آخرین برخورد برزیل و آرژانتین قبل از جام جهانی قطر، به یکی از عجیب‌ترین بازی‌های تاریخ تبدیل شد. جایی که پلیس برزیل به وسط زمین آمد تا چند بازیکن آلبی‌سلسته را به بهانه عدم رعایت قانون در مورد واکسن کرونا دستگیر کند! آن بازی ناتمام ماند و دیگر هیچ‌وقت هم برگزار نشد. نتیجه‌اش هم تاثیری در سرنوشت صعود دو تیم به 

جام جهانی نداشت. 

حالا اولین بار پس از آن جام، دو تیم دوباره به مصاف هم رفتند. نبردی که در ماراکانا برگزار می‌شد و باز هم تا یک قدمی نیمه‌تمام ماندن پیش رفت. یک جدال بسیار جنجالی که اولین شکست برزیل در ماراکانا در تاریخ مقدماتی جام جهانی را رقم زد. یک ماراکانازوی دیگر برای سلسائو!‌ 

تنش روی سکوها

برخورد برزیل و آرژانتین، همیشه یک نبرد جنجالی به نظر می‌رسد. به طور کلی هواداران فوتبال در آمریکای جنوبی، معمولا زمان تماشای این رشته ورزشی در آرامش نیستند. با این وجود برخورد پلیس برزیل با طرفداران آرژانتین نیز بیش از حد خشن به نظر می‌رسید و چند نفر را نیز راهی بیمارستان کرد. اتفاقی که حتی موجب شد دیبو مارتینز گلر آرژانتین شخصا قصد کتک زدن پلیس را داشته باشد! این ماجراها موجب شدند که بازیکنان تیم ملی آرژانتین در اعتراض به وضعیت سکوها راهی رختکن شوند. مسی و هم‌تیمی‌ها اما بعد از دقایقی دوباره برگشتند و جریان بازی را دنبال کردند. مسابقه‌ای که مثل همیشه، بسیار جنجال‌برانگیز به نظر می‌رسید.

چه کسی بزدل است؟

بازیکنان شماره 10 دو تیم نیز در جریان این بازی، درگیری عجیبی را پشت سر گذاشتند. مسی و رودریگو حرف‌های تندی را با هم رد و بدل کردند و در آستانه درگیری فیزیکی قرار گرفتند. ظاهرا ستاره برزیلی، آرژانتینی‌ها را به خاطر ترک زمین بزدل دانست و مسی در جواب به او یادآوری کرد که تیمش توانسته قهرمان جهان شود! آرژانتین که در فینال کوپاآمه‌ریکا نیز این تیم را شکست داده بود، با گل اوتامندی پیروزی دیگری را روبه‌روی برزیل جشن گرفت. آنها این روزها تیم به مراتب بهتری از برزیل به نظر می‌رسند.

آخرین عکس اسکالونی! 

این بازی، یک حاشیه عجیب و باورنکردنی دیگر هم داشت. پس از پایان مسابقه، سرمربی تیم ملی آرژانتین و دستیارانش در ماراکانا ماندند و با هم عکس یادگاری گرفتند. یکی از خبرنگارهای نزدیک به این مربی‌ها، این‌طور شنید که آنها از عبارت «آخرین عکس» استفاده کرده‌اند! پس از بازی نیز اسکالونی بدون تایید خبر جدایی، اعلام کرد که ممکن است خیلی زود تصمیم مهمی برای آینده‌اش بگیرد. چراکه این ستاره‌ها به یک مربی بسیار پرانرژی نیاز دارند و کسی را می‌خواهند که در همه شبانه‌روز برای‌شان وقت بگذارد.

برزیلی که هرگز ندیده‌ایم

برزیل بعد از 22 سال، در سه بازی متوالی شکست خورده است. این یک کابوس بزرگ برای تیمی است که هنوز یک سرمربی دائمی ندارد. ‌آنها همچنان به امید آنجلوتی هستند اما کارلتو تصمیمش را برای ترک رئال نگرفته است. برزیل این روزها کم‌ستاره‌تر و آسیب‌پذیرتر از همیشه به نظر می‌رسد و این موضوعی است که هواداران فوتبال در این کشور را به مرز ناامیدی رسانده است.