آواز علیه دحیل!

از زمان مشخص شدن برنامه بازی‌های لیگ قهرمانان، قابل تشخیص بود که بازی خانگی آخر پرسپولیسی‌ها روبه‌روی الدحیل، قرار است به یک نبرد سرنوشت‌ساز تبدیل شود. اگر قرمزها در اولین بازی مقابل النصر شکست نمی‌خوردند یا استقلال تاجیکستان را در دوشنبه می‌بردند، حالا صعودشان به دور بعدی قطعی شده بود. تیم یحیی اما قرار است از راه سخت، به صعود امیدوار بماند و آن راه، شکست دادن تیم قطری در نبرد حساس خانگی خواهد بود. قرمزها برای رفتن به دور حذفی لیگ قهرمانان، به ساختن یک خاطره دلچسب دیگر روبه‌روی الدحیل فکر می‌کنند.

آریا رهنورد

حماسه  بعدی  لطفا

نام الدحیل به بخشی از بهترین خاطرات آسیایی باشگاه پرسپولیس گره خورده است. آنها یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین لحظه‌ها در دوران برانکو را روبه‌روی همین تیم تجربه کردند. هنوز هم هواداران پرسپولیس به یاد دارند که تیم‌شان چطور در یک نیمه سه گل به الدحیل زد تا غیرممکن را ممکن کند. گل تماشایی منشا با دریبل زدن دروازه‌بان حریف، یکی از بهترین لحظه‌های دوران پروفسور در این باشگاه بود و پرسپولیس را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برد. تیم یحیی همین فصل هم توانست الدحیل را در قطر شکست بدهد. مسابقه‌ای که این تیم را به دور گروهی بازی‌ها برگرداند و عملا امیدهای صعود این تیم را زنده نگه داشت. حالا یک برد خوب روبه‌روی حریف قطری، می‌تواند حماسه جذاب دیگری را برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا رقم بزند.

مربی  مسی  و  امباپه  در تهران! 

الدحیل این فصل از لیگ قهرمانان آسیا را خوب شروع نکرد و از دو بازی اول فقط یک امتیاز گرفت. همین ماجرا برای برکناری سرمربی این تیم و انتخاب یک مربی جدید کافی به نظر می‌رسید. با این حال برای نجات تیم قطری دیگر کمی دیر شده بود. آنها با کریستوف گالتیه به توافق رسیدند و این مربی را به خدمت گرفتند. مردی که همین فصل گذشته سرمربی امباپه، نیمار و مسی در پاری‌سن‌ژرمن بوده و قبل از آن، سابقه قهرمانی در لیگ فرانسه را هم داشته است. این بازی به لحاظ جدولی اصلا برای الدحیل حساس نیست. چراکه این تیم با هیچ نتیجه‌ای به دور بعد راه پیدا نمی‌کند. با این حال نتیجه این نبرد برای خود گالتیه اهمیت زیادی دارد. اگر او موفق به متوقف کردن پرسپولیس در تهران شود، دست به کار بسیار بزرگی زده و اعتبار بیشتری نزد مدیران باشگاه به دست خواهد آورد. در نتیجه به نظر می‌رسد الدحیل بازی امروز را کاملا جدی خواهد گرفت.

این بازی به لحاظ جدولی اصلا برای الدحیل حساس نیست. چراکه این تیم با هیچ نتیجه‌ای به دور بعد راه پیدا نمی‌کند. با این حال نتیجه این نبرد برای خود گالتیه اهمیت زیادی دارد. اگر او موفق به متوقف کردن پرسپولیس در تهران شود، دست به کار بسیار بزرگی زده و اعتبار بیشتری نزد مدیران باشگاه به دست خواهد آورد

به دنبال  افزایش  ظرفیت

همه بلیت‌های موجود برای انجام این بازی حساس در آزادی، به سرعت فروخته شدند و حتی بازار سیاه عجیبی هم روی اینترنت شکل گرفت. قیمت بلیت‌های بازی در فضای مجازی حتی به 10 میلیون تومان هم رسید. باشگاه پرسپولیس تا امروز به دنبال راهی برای افزایش ظرفیت ورزشگاه بوده اما هنوز موفق نشده که دست به چنین کاری بزند. قرمزها در بازی آسیایی اول از حضور تماشاگر محروم بودند و در بازی دوم روبه‌روی استقلال تاجیکستان با استقبال خوبی مواجه شدند اما جو ورزشگاه در بازی امروز، قطعا با گذشته تفاوت خواهد داشت. چراکه این بار تماشاگرها می‌خواهند یار دوازدهم تیم‌شان در مسیر یک صعود دلچسب باشند.

هجومی  از  دقیقه  یک

تیم یحیی در نبرد برگشت با النصر، رویکرد هجومی‌تری نسبت به گذشته داشت اما برای آن‌که ریسک شکست را هم نپذیرد، سه هافبک میانی را در زمین قرار داد. این بار به نظر می‌رسد قرمزها از همان دقیقه یک بازی را هجومی آعاز خواهند کرد. ترکیب ابتدایی پرسپولیس برای این جدال هم احتمالا فقط یک تفاوت با ترکیب ابتدایی روبه‌روی النصر خواهد داشت. بیرو روی خط دروازه می‌ایستد، نعمتی، کنعانی، گولسیانی و دانیال نیز چهار مدافع تیم گل‌محمدی در این جدال خواهند بود. به نظر می‌رسد سروش و سرلک در مرکز زمین قرار بگیرند و صادقی و ترابی نیز به کناره‌های خط میانی بروند. به احتمال بسیار زیاد امید عالیشاه پشت سر شهاب زاهدی قرار می‌گیرد و ترکیب نهایی تیم درخط حمله با این دو نفر ساخته می‌شود. امید زننده تنها گل تیمش در جدال رفت با الدحیل بود و حالا به تکرار دوباره این موفقیت فکر می‌کند. برای شهاب زاهدی هم این بازی اهمیت زیادی دارد. او هنوز موفق به گلزنی برای سرخ‌ها در آسیا نشده و این بازی برای او و تیمش، چیزی شبیه مرگ و زندگی است.

مراقب  این  دو  نفر  باشید

پرسپولیسی‌ها در نبرد امشب، باید مراقب دو ستاره کلیدی حریف باشند. اولونگا در خط حمله همیشه تیم‌های ایرانی را آزار داده و کوتینیو در خط هافبک، شوت‌های مرگباری دارد. در بازی رفت، مرتضی به خوبی از پس مهار اولونگا برآمد و به نظر می‌رسد این وظیفه حالا به کنعانی واگذار خواهد شد. شاید در این بازی تمرکز بیشتر روی خط حمله تیم باشد اما حقیقت آن است که عملکرد دفاعی پرسپولیس در این بازی نیز اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. چراکه خوردن تنها یک گل می‌تواند همه رشته‌های این تیم را پنبه کند.