آریا رهنورد

سناریوی دو مسابقه قبلی پرسپولیس با نساجی و السد قطر تا حدود زیادی شبیه به هم بوده‌اند. تیم برانکو در هر دو بازی با طراوت نشان داده و موقعیت‌های زیادی ساخته اما در هر دو جدال، به موقعیت‌سوزی روی آورده و در نهایت فرصت رسیدن به یک نتیجه درخشان را از دست داده است. قرمزها در بیشتر دقایق بازی با نساجی تیم برتر زمین مسابقه بودند اما نتوانستند از شانس‌های گل‌زنی استفاده کنند و در نهایت بخت برنده‌ شدن را از دست دادند و تنها به یک امتیاز قناعت کردند. برابر السد قطر نیز، اوضاع بدتر شد و این بار سرخ‌ها بعد از خراب کردن دو موقعیت تک به تک، نتیجه را در آخرین ثانیه‌ها به حریف قطری واگذار کردند. حالا پرسپولیسی‌ها امیدوارند این اتفاق در دیدار امروز با سپیدرود رشت برای‎شان تکرار نشود. حریف امروز پرسپولیس در دو بازی خانگی با سپاهان و استقلال مجموعا 11 گل دریافت کرده اما نباید از یاد برد که همین تیم، در نیم‌فصل اول در ورزشگاه آزادی، قرمزها را زجر داد و تا آخرین دقایق برابر تیم پروفسور مقاومت کرد. سپیدرودی‌ها در نیم‌فصل اول، با تک گل لحظات پایانی آدام همتی مقابل پرسپولیس شکست خوردند و حالا در انتظار امتیاز گرفتن از رقیب پرآوازه هستند.

فشار انجام دو بازی در هر هفته، پرسپولیسی‌ها را به لحاظ بدنی به شدت آسیب‌پذیر کرده است. این تیم امروز برابر سپیدرود علیرضا بیرانوند را به دلیل درد عضلانی در اختیار ندارد. آنها به دلیل مشابه نمی‌توانند از ماریو بودیمیر استفاده کنند و شایان مصلح نیز همچنان غایب خواهد بود. سعید کریمی جوان یکی از گزینه‌های احتمالی بازی در ترکیب اصلی پرسپولیس برای جدال امروز است. بازیکنی که در نبرد دو تیم در جام حذفی تنها گل مسابقه را در وقت‌های اضافه به ثمر رساند. کریمی در چند تجربه قبلی حضور در ترکیب تیم برانکو، نمایش‌های نسبتا خوبی داشته و تحرک خوبی در زمین از خودش نشان داده است. پرسپولیس در این فصل تنها پدیده و ماشین‌سازی تبریز را بیرون از خانه شکست داده و بعد از هفته چهاردهم، دیگر نتوانسته در دیدارهای خارج از خانه به برتری دست پیدا کند. آنها برای شکستن این طلسم، روبه‌روی تیمی قرار می‌‌گیرند که در این فصل تنها یکی از دیدارهای خانگی را با برد پشت سر گذاشته و به جز پارس جنوبی جم، هیچ رقیب دیگری را در ورزشگاه سردار جنگل شکست نداده است. سپیدرود رشت در 9 هفته گذشته برنده نبوده و پنج بار نیز طعم باخت را چشیده است. آنها که امروز کاپیتان مهدوی و پیام صادقیان را نیز در اختیار ندارند، در آخرین بازی خانگی‌شان در رشت پیش از جدال امروز، مغلوب استقلال خوزستان شدند تا شانس‌شان برای بقا در لیگ به حداقل برسد.

شروع نادر دست‌نشان با سپیدرود، امیدوارکننده بوده است. او و تیمش هفته گذشته توانستند یک امتیاز از جدال با نفت آبادان تصاحب کنند. با این وجود ماندن در لیگ برای این تیم، هنوز بسیار دشوار به نظر می‌رسد. شکست نفت مسجدسلیمان در دیدار جنجالی این هفته برابر سایپا، آخرین روزنه امید رشتی‌ها را می‌سازد اما تا زمانی که آنها در بازی‌های‌شان به پیروزی دست پیدا نکنند، تنها «کسر امتیاز» از رقبا ممکن است نجات‌شان بدهد. حریف اصلی پرسپولیس در دیدار امروز، زمین چمن ورزشگاه سردار جنگل است. این تیم برای دومین هفته متوالی باید زیر بارش باران، روی چمن مصنوعی بازی کند. شرایط جوی و کیفیت زمین ورزشگاه وطنی قائمشهر، تاثیر زیادی در امتیاز دادن پرسپولیس به نساجی داشت. آیا قرمزها این بار می‌توانند برای کنار زدن سپیدرود، از دشواری‌های بازی زیر باران و روی چمن مصنوعی به سلامت عبور کنند؟