رئال هم مشتری مدافع جوان شد

نشریه فرانسوی RMC اعلام کرد که مسئولان رئال مادرید وضعیت ماتیاس ده‌لیخت را پرس و جو کردند و به زودی پیشنهادی برای به خدمت گرفتن این مدافع هلندی به باشگاه آژاکس می‌فرستند. جدا از این آ.اس اسپانیا هم مدعی است رئال مادرید هم به جمع مشتریان ماتیاس ده‌لیخت اضافه شده و در این مسیر باید با باشگاه‌های بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس رقابت کند. مدافع هلندی باشگاه آژاکس در حال حاضر در میامی حضور دارد و تعطیلاتش را پشت سر می گذارد. به نظر نمی‌رسد تغییری در وضعیت ده‌لیخت قبل از اتمام تعطیلاتش ایجاد شود. در شرایط فعلی ده‌لیخت به پاری‌سن‌ژرمن نزدیک است اما از سوی دیگر فابیو پاراتیچی مدیر ورزشی یوونتوس رابطه نزدیکی با مینو رایولا دارد. حالا اضافه شدن رئال مادرید و علاقه کهکشانی‌ها به ده‌لیخت وضعیت انتقال او را سخت‌تر خواهد کرد. همچنین RMC عقب‌نشینی بارسلونا برای جذب این مدافع را رد کرده و آبی اناری‌ها هم هنوز برای به خدمت گرفتن ده‌لیخت شانس دارند.

    

چک برگشت

پتر چک دروازه‌بان سابق باشگاه‌های چلسی و آرسنال که در پایان فصل 19-2018 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، به کادر مدیریتی و فنی چلسی اضافه شد. به گزارش وب‌سایت باشگاه چلسی، پتر چک به عنوان مشاور فنی جدید باشگاه انتخاب و به کادر باشگاه اضافه شد. وظیفه چک در چلسی نظارت و توصیه در همه مسائل فوتبالی و عملکرد باشگاه است و همچنین رابط میان باشگاه با تیم‌های آکادمی است و اطمینان برقرار کردن از این موضوع که بخش‌های حمایتی باشگاه به درستی و تاثیرگذار کارشان را انجام می‌دهند. پتر در کوبهام مستقر خواهد شد و با مارینا گرانوفسکی (مدیر چلسی) همکاری تنگاتنگی خواهد داشت. نقش او همچنین هماهنگی میان کادر فنی تیم بزرگسالان و کادر استعدادیاب باشگاه خواهد بود و در مسابقات خانگی و خارج از خانه با در اولویت قرار دادن استراتژی و عملکرد باشگاه، در کنار تیم خواهد بود. فراموش نکنیم چک سال 2004 به چلسی تحت هدایت ژوزه مورینیو پیوست و پس از 11 فصل بازی در این تیم راهی آرسنال شد.

    

خداحافظی تورس

فرناندو تورس، ستاره اسپانیایی سابق تیم‌های فوتبال چلسی و لیورپول در سن 35 سالگی اعلام بازنشستگی کرد. مهاجم سابق تیم ملی اسپانیا که دوران بازیگری‌ خود را 17 سال پیش آغاز کرد، در پایان فصل 18-2017 از اتلتیکومادرید به تیم ساگان توسوی ژاپن پیوست و با پایان قراردادش در این تیم تصمیم به بازنشستگی گرفت. تورس که در چهار فصل حضورش در لیورپول 81 گل زد، بعد از ترک آنفیلد به چلسی رفت و با این تیم لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد. تورس در رده ملی هم با اسپانیا قهرمان جهان و یورو شد. او پس از چلسی به اتلتیکومادرید، تیمی که دوران بازیگری‌اش را با آن آغاز کرد برگشت اما نقشش در این تیم کمرنگ بود. تورس در سن 18 سالگی با اتلتیکومادرید خودش را به دنیای فوتبال معرفی کرد و سال 2007 به لیورپول رفت، جایی که به عنوان یکی از بهترین مهاجم‌ نوک‌های دنیا مشهور شد. او ماه ژانویه سال 2011 با قراردادی 50 میلیون پوندی از لیورپول به چلسی پیوست اما در این تیم به هیچ عنوان نتوانست موفقیت‌هایش در لیورپول را تکرار کند. با این وجود او توانست لحظاتی به یادماندنی را در استمفوردبریج تجربه کند که یکی از آنها گل دیرهنگامش مقابل بارسلونا در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بود که منجر به صعود چلسی به فینال شد، همان فصلی که آبی‌های لندن با هدایت روبرتو دی متئو بایرن مونیخ را شکست دادند و تنها قهرمانی‌شان در این رقابت‌ها را کسب کردند.