انتقال جنجالی بین سرخابی‌ها

پایان محرومیت پرسپولیس از حضور در بازار نقل‌ و ‌انتقالات باعث شد تا برانکو خیلی زود نام گادوین منشا را در فهرست مازاد تیمش قرار دهد و سراغ یک مهاجم کروات به نام بودیمیر برود. پس از این اتفاق منشا سفری به اهواز داشت و تا آستانه امضای قرارداد با فولاد پیش رفت. با توجه به همین موضوع خیلی‌ها انتظار داشتند در نیم‌فصل دوم منشا زیر نظر قطبی فوتبال بازی کند اما روز گذشته خبر رسید این بازیکن در آستانه امضای قرارداد با استقلال قرار گرفته است! صبح دیروز خبرگزاری فارس مدعی شد مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس که هنوز با این تیم قرارداد دارد، با استقلالی‌ها پای میز مذاکره نشسته و به توافقات اولیه هم دست پیدا کرده است. این در حالی است که امیرحسین فتحی به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال، درست یک‌ ماه پیش خبر علاقه شفر به جذب منشا را رد کرده بود! مهم‌تر اینکه پرسپولیسی‌ها مبلغ بالای قرارداد منشا برای نیم‌فصل دوم را دلیل اصلی حضور نام او در فهرست مازاد معرفی کردند و حالا مشخص نیست استقلالی‌ها با چه هزینه‌ای قصد دارند این مهاجم را آبی‌پوش کنند. فراموش نکنیم استقلال به تازگی با دو بازیکن خارجی قرارداد بسته و زیر بار هزینه سنگینی برای نیمه دوم لیگ رفته است.


صعود پس از قهرمان نشدن

در حالی که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پنجشنبه 7 فوریه (18 بهمن) قرار است رده‌بندی ماهانه تیم‌های ملی جهان را اعلام کند، سایت «football-rankings.info» طبق فرمول‌های موجود اقدام به پیش‌بینی جایگاه‌ تیم‌های ملی جهان کرد که بر این اساس تیم ملی کشورمان با 1515 امتیاز و با هفت پله صعود خود را تا رده بیست‌ودوم جهان بالا خواهد کشید و همچنان برترین تیم آسیایی این رده‌بندی خواهد بود. در قاره آسیا پس از ایران، ژاپن 1494 امتیازی (رده 27 جهان/ با 23 پله صعود) و کره‌جنوبی 1451 امتیازی (رده 39 جهان/ با 14 پله صعود) به‌ترتیب در رده‌های دوم و سوم خواهند بود. استرالیا هم با 1441 امتیاز و با یک پله سقوط در رده چهل‌ودوم و چهارم آسیا می‌ایستد. قطر که در جام ملت‌های آسیا با بازی‌های درخشان برای اولین بار به عنوان قهرمانی در  این مسابقات دست یافت، با کسب 1398 امتیاز و با 38 پله صعود در رده پنجاه‌وپنجم جهان و پنجم آسیا قرار خواهد گرفت. عربستان 1343 امتیازی هم با یک پله سقوط در رده هفتادم جهان و ششم آسیا جای می‌گیرد. جایگاه 10 تیم برتر جهان نیز دستخوش تغییر نخواهد شد و بلژیک، فرانسه، برزیل، کرواسی، انگلیس، پرتغال، اروگوئه، سوییس، اسپانیا و دانمارک به‌ترتیب در رده‌های اول تا دهم این رده‌بندی خواهند بود.


سردار  از  روسیه  نمی‌رود!

سردار آزمون جمعه شب با عقد قراردادی 12 میلیون یورویی از روبین‌کازان به زنیت سن‌پترزبورگ پیوست. این ملی‌پوش ایرانی علاوه بر دریافت دستمزد 10 میلیون یورویی پاداش‌های جداگانه‌ای نیز در قبال نتایج زنیت در لیگ برتر روسیه، لیگ اروپا و گل‌زنی دریافت خواهد کرد. آخرین بازیکنی که در زنیت سن‌پترزبورگ با پیراهن شماره هفت بازی کرد دیمیتری پولوز، مهاجم 26 ساله روسی است. این بازیکن هم‌اکنون به صورت قرضی از سوی زنیتی‌ها برای روبین‌کازان بازی می‌کند و سابقه بازی کنار سردار آزمون در تیم روستوف را نیز دارد. زولیت، یولیانو، هالک، رادک شیرله و آلیاندور از جمله بازیکنان پیشین زنیت سن‌پترزبورگ هستند که پیراهن شماره هفت را بر تن داشتند. به گزارش روزنامه بیزنس آنلاین روسیه، پیراهن شماره هفت زنیت سن‌پترزبورگ هم به سردار آزمون رسیده است. در سایت رسمی لیگ برتر روسیه نیز سردار آزمون با پیراهن شماره هفت تیم زنیت سن‌پترزبورگ معرفی شده است. این انتقال در حالی رخ داد که خیلی‌ها انتظار داشتند سردار پس از سال‌ها لیگ روسیه را به مقصد یک‌ تیم بزرگ اروپایی ترک کند و طعم حضور در لیگ‌های معتبر را بچشد. فراموش نکنیم تا همین یک‌ سال پیش از یووه، لیورپول و آرسنال به عنوان مقصد احتمالی مسی ایرانی نام برده می‌شد اما حالا به نظر می‌رسد همه چیز بازی رسانه‌ای بوده است.