پریرا پشت سر علیپور

در آخرین بازی از هفته هجدهم لیگ برتر، لوسیانو پریرا پنالتی فولاد را مقابل نفت مسجدسلیمان از دست داد تا در کسب عنوان بهترین پنالتی‌زن فصل جاری ناکام شود. پریرا پیش از این سه پنالتی را برای فولاد به گل تبدیل کرده که پنالتی هفته گذشته مقابل پرسپولیس آخرین آنها بود. فولاد مقابل نفت مسجدسلیمان هم صاحب یک پنالتی شد که مهاجم برزیلی پشت توپ ایستاد. او در صورت گل کردن این پنالتی به تنها بازیکن لیگ هجدهم تبدیل می‌شد که چهار ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرده است. اما ضربه او توسط مهرداد طهماسبی مهار شد و حالا علی علیپور با سه گل از سه ضربه پنالتی بهترین پنالتی‌زن لیگ است.


سپاهان بالای استقلال

با شکست استقلال مقابل تراکتورسازی تبریز، آبی‌پوشان عنوان موفق‌ترین تیم در بازی‌های خارج از خانه را تقدیم سپاهان کردند و خودشان به رتبه دوم رفتند. استقلال تا قبل از بازی‌های این هفته با کسب 18 امتیاز از 9 بازی خارج از خانه صدرنشین جدول بازی‌های غیرخانگی بود. اما این هفته دومین شکست خارج از خانه استقلالی‌ها رقم خورد و آنها صدر جدول را به سپاهان 19 امتیازی تقدیم کردند. سپاهان این هفته خارج از خانه‌اش پیکان را برد و 19 امتیازی شد. سپاهان تنها تیمی است که هنوز خارج از خانه‌اش شکست نخورده است. پرسپولیس هم فقط یک شکست دارد اما با پنج تساوی و تنها دو برد در بازی‌های خارج از خانه رتبه چهارم را دارد.


نیمه به نیمه

اصطلاح «دو نیمه متفاوت» در فصل جاری بیشتر از هر تیمی شایسته تراکتورسازی است. سرخپوشان تبریز در نیمه دوم بازی‌های خود سه برابر بیشتر از نیمه اول گل زده‌اند. این تیم طی 18 بازی هفت گل زده و 6 گل خورده در نیمه اول دارد اما در نیمه دوم بازی‌هایش 21 گل زده و 9 گل خورده دارد. اگر فقط نتایج نیمه دوم بازی‌ها را ملاک قرار دهیم تراکتورسازی بالاتر از پدیده و با کم‌ترین اختلاف نسبت به پرسپولیس و سپاهان تیم سوم رده‌بندی است. تراکتورسازی با 21 گل زده گل‌زن‌ترین تیم نیمه دوم است اما در نیمه اول سپاهان با 17 گل زده بیشترین گل‌ها را زده است. سپاهان به همراه استقلال موفق‌ترین تیم‌ها در نیمه اول بوده‌اند.