برد فینال اول در جیب آبادان

مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال در گرگان بین تیم‌های شهرداری گرگان و نفت آبادان جمعه عصر برگزار شد. در این بازی که به میزبانی شهرداری بود، دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند اما در پایان این نفت بود که موفق شد میزبان خود را با چهار امتیاز اختلاف یعنی ۶۷ بر ۶۳ از پیش‌رو برداشته و یک گام به قهرمانی نزدیک شود. در این مسابقه نفتی‌ها کوارتر اول را ۲۱ بر ۱۶ پیروز شدند اما کوارتر دوم با برتری ۱۵ و ۱۴ شهرداری همراه بود. نفت در ۱۰ دقیقه سوم ۲۲ بر ۱۶ برنده شد اما کوارتر پایانی را شهرداری ۱۶ بر ۱۰ با پیروزی به پایان رساند. این در حالی بود که گرگانی‌ها که از حمایت ویژه و پرتعداد تماشاگران خود برخوردار بودند اصلا انتظار این باخت خانگی را نداشتند. جو سالن به نحوی بود که مایک رستم‌پور بسکتبالیست آبادان پنج خطا و کلافه شده بود. دیدار دوم دو تیم قرار بود عصر دیروز برگزار شود و سپس دیدار سوم در آبادان انجام می‌شود.

    

ادامه خودزنی‌های دوومیدانی!

تیمور غیاثی سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در مورد عملکرد ملی‌پوشان دوومیدانی در مسابقات قهرمانی آسیا می‌گوید:«در حال حاضر اگر موفقیتی حاصل می‌شود، روی استعداد و غیرت خود ورزشکاران است. باید در کنار این موارد، هزینه‌هایی هم صورت بگیرد. ورزشکار سلامتی و جوانی‌اش را برای پرچم کشورش می‌گذارد و مسوولان هم باید توجه و حمایت کنند. پاداش‌ها به موقع داده شود تا انگیزه از بین نرود.» (به نظر می‌رسد غیاثی با این چند خط صحبت در واقع برای دوومیدانی خودزنی کرده چراکه نتیجه کسب شده را حاصل استعداد و غیرت خود ورزشکاران دانسته است. هرچند که وزارت ورزش هم در پرداخت پاداش بازی‌های آسیایی کوتاهی کرده اما باید پرسید پس نقش خود فدراسیون دوومیدانی در آماده‌سازی و انگیزه‌بخشی به ورزشکار چه بوده؟) وی افزود:«دو،سه نفر از ملی‌پوشان ما آن طور که انتظار می‌رفت نتیجه نگرفتند. امیر مرادی و حسین کیهانی تلاش زیادی برای کسب مدال کردند اما نتوانستند به آن برسند که البته آن طور که خودشان می‌گفتند به خاطر اینکه پاداش‌های‌شان بعد از بازی‌های آسیایی پرداخت نشده بود، انگیزه کافی را نداشتند. کیهانی خودش به من می‌گفت وقتی چندین ماه از مسابقات گذشته و پاداشم را نگرفته‌ام، با چه انگیزه‌ای بروم.» غیاثی با اشاره به نتایج بانوان عنوان داشت:«متاسفانه نتایج بانوان جالب نبود و ما هم از ابتدا امیدی به نتایج بانوان نداشتیم و بیشتر برای کسب تجربه اعزام شده بودند!» (بانوانی که اتفاقا سال‌ها تجربه حضور در اردو داشتند.)

    

رییس بوکس 

زیرآب سرمربی‌اش را زد؟!

بولات نیازیمبتوف مربی سه‌ستاره قزاقستانی که سابقه سرمربیگری در تیم‌های نوجوانان و جوانان و تیم ملی بانوان قزاقستان را در کارنامه دارد با فدراسیون بوکس ایران به توافق رسیده و به زودی برای عقد قرارداد به کشورمان سفر خواهد کرد. این مربی که مدرس رسمی آیبا هم به شمار می‌رود سابقه هدایت تیم‌های ملی بوکس آلبانی، کره‌جنوبی، ترکیه و چند کشور دیگر را در کارنامه دارد. پیش از این هدایت تیم ملی بوکس ایران بر عهده اکبر احدی بود که با کسب نتایج بسیار ضعیف از کار برکنار شد. احدی در خصوص این اتفاق عنوان داشت:«مسئولان فدراسیون قبل از اعزام به قدری از نتیجه‌ نگرفتن این تیم مطمئن بودند که رییس و دبیر فدراسیون پیشنهاد دادند تیم اعزام نشود و هزینه‌های آن صرف کمک به زلزله‌زدگان شود. وقتی رییس فدراسیون قبل از شروع مسابقات به ورزشکاران تیم ملی می‌گوید قرار است مربی خارجی برای تیم ملی استخدام شود و شما حمایت کنید، این تخریب من و تیم ملی است.80 درصد نتیجه‌ نگرفتن تیم من صحبت‌های رییس فدراسیون با ورزشکاران بود. من به دلیل آینده‌نگری و صحبت‌هایی که با رییس فدراسیون برای کسب سهمیه داشتم این تیم را اعزام کردم و قرار بود پشتیبانی ثوری را نیز داشته باشم.»