احمد، آتش!

انگار هر بار که سرمربی تیم ملی مصاحبه تازه‌ای انجام می‌دهد تا شانس بازگشت نوراللهی به تیم ملی را کمرنگ‌تر کند، این هافبک انگیزه بیشتری به دست می‌آورد. عملکرد این بازیکن در این فصل از لیگ امارات حیرت‌انگیز بوده است. بازیکنی که تقریبا هر هفته در بین گلزنان این لیگ دیده می‌شود. به جرات می‌توان گفت نوراللهی تا امروز در دوران فوتبالش هرگز به این اندازه گلزن نبوده است. او این روزها در بهترین فرم ممکن قرار دارد و به نظر می‌رسد سرشار از انگیزه است تا در زمین مسابقه بدرخشد.

آریا رهنورد

این انتقال موفق

شباب الاهلی، اولین تیم نوراللهی در فوتبال امارات بود. او در این تیم کنار مهدی قایدی بازی می‌کرد. هیچ‌کدام از این دو نفر اما عملکرد درخشانی در آن باشگاه نداشتند و هر دو نفر در مسیر جدایی قرار گرفتند. به نظر می‌رسید دوران حضور احمد در فوتبال امارات با این انتقال تمام شود اما او با وجود عملکرد نه‌چندان خوب در الاهلی، مورد توجه الوحده قرار گرفت و به این باشگاه ملحق شد. حالا دیگر می‌توان گفت که یکی از بهترین دوره‌ها از فوتبال احمدنور در این باشگاه رقم خورده است. این گلزن‌ترین نسخه این بازیکن در دنیای فوتبال به شمار می‌رود.

به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی هنوز قصد دعوت از احمد نوراللهی را ندارد. بازیکنی که در 31 سالگی، آماده‌تر و سرحال‌تر از همیشه دیده می‌شود. به هر حال فعلا شانس زیادی برای بازگشت این هافبک به تیم ملی وجود ندارد. مگر آن‌که خود او پالس‌های مثبتی به طرف کادر فنی بفرستد که بعید است از سوی این هافبک ناراضی اتفاق بیفتد

گل، گل و باز هم گل

احمد نوراللهی فصل گذشته در حالی به بازی برای الاهلی پایان داد که در 27 مسابقه با لباس این تیم، فقط دو گل زده و دو پاس گل داشت. این عملکردی نبود که از یک ستاره ایرانی انتظار می‌رفت. عملکردی که موجبات جدایی این بازیکن از تیمش را فراهم کرد. او برای این فصل راهی الوحده شد و در همان اردوی پیش‌فصل نشان داد که چقدر تشنه بازی کردن و درخشیدن است. او حالا در 20 بازی با لباس الوحده در جام‌های مختلف، هشت گل زده و 6 پاس گل داده است. آماری که به هیچ وجه با آمار فصل گذشته او در لیگ امارات همخوانی ندارد. روند فوق‌العاده این بازیکن در لیگ البته از هفته هشتم شروع شد. جایی که او در تقابل تیمش با تیم الامارات، یک گل زد و یک پاس گل داد تا تیم برد مهمی به دست بیاورد. سه هفته بعد او در بازی حساس با الوصل برای تیمش پاس گل داد. این بازیکن روبه‌روی العین و خور نیز دقیقا همین کار را تکرار کرد تا در جریان بازی الوحده بسیار موثر باشد. این بازیکن روبه‌روی خور در پاس گل دادن به هم‌تیمی‌ها دبل کرد. پس از آن، روند گلزنی‌های متوالی این بازیکن شروع شد. او در لیگ، دروازه شارجه را باز کرد، سپس به البطائح گل زد و در بازی حساس تیمش با الجزیره نیز موفق به گلزنی شد. این یعنی او در 6 هفته متوالی از لیگ امارات حداقل یک گل یا یک پاس گل در هر مسابقه داشت. نوراللهی در یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی لیگ کاپ امارات نیز موفق به گلزنی برای الوحده شده تا روندی باورنکردنی داشته باشد. او این روزها در 31 سالگی، آماده‌تر و سرحال‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. الوحده در دیدار رفت نیمه‌نهایی لیگ کاپ، شکست خورده بود اما با درخشش و گلزنی دوباره نوراللهی، در بازی برگشت الوصل را برد و به فینال این تورنمنت رسید. حالا نوراللهی شانس خوبی برای رسیدن به یک جام در این فصل دارد.

هافبک دفاعی، هافبک هجومی

احمد نوراللهی به عنوان یک هافبک کاملا تدافعی در فوتبال چهره شد. زوج او و کمال کامیابی‌نیا به عنوان دو هافبک دفاعی پرسپولیس برای سال‌ها مورد توجه قرار داشت. با این حال در همین باشگاه نیز به مرور زمان نقش‌های هجومی‌تری به او سپرده شد. یحیی حتی در یکی از دربی‌ها از احمد به عنوان مهاجم کاذب یا فالس ناین هم استفاده کرد. بازیکنی که صاحب موقعیت‌های پرشماری هم شد اما هنوز قدرت گلزنی قابل توجهی نداشت. احمد نور در الوحده هم یک هافبک دفاعی نیست. او کمی جلوتر و نزدیک به محوطه حریف پشت سر عمر خریبین بازی می‌کند. احمدنور در حقیقت یکی از دو هافبک هجومی این تیم به شمار می‌رود و نقش مهمی را در این تیم بر عهده دارد.

بازگشت به تیم ملی، از زمزمه تا واقعیت

به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی هنوز قصد دعوت از این بازیکن به تیم ملی را ندارد. احمد هم دیگر یک بازیکن جوان نیست که در ابتدای راه باشد اما فوتبال ایران بدون شک نیازمند بازیکنی با این مشخصات است. در جام ملت‌ها ایران هرگز زوج مطمئنی برای سعید عزت‌اللهی در مرکز زمین نداشت. نوراللهی اگر در تیم ملی بود، می‌توانست این روند را تغییر بدهد اما شیوه جدایی خودش از تیم هم کار را برای مربی دشوارتر می‌کرد. به هر حال فعلا شانس زیادی برای بازگشت این هافبک به تیم وجود ندارد. مگر آن‌که خود او پالس‌های مثبتی به طرف کادر فنی بفرستد و شرایط را فراهم کند. تصمیمی که بعید است از سوی این هافبک ناراضی گرفته شود.