پس از چند فصل موفقیت‌آمیز، دوران برانکو در پرسپولیس به پایان رسید. مرد کروات پس از پذیرفتن پیشنهاد الاهلی عربستان، در چند مصاحبه مختلف تاکید کرده که مشکلی با مدیران باشگاه نداشته و تنها به خاطر انگیزه‌های شخصی و تجربه یک چالش تازه، راهی فوتبال عربستان شده است. با این وجود برخی از هواداران باشگاه حتی صحبت‌های خود برانکو را نیز باور نمی‌کنند و اصرار دارند که مدیران باشگاه او را از تیم فراری داده‌اند. چرا مدیران پرسپولیس باید قید مربی موفق‌شان را بزنند و درهای خروج را برای او باز کنند؟ چرا آنها وقتی می‌دانند که در صورت جدایی برانکو به شدت مواخذه خواهند شد و در شرایط سختی قرار خواهند گرفت، باید دست به چنین کاری بزنند؟ چرا وقتی نتایج رویایی پروفسور باعث محبوبیت خود آنها نیز می‌شود، این مدیران باید از حفظ مرد اول نیمکت چشم‌پوشی کنند؟ سناریوی غیرمنطقی و تا حدودی باورنکردنی دور زدن برانکو توسط مدیران باشگاه، به شکل عجیبی در بین گروهی از هوادارها جدی گرفته شده است. حالا سوال اینجاست که چه کسی این شایعه را به راه انداخته و از تجمع هوادارها مقابل ساختمان باشگاه سود می‌برد؟  چه کسی قصد دارد روی نیمکت تیم، تغییر به وجود بیاورد و خودش به این نیمکت اضافه شود؟

زین‌الدین زیدان پس از سه قهرمانی متوالی در اروپا با رئال مادرید، نیمکت این باشگاه را ترک کرد. با وجود علاقه شدید مادریدی‌ها به او، هیچ هواداری خودش را به نزدیکی ساختمان باشگاه نرساند تا علیه پرز و یا سایر مدیران رئال مادرید شعار بدهد. پیش از این پپ گواردیولا نیز پس از چهار فصل، تصمیم به ترک بارسا گرفت اما هیچ هواداری با بنر به سراغ ساختمان باشگاه بارسلونا نرفت. هواداران پرسپولیس نیز باید این موضوع ساده را درک کنند که برانکو به هر دلیلی، تصمیم گرفته از پرسپولیس جدا شود و هیچ‌کس برای گرفتن این تصمیم، چاقو زیر گلوی مرد کروات نگذاشته است.

 زندگی بدون پروفسور هم ادامه دارد و هنوز ممکن است با یک انتخاب خوب، این تیم نتایج درخشانی به دست بیاورد. هوادارانی که این روزها به بهانه واهی دیدار محسن خلیلی با افشین قطبی، علیه سرپرست تیم شعار می‌دهند، بدون آن‌که بدانند در زمین بازی دیگران توپ می‌زنند. در روزهای گذشته چند ستاره پرسپولیس مثل بیرانوند، صفحه پرمخاطب پرسپولیس در اینستاگرام را آنفالو کرده‌اند. چراکه این صفحه متعلق به یکی از اعضای سابق باشگاه است که این روزها با پایان محرومیتش به شدت قصد دارد به نیمکت برگردد. راهکار این چهره برای بازگشت، کوبیدن سرپرست فعلی تیم محسن خلیلی با رواج شایعه‌هایی کثیف درباره ملاقات او با افشین قطبی است. 

در حالی که این ملاقات هرگز صورت نگرفته و نخواهد گرفت. طرفداران پرسپولیس باید باهوش‌تر از آن باشند که فریب جو افرادی با کارنامه مشخص را بخورند. همه می‌دانند که مهرداد میناوند برای خوشایند چه کسی، این جو را در باشگاه به راه انداخته و هدفش، ارتباطی با خوشبختی پرسپولیس ندارد. سناریوی شایعه‌سازی علیه خلیلی هر روز با قدرت بیشتری دنبال می‌شود و هوادارها ناخودآگاه نقشه یک چهره آشنا را جلو می‌برند.