وقتی شفر چاره‌ای ندارد

سوژه اخراج شفر هنوز کهنه نشده و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها کهنه شود. فتحی که روز گذشته به ورزش و مردم رفته بود، در این خصوص گفته است: با توجه به نوساناتی که ما داشتیم، به این نتیجه رسیدیم تا با ایشان قطع همکاری کنیم. من با تک‌تک اعضای هیات‌مدیره صحبت کردم و در نهایت تصمیم نهایی را گرفتیم. از طریق سایت باشگاه ساعت9 صبح اعلام کردیم که ایشان معلق است و نمی‌تواند در تمرین شرکت کند. شفر سایت را دیده بود ولی به ما اعلام کرد تا وقتی که به من نامه ندهید به محل تمرین خواهم رفت. بلافاصله ما نامه زدیم و از طریق راننده او نامه را به دستش رساندیم و در ادامه از طریق پیام واتس‌آپ به ساشا شفر هم اعلام کردیم، ولی شفر باز هم سر تمرین رفت. من حتی به راننده ایشان گفتم شفر را به تمرین نبرد، ولی ‌او گفت که شفر اعلام کرده اگر نیایید با  تاکسی می‌روم. 

رفتار شفر در محل تمرین خوب و حرفه‌ای نبود و رفتارشان علیه باشگاه شد. آقای شفر 50سال مربیگری کرده و قطعا در این 50سال معارفه و تودیع داشته است. مگر در زمان معارفه شفر، منصوریان حضور داشت؟

مدیرعامل باشگاه استقلال در بخش دیگری از حرف‌هایش با اشاره با قراردادی که با شفر امضا شده است گفت: متاسفانه با شفر قرارداد غیرحرفه‌ای امضا شده است. مرسوم نیست مربی حق فسخ داشته باشد ولی باشگاه این حق را نداشته باشد. مبلغ نجومی با او بسته شده است. قرارداد او بالای یک‌میلیون دلار است. 

ساشا شفر بدون داشتن مدرک معتبر آنالیزوری، قرارداد بالایی با استقلال بسته بود. ما قرارداد خوبی با شفر نداشتیم اما به نظر من شفر چاره‌ای جز توافق ندارد. ایشان یا باید مربیگری را کنار بگذارد یا تکلیف قراردادش را مشخص کند. 

ما از لحاظ اخلاقی احترام خاصی برای او قائل هستیم. شفر در مدت حضورش در استقلال هیچ مورد حاشیه‌ای نداشت.» فتحی با انتقاد از برخی دخالت‌های شفر تصریح کرد: «یکی از معضلات ما با شفر این بود که او می‌خواست در انتخاب سرپرست هم دخالت کند. مترجم، تدارکات و پزشک تیم را هم می‌خواست خودش انتخاب کند. 

سرمربی زیر نظر معاونت ورزشی کار می‌کند، ولی شفر این موضوع را نمی‌پذیرفت.