سعید طالبی چابک

ایپسویچ‌ تاون پس از 22 سال راهی لیگ برتر انگلیس شد. ایپسویچ تاون پس از برتری دو- صفر مقابل هادرسفیلد در هفته پایانی چمپیونشیپ، پشت سر لسترسیتی قهرمان به لیگ برتر انگلیس صعود کرد. ایپسویچ پس از 22 سال به سطح اول مسابقات فوتبال باشگاهی انگلستان بازگشت. تراکتورهای فوتبال بریتانیا بالاخره راه «خروج» از سطوح پایین‌تر فوتبال انگلیس را یاد گرفتند و در دو سال پیاپی خودشان را به جایی رساندند که در خاطرات هواداران جوان‌شان هیچ تصویری از آن موجود نیست. 

صعود ایپسویچ به لیگ برتر در حالی رقم خورده که این باشگاه ریشه‌دار در نقل و انتقالات تابستانی تنها 6 میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرد. ایپسویچ به اولین تیم 12 سال اخیر انگلیس (پس از ساوتهمپتون) تبدیل شد که طی دو فصل، از سطح سوم به سطح اول می‌رسد. 

یک درام سه پرده‌ای کلاسیک. یک سفر اسطوره‌ای که برق را به چشمان خسته پدربزرگ‌ها را بازگردانده. ایپسویچ به لیگ برتر برگشته و این صعود یک قهرمان قدیمی‌ است که در کارنامه‌اش دو قهرمانی مهم در لیگ انگلیس (فصل 62-1961) و جام یوفا (82-1981) به چشم می‌خورد. 

شفیلد یونایتد وارد باشگاه صدتایی‌ها شد! 

یک جمله معروف در تبلیغات وجود دارد؛ تبلیغات منفی وجود ندارد. درباره‌ رکوردها هم نیز چنین رویکردی محسوس است. برای ثبت رکوردها لازم نیست شما بهترین ورژن خودتان را به نمایش بگذارید و اتفاقی را رقم بزنید که از عهده دیگران خارج است. نیازی نیست کاری کنید که دیگران نمی‌توانند. رکوردهای زاییده از رکود و افول هم قابلیت ثبت شدن و در یاد ماندن دارند. 

در دیداری از هفته ۳۶ لیگ برتر انگلیس، ناتینگهام فارست مقابل شفیلدیونایتد به برتری سه-یک دست یافت. سقوط شفیلدی‌ها به چمپیونشیپ هفته گذشته مسجل شده بود. آنها با دریافت 3‌گل در بازی این هفته از مرز ۱۰۰ گل خورده در فصل جاری لیگ برتر عبور کردند. آنها رکورددار بیشترین گل دریافتی در فصول ۲۰ تیمی در تاریخ لیگ برتر هستند. دربی کانتی با 89 گل خورده از این نظر رکورددار بود.

در تاریخ لیگ سطح اول انگلیس و در فصول ۲۰ تیمی، آخرین بار لسترسیتی ۱۱۵ سال پیش با ۱۰۲ گل خورده، بیش از 100 گل دریافت کرده و بدترین رکورد را دارد. شفیلدیونایتد در دو هفته پایانی احتمالا از این رکورد هم عبور می‌کند. حالا که 100 گل خورده‌اند، حیف است به خاطر سه گل از ثبت یک رکورد دیگر دست‌شان کوتاه بماند.

رقصنده با گرگ

۹ هت‌تریک، ۶۱ گل در لیگ برتر در ۵۹ بازی و  ۳۵ گل در کل رقابت‌های این فصل! آن هم با وجود غیبت دو ماهه به دلیل مصدومیت. در کل ۸۸ گل در ۹۴ بازی. این عملکرد شما را در هر جایی از کهکشان که باشید ستاره خواهد کرد. 

برای ستاره نروژی منچسترسیتی در دیدار مقابل وولور همپتون یک نیمه کافی بود تا مجوز زدن توپ زیر بغل را بگیرد و آن را به خانه ببرد. اما هالند بازیکنی است که وقتی هت‌تریک می‌کند با سوال «چرا یکی دیگه نزنم؟» به بازی ادامه می‌دهد. زمین بازی سیتی و وولوز به ضیافتی شبیه بود که در آن قرار بود وایکینگ به تنهایی زیر نور برقصد و بدرخشد و مدافعان و دروازه‌بان حریف قربانیان اصلی این رقص خونین بودند. 

اعداد و ارقام هالند برای سیتی بسیار شگفت‌انگیز و برای رقیبان ترسناک به‌ نظر می‌رسند. بعید است سیتی با این ارلینگ هالند و باقی ستارگان همراهش در ادامه فصل، به تیمی رحم کند.

خداحافظی شیک

مهدی طارمی که در پایان فصل به اینتر سیمونه اینزاگی خواهد رفت تا همراه با سایر افعی‌ها از قهرمانی این فصل دفاع کنند و شاید به فکر حمله به جام‌های دیگر هم باشند، چند هفته‌ای هست که هر وقت در ترکیب پورتو قرار می‌گیرد، موثر ظاهر می‌شود. 

طارمی که فصل قبل از ستاره‌های لیگ پرتغال بود و محبوب هواداران، امسال نتوانست آن‌طور که باید و شاید در ترکیب پورتو بدرخشد. حالا، هرچه به روز خداحافظی نزدیک‌تر می‌شویم، مهدی بیشتر از تمام مقاطع دیگر فصل در حال تاثیرگذاری و به جا گذاشتن خاطرات خوب برای هواداران اژدهاست. او آخر فصل راهی ایتالیا خواهد شد و با تمام خاطراتی که در باشگاه بزرگ پرتغالی ثبت کرده از آنها جدا می‌شود.  طارمی تلاش می‌کند که با بازی‌های بهتر و حفظ آمادگی‌اش، هم برای شروع فصل در اینتر شرایط بهتری داشته باشد و هم حالا که قرار بر خداحافظی است، شیک انجامش دهد.