس، چندان زیاد نیست.

آیاندا پاتوسی

استقلالی‌ها هزینه‌های لازم برای تمدید خودکار قرارداد پاتوسی را به حساب باشگاه کیپ تاون واریز کرده‌اند اما مدیربرنامه ستاره آفریقایی، هنوز بر جدایی او تاکید دارد. آیاندا پس از یک فصل درخشان در استقلال، مورد توجه چند باشگاه عربی قرار گرفت و به همین خاطر، احتمال جدایی این هافبک از استقلال وجود دارد. گفته می‌شود استراماچونی بر حفظ پاتوسی تاکید کرده و باشگاه دست به هر کاری خواهد زد تا این بازیکن را حفظ کند.

کاوه رضایی

روزهای باشکوه کاوه در شارلروا، در تیم بعدی او ادامه پیدا نکرد. رضایی به عنوان یک ستاره تمام عیار راهی باشگاه بروژ شد اما مصدومیت اجازه نداد او در تیم تازه‌اش اوج بگیرد. کاوه در بروژ انتظارها را برآورده نکرد و سرانجام بخشی از فهرست مازاد این باشگاه شد. حالا استقلال و سپاهان رقابت سختی را برای جذب این ستاره گرانقیمت آغاز کرده‌اند. شاید کاوه در روزهای آینده از بین پیوستن به تیم سابق و بازی برای ژنرال، یک گزینه را انتخاب کند.

آنتونی استوکس

مهاجم پرحاشیه ایرلندی، در فهرست دنیزلی برای فصل بعد دیده می‌شود اما باشگاه به خوبی می‌داند که حفظ او، پیچیدگی‌های خاص خودش را خواهد داشت. استوکس فصل گذشته را خارق‌العاده آغاز کرد اما برای مدتی محو شد و سپس در بازگشت، درخشش سابقش را نداشت. با این وجود تراکتوری‌ها هنوز به او اعتقاد دارند. چراکه توانایی‌های استوکس، فراتر از سطح فوتبال ایران است.

علی کریمی

ترافیک در خط حمله استقلال، احتمال باقی ماندن علی کریمی در استقلال را به حداقل رسانده است. او فصل گذشته یکی از خوب‌های استقلال به شمار می‌رفت اما قرارداد این بازیکن هنوز تمدید نشده و او از دو تیم لیگ برتری نیز پیشنهاد دریافت کرده است. علی کریمی یکی از معماهای تابستانی این فصل فوتبال ایران خواهد بود.

وحید امیری

پس از یک فصل ناموفق در فوتبال ترکیه، وحید امیری در آستانه بازگشت به فوتبال ایران قرار دارد. او البته هنوز یک فصل دیگر با باشگاهش قرارداد دارد اما بعید نیست به خاطر دستمزد زیاد، در فهرست مازاد تیمش قرار بگیرد. پرسپولیس، یکی از مقصدهای احتمالی وحید امیری در این فصل به شمار می‌رود. بازیکنی که زمانی پروژه انتقالش به پرسپولیس، یک جنجال بزرگ را در لیگ برتر رقم زد.