چند سالی می‌شد که دنیای فوتبال با خبر دوپینگ هیچ ستاره بزرگی روبه‌رو نشده بود. حالا نوبت به پل پوگبا رسید که نامش در چنین پرونده‌ای مطرح شود. غیبت چهار ساله پوگبا، رایی بسیار سنگین در یک پرونده دوپینگ به شمار می‌رود. به همین بهانه بد نیست که به سراغ چهره‌های سرشناس دنیای فوتبال برویم که اسم‌شان با دوپینگ گره خورده است.

دیگو مارادونا: مشهورترین بازیکن دوپینگی در تمام تاریخ. دیگو به دلیل مثبت شدن نمونه آزمایشش از وسط جام جهانی 94 به خانه برگردانده شد. مردی که در دو فینال قبلی جام جهانی شرکت کرده بود، به شکل تلخی به آرژانتین برگشت و تیم ملی کشورش هم درگیر بحران شد. این نه اولین بار بود که نمونه آزمایش دیگو مثبت شد و نه حتی آخرین بار. زندگی او به مجموعه‌ای از پیچ و خم‌های عجیب گره خورده بود.

نوانکو کانو: کانو یکی از بهترین و محبوب‌ترین فوتبالیست‌های آفریقایی به شمار می‌رود. سال 95 او در اینتر بازی می‌کرد که نمونه دوپینگش مثبت شد و 15 ماه محرومیت از فعالیت‌های فوتبالی را پشت سر گذاشت.

پپ گواردیولا: شاید کم‌تر کسی به یاد داشته باشد اما پپ سال 2001 در برشا با اتهام مثبت بودن تست دوپینگ روبه‌رو شد. او هم مثل خیلی‌های دیگر هر نوع دوپینگ عامدانه را رد کرد و در نهایت هم فقط چهار ماه از میادین فوتبال دور ماند.

ادگار داویدز: این ستاره هلندی نیز در ترکیب یوونتوس با مثبت شدن تست دوپینگ روبه‌رو شد. ادگار هم نهایتا فقط چهار ماه از میادین دور ماند و خیلی زود این کابوس بزرگ را پشت سر گذاشت.

یاپ استم: این مدافع یک هیولای واقعی در زمین مسابقه بود. بازیکنی که در ترکیب لاتزیو با مثبت شدن نمونه دوپینگ روبه‌رو شد اما سال‌های بیشتری به فوتبال بازی کردن ادامه داد و این ماجرا تاثیر زیادی روی دوران فوتبالش نداشت.

ریو فردیناند: هشت ماه محرومیت برای یک غیبت. ریو فردیناند در سال 2003 با وجود اطلاع از لزوم حضور در اتاق کنترل دوپینگ، از ورزشگاه خارج شد و همین ماجرا هشت جلسه محرومیت را برای او رقم زد. در حقیقت هیچ‌وقت معلوم نشد که ریو دوپینگ کرده یا نه اما فرار او از تست دادن، بی‌دلیل به نظر نمی‌رسید.

آدرین موتو: مثبت‌ شدن دوپینگ آدرین موتو موجب شد باشگاه چلسی در سال 2004 قرارداد این بازیکن را فسخ کند. او یک مهاجم درخشان بود اما بعد از هفت ماه محرومیت، دیگر به فرم ایده‌آل قبلی برنگشت.

کولو توره: کمیته مبارزه با دوپینگ در سال 2011 کولو توره را که در سیتی حضور داشت، به جرم مصرف قرص‌های لاغری غیرمجاز 6 ماه از حضور در فوتبال محروم کرد. کولو مدعی بود که قرص‌های همسرش را به اشتباه خورده و اصلا نمی‌دانسته که این قرص‌ها چه تاثیری دارند. برادر یحیی توره در پایان محرومیت دوباره به فوتبال برگشت.

آندره اونانا: قبل از پوگبا، اونانا آخرین کسی بود که به دوپینگ در فوتبال متهم شد. او در آژاکس بازی می‌کرد که نمونه‌اش مثبت شد. یوفا ابتدا 12 ماه این بازیکن را محروم کرد و سپس این محرومیت را به 9 ماه کاهش داد. اونانا بعد از این دوران، یک فصل درخشان را در ترکیب اینتر پشت سر گذاشت.