رکورددار گل نزدن!

در جمع تیم‌هایی که به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا رسیده‌اند تیم ملی بحرین با کم‌ترین گل زده به این مرحله پا گذاشته است. بحرین در گروه اول این رقابت‌ها فقط با دو گل زده طی سه بازی به رتبه سوم رسید و تا مرحله یک‌هشتم نهایی بالا آمد. این تیم تا آخرین دقایق فقط یک گل زده بود و فقط دو امتیاز داشت. اما در آخرین دقیقه از آخرین بازی دروازه هند را باز و اولین پیروزی‌اش را دشت کرد. از همان گروه، تایلند هم با سه گل زده به مرحله حذفی رسید که بعد از بحرین کم‌ترین گل زده را دارد.

    

بهترین دوم

تیم ملی عراق با هفت امتیاز بهترین تیم دوم در تمامی گروه‌های 6گانه جام ملت‌های آسیا بوده است. در رده‌بندی مجموع مرحله گروهی عراقی‌ها در رتبه پنجم قرار دارند و اردن و امارات که در گروه‌های خودشان اول شده‌اند به ترتیب ششم و یازدهم هستند. عراق از نظر گل زده نیز بعد از قطر، ایران و ازبکستان چهارمین تیم موفق در گل‌زنی بوده است؛ البته در کنار ژاپن، عربستان و استرالیا.

    

خوش اخلاق‌ها

تیم‌های هند، بحرین و اردن خوش‌اخلاق‌ترین تیم‌های جام ملت‌ها در مرحله گروهی بوده‌اند. دو تیم هند و بحرین هر دو از گروه اول به همراه اردن که در گروه دوم به رتبه اول رسید در مرحله گروهی فقط دو کارت زرد گرفتند و خوش‌اخلاق‌ترین تیم‌های این مرحله بودند. ایران هم با پنج کارت زرد در این مرحله در رتبه دهم جدول اخطارها قرار گرفت. عمان -حریف ایران در مرحله یک‌هشتم- یک کارت زرد بیشتر از ایران گرفته و در این جدول هفدهم است. بداخلاق‌ترین تیم‌ها هم ازبکستان و کره‌شمالی هستند که به ترتیب 10 و 11 امتیاز منفی دارند.