آریا رهنورد 

اگر به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس نگاه کنید، آرسنال را در بالاترین رده جدول خواهید دید. میکل آرتتا و تیمش که در بیشتر هفته‌های فصل گذشته صدرنشین بودند اما در نهایت قهرمانی را از دست دادند، حالا بالاتر از همه رقبا دیده می‌‌شوند. این هفته از لیگ برتر اما ماجراهای جذاب دیگری هم داشت. از به ثمر رسیدن گلی که به احتمال زیاد شانس اصلی جایزه پوشکاش خواهد بود تا شکست دوباره تاتنهام که این روزها اصلا وضعیت خوبی در جدول لیگ برتر ندارد.

گارناچو، آماده برای پوشکاش: بازی اورتون و یونایتد قرار بود تحت تاثیر بنرهای هواداران اورتون علیه اتحادیه فوتبال انگلیس قرار بگیرد. پس از کسر 10 امتیاز از این تیم، طرفداران تافی‌ها به شدت از تصمیم‌های اتحادیه ناراضی به نظر می‌رسیدند اما آن‌چه این بازی را به شدت تحت تاثیر قرار داد، یک گل خیره‌کننده از ستاره جوان یونایتدی‌ها بود. الخاندرو گارناچو با یک قیچی استثنایی، خاطره قیچی معروف رونی به منچسترسیتی را برای هواداران شیاطین سرخ تکرار کرد. هرچند که احتمالا خود این بازیکن علاقه زیادی دارد تا با کریستیانو رونالدو و قیچی خاصش به یوونتوس مقایسه شود! 

اینجا آخر دنیا نیست: وقتی لوتون تاون به رقابت‌های لیگ برتر انگلیس صعود کرد، خیلی‌ها قاطعانه باور داشتند که این تیم به سرعت به چمپیونشیپ برمی‌گردد. استادیوم لوتون، عجیب‌ترین ورزشگاه فوتبال انگلیس به حساب می‌آید و تماشاگرانی که قصد دارند روی سکوهای مهمان این استادیوم بنشینند، حتی لباس‌های پهن شده روی بند رخت خانه‌های اطراف ورزشگاه را هم می‌بینند. با این حال لوتون تیمی جنگجو نشان داده و در این فصل فراتر از حد انتظار ظاهر شده است. لوتون این هفته با گل دیرهنگام براون برای اولین بار در تاریخش برنده یک بازی لیگ برتر شد. حالا همان تیمی که از نگاه همه قرار بود تیم آخر این فصل باشد، فعلا منطقه سقوط را ترک کرده است.

پیراهنم را پس بدهید: پیروزی برایتون روبه‌روی ناتینگهام این هفته در حالی رقم خورد که تیم دی زربی در 15 دقیقه آخر بازی، یک بازیکن کم‌تر داشت. مرغ‌های دریایی بعد از این برد بسیار خوشحال به نظر می‌رسیدند. ستاره این تیم جوئل ولتمن نیز تصمیم گرفت پیراهنش را روی سکوها بیندازند اما تنها ثانیه‌هایی بعد متوجه شد که اشتباها جی‌پی‌اس کوچک روی لباس را نیز به طرف سکوها پرتاب کرده است! او به تماشاگرها اشاره زد و خواهان برگرداندن این جی‌پی‌اس شد اما هرگز نتوانست لباسش را پس بگیرد! ولتمن دقایق زیادی صبر کرد تا شاید این پیراهن را پس بگیرد اما صبر او نتیجه‌ای نداشت! 

الاغ آلمانی زنده است: کای هاورتز بالاخره ثابت کرد که خریدش برای آرسنال، یک فاجعه بزرگ نبوده است. ستاره آلمانی این هفته در آخرین دقایق نبرد تیمش‌ با برنتفورد، تنها گل بازی را به ثمر رساند و برد مهمی را برای توپچی‌ها رقم زد. از شروع این فصل، هواداران آرسنال هرگز حس خوبی به هاورتز نداشته‌اند و حتی خرید او را اشتباه می‌دانستند اما آرتتا اعتقاد بسیار زیادی به این هافبک آلمانی داشت و او را در چند پست مختلف نیز به بازی گرفت. هاورتز که به خاطر علاقه شدیدش به الاغ‌ها در لندن با این لقب شناخته می‌شود، در پایان بازی دست در دست آرتتا به طرف سکوها رفت و مورد تشویق قرار گرفت. او گل صدرنشینی آرسنال در لیگ را زده بود.

یک درگیری پیش‌بینی ‌نشده: تقسیم امتیازها بین سیتی و لیورپول، رقبای هر دو تیم را بسیار خوشحال کرد. سیتی در این بازی‌ موقعیت‌های زیادی را از دست داد و لیورپول با درخشش دوباره آرنولد در فاز هجومی، یک امتیاز مهم را از ورزشگاه اتحاد به دست آورد. اتفاق عجیب این نبرد اما درگیری لفظی بین پپ گواردیولا و داروین نونیز بود. اگر کلوپ به موقع وارد نمی‌شد و جلوی داروین را نمی‌گرفت، اصلا بعید نبود که یک درگیری تمام‌عیار بین بازیکن لیورپول و مربی سیتی رقم بخورد. به هر حال با ورود به موقع کلوپ، همه چیز حل شد. به هر حال او سابقه بازی به عنوان یک مدافع را داشته است! 

کابوس بی‌پایان مربی ماه: از شروع این فصل لیگ برتر جایزه بهترین مربی ماه برای سه ماه متوالی به سرمربی استرالیایی تاتنهام رسیده است. آنژ پوستکوگلو اما حالا سه شکست متوالی را روی نیمکت اسپرز تجربه کرده است. همه چیز از صحنه اخراج رومرو روبه‌روی چلسی شروع شد. بعد از آن سریالی از مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها برای اسپرز اتفاق افتاد و حالا دیگر این تیم جزو مدعیان قهرمانی این فصل لیگ برتر نیست. مصدومیت ستاره‌هایی مثل سار، فن دی فن، مدیسون و ریچارلیسون، روزهای بسیار سختی را برای تاتنهام ساخته است.

این تیم درست نمی‌شود: قبل از شروع تعطیلات فیفا، همه از بازگشت دوباره چلسی حرف می‌زدند اما شکست سنگین چهار گله روبه‌روی نیوکاسل، همه چیز را عوض کرد. حالا دوباره همه فهمیده‌اند که چلسی همان تیم بحران‌زده قبلی است. هرچند که پوچتینو اصرار عجیبی دارد که این تیم هنوز زمان بیشتری برای اوج گرفتن می‌خواهد.