آریا طاری

سپردن پیراهن شماره هفت رئال مادرید به بازیکن متوسطی مثل ماریانو دیاز، آخرین حربه فلورنتینو پرز برای کم‌اثر نشان دادن جدایی کریستیانو رونالدو بود اما زمان خیلی زود ثابت کرد که اهمیت این جدایی برای کهکشانی‌ها چقدر زیاد بوده است. حالا پیراهن شماره هفت باشگاه، دوباره یک وارث بزرگ خواهد داشت. ادن هازارد پنجمین بازیکنی است که در دوران حضور رومن آبراموویچ در باشگاه چلسی، به رئال مادرید می‌رود. او که به خاطر تغییر جهت‌های همیشگی‌اش در زمین و البته ضربات نهایی نیش‌دارش با لقب «مار» شناخته می‌شود، حالا یکی دیگر از صدمیلیونی‌های تاریخ فوتبال است. خریدهای قبلی رئال از چلسی، ابدا خریدهای موفقی نبوده‌اند و حالا ادن باید علیه این طلسم بزرگ، مبارزه کند.

آرین روبن

مرد آلمانی در بهترین روزهای دوران فوتبالش، با 22 میلیون پوند از چلسی به رئال مادرید رفت. همه انتظار داشتند روبن در برنابئو به یک سوپراستار تبدیل شود اما در روزهای ناخوشایند باشگاه، آرین نیز نتوانست درخشش چندانی داشته باشد. او به گفته خودش پس از دو فصل علاقه‌ای به ترک رئال مادرید نداشت اما باشگاه تصمیم گرفته بود تا او را به فروش برساند و به دنبال خریدهای جاه‌طلبانه‌تری مثل کریستیانو رونالدو و کاکا برود. روبن که در مادرید رنگ آرامش را ندیده بود، در بایرن مونیخ فوق‌العاده ظاهر شد و حالا پس از 10 فصل، به عنوان یکی از اسطوره‌های این باشگاه از مونیخی‌ها جدا شده است. آرین روبن در عصر خودش، یکی از بهترین فوتبالیست‌های کشور هلند محسوب می‌شد. ستاره‌ای که بین درخشش در چلسی و بایرن‌مونیخ، یک دوران ناامیدکننده را در رئال مادرید پشت سر گذاشت و در واقع قربانی فرم بد باشگاهش شد.

مایکل اسین

هفت سال قبل، ژوزه مورینیو تصمیم گرفت مایکل اسین را به صورت قرضی از چلسی برای رئال مادرید جذب کند. ستاره غنایی و مربی پرتغالی، رابطه بسیار خوبی با هم داشتند و در کنفرانس مطبوعاتی اعلام این انتقال، همدیگر را «پدر و پسر» خطاب کردند. جواهر فوتبال غنا خیلی زود در برنابئو فیکس شد و در تنها فصل حضورش در باشگاه، 35 بار در خط میانی سفیدها به میدان رفت. با این وجود رئال در آن فصل هیچ جام مهمی به دست نیاورد و این سرآغاز تغییراتی در ترکیب اصلی تیم بود. مادریدی‌ها قرارداد مایکل را دائمی نکردند و در پایان قرارداد قرضی، این بازیکن را دوباره به چلسی برگرداندند. اسین برای مدتی در میلان و سپس پاناتیانیکوس بازی کرد و پس از آن به یک باشگاه در لیگ اندونزی رفت. اسین با وجود جنگجویی در میانه میدان، در فهرست خریدهای موفق رئال مادرید قرار نگرفت. او نتوانست انتظار هواداران این باشگاه را برآورده کند.

ریکاردو کاروالیو

او یکی از پرتغالی‌های پرشماری بود که در دوران ژوزه مورینیو، راه‌شان به طرف برنابئو هموار شد. ریکاردو در حالی به رئال پیوست که بهترین سال‌های دوران بازی را پشت سر گذاشته بود و دیگر در انتهای دوران فوتبالش قرار داشت. او به محض روبه‌رو شدن با پیشنهاد باشگاه مادریدی در یک مصاحبه جالب گفت:«وقتی از رئال مادرید پیشنهاد دریافت می‌کنید، باید با شنا، دویدن و یا هر روش دیگری به سرعت خودتان را به اسپانیا برسانید.» کاروالیو به اسپانیا رفت و در اولین فصل، بازیکن فیکس رئال مادرید شد و 48 بازی برای این تیم انجام داد. پس از این فصل، ریکاردو به نیمکت دوخته شد و در دو فصل بعدی تنها 29 بار برای رئال بازی کرد. او سرانجام به موناکو فروخته شد. خرید این بازیکن حدود هفت میلیون پوند برای سفیدها هزینه داشت. مدافعی که کمی دیر به رئال ملحق شد و همه روزهای اوجش را در باشگاه چلسی سپری کرد.

تیبو کورتوآ

پیش از هازارد، آخرین مهره بلژیکی رئال مادرید تیبو کورتوآ بود. دروازه‌بانی که با امیدواری زیاد از چلسی جدا شد تا در مادرید به یکی از بهترین گلرهای دنیا تبدیل شود. تیبو بعد از یک جام جهانی موفق، با 35 میلیون پوند به برنابئو رفت اما فصل ناامیدکننده‌ای را در این باشگاه سپری کرد. او گل‌های بد زیادی خورد و هرگز در قواره‌های یک ستاره ظاهر نشد. اولین فصل حضور تیبو در اسپانیا، ابدا درخشان نبود. او به هیچ وجه در بین هواداران باشگاه محبوب نشد اما زیدان اعلام کرد که برای آینده، روی این سنگربان حساب باز می‌کند. در مادرید همه امیدوارند که دومین فصل کورتوآ، کمی بهتر از فصل گذشته باشد.

و حالا... ادن

بیشتر از آن‌که مادریدی‌ها به دنبال امضای قرارداد با ادن هازارد باشند، خود این بازیکن به دنبال راهی برای قطعی کردن این انتقال بود. او بارها در مصاحبه‌های مختلف از علاقه‌اش برای پیوستن به رئال مادرید حرف زد و پس از قهرمانی در یورولیگ، رسما از هواداران چلسی خداحافظی کرد. در این سال‌ها، خریدهای رئال از چلسی موفقیت‌آمیز از کار درنیامده اما به نظر می‌رسد سوپراستار بلژیکی به این روند پایان خواهد داد. او یکی از جذاب‌ترین خریدهای کهکشانی‌ها در چند سال گذشته است و می‌تواند در برنابئو، هواداران را با تکنیک مثال‌زدنی‌اش به وجد بیاورد.