نه یعنی نه!

وقتی صحبت از سفر رضا درویش به قطر شد، به نظر می‌رسید داستان برانکو و پرسپولیس به مرحله‌ای جدی‌تر از همیشه رسیده است. با این حال مرد کروات در نهایت به قرمزها جواب منفی داد. حالا سوال بزرگ اینجاست که اگر دو طرف ماجرا تا این اندازه از هم دور بودند، چرا درویش برای مذاکره با سرمربی عمان به قطر رفت و در کنار پروفسور نشست؟ معمولا چنین مذاکره‌ای وقتی اتفاق می‌افتد که دو طرف، به توافق اولیه رسیده باشند. با این حال ظاهرا به هیچ وجه چنین توافقی بین دو طرف این ماجرا وجود نداشته است.

آریا رهنورد 

مشکل خانوادگی یا مشکل میراث؛ برانکو نمی‌آید

سرمربی کروات سابق پرسپولیس، به هر دلیلی که خودش دارد، نمی‌خواهد به ایران برگردد. او خودش مشکل خانوادگی را دلیل این اتفاق می‌داند و معتقد است که باید زمان بیشتری را در کنار اعضای خانواده سپری کند. به همین خاطر است که او می‌خواهد تیم ملی عمان را نیز ترک کند و بعید است که بخواهد زمان بیشتری را در این تیم بگذراند. با این حال شاید دلیل مهم دیگری هم برای این کار وجود داشته باشد. اینکه برانکو نخواهد میراثی که در فوتبال ایران داشته را به خطر بیندازد و این میراث را با دردسر روبه‌رو کند. او در فوتبال ایران به همه موفقیت‌های ممکن رسیده و تجربه‌های بسیار ارزشمندی را در این فوتبال پشت سر گذاشته است. برای یک مربی در قواره‌های او، طبیعی است که نخواهد به گذشته برگردد. شاید اگر روزی پیشنهاد هدایت تیم ملی ایران به برانکو برسد، او قبول کند که دوباره راهی فوتبال ایران شود اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، شانس حضور او در پرسپولیس زیاد نخواهد بود. به هر حال فعلا تنها حقیقت واضح این است که برانکو نمی‌خواهد راهی پرسپولیس شود و یک دوران دیگر را در این تیم پشت سر بگذارد.

این کادر خالی

این فقط یحیی نبود که پرسپولیس را ترک کرد. چند نفر از اعضای کادر او نیز از تیم جدا شدند. وسلی ننکا یکی از همین نفرات بود و حالا پرسپولیس دیگر حتی مربی گلرها هم ندارد. این یعنی مشکلات پرسپولیس فعلا زیاد به نظر می‌رسند و ایده ادامه دادن با دستیاران یحیی هم ایده‌ای دور از انتظار خواهد بود. در نتیجه به نظر می‌رسد مشکلات زیادی در مسیر قرمزها قرار گرفته و آنها باید به دنبال جذب یک کادر جدید باشند. حتی سیدجلال حسینی هم تمایلی به ماندن در باشگاه از خودش نشان نداده و این یعنی قرار است پرسپولیس با یک زلزله اساسی روی نیمکت روبه‌رو شود. البته که پروسه جذب یک مربی نباید تا این اندازه دشوار باشد اما درویش کار را بیش از حد برای خودش و برای تیمش سخت کرده است. او با رسانه‌ای کردن ماجرای برانکو، برای خودش زمان و محبوبیت خرید اما وقتی این مذاکره با جواب منفی پررنگ مرد کروات روبه‌رو شد، عملا به نقطه اول برگشت و به شدت نیز مورد اعتراض هواداران پرسپولیس قرار گرفت.

چالش درویش آغاز شده است

کار برای درویش در پرسپولیس تازه دشوار شده است. چراکه او یحیی را از دست داده و حالا دیگر شانسی برای جذب برانکو هم ندارد. پس بعید نیست که در کانون انتقادها باشد و شرایط دشواری را تجربه کند. باید دید درویش چطور از این ماجرای سخت عبور خواهد کرد. اگر او نتواند با گزینه دلخواه هواداران پرسپولیس به توافق برسد، احتمال جدایی‌اش از تیم تقویت خواهد شد. چراکه درویش از مدت‌ها قبل، جایگاهش را در بین هواداران تیم از دست داده است. باید صبر کرد و دید که سرنوشت پرسپولیس در این ماجرا چه خواهد شد. فعلا اوضاع برای درویش اصلا جالب نیست.

فاکتور مهمی به اسم زمان

پرسپولیس تا همین جا نیز زمان بسیار زیادی را از دست داده است. بسیاری از تیم‌ها از همین حالا کار را شروع کرده‌اند و هر روز با جدیت زیادی تمرین می‌کنند اما پرسپولیس کاملا دور از فرم به نظر می‌رسد. گفته می‌شود از همین حالا، میلاد سرلک و محمد عمری نیز با ارسال دفترچه سربازی، خواهان پیوستن به ملوان هستند. این یعنی پرسپولیس به جز سرمربی، حتی ترکیب کاملی هم ندارد. ماجرایی که این تیم را با تهدیدی جدی و اساسی روبه‌رو خواهد کرد. تیمی که با این روند شانس زیادی برای موفقیت در این فصل نخواهد داشت.