با اعلام رسمی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری مبنی بر تعلق یک سهمیه جاده در بازی‌های پاریس، دوچرخه‌سواری کشورمان برای دوازدهمین بار حضور در المپیک را تجربه خواهد کرد. سطح رقابت‌های المپیک سال به سال سخت‌تر شده و مسیر استقامت جاده سنگین‌تر می‌شود. نمایندگان دوچرخه‌سواری کشورمان که طی سال‌های گذشته حضور کمرنگ‌تری در میادین بین‌المللی و تورهای مطرح دارند و به واسطه مشکلات مدیریتی، دوپینگ‌های پیاپی، کاهش اعزام‌ها و اردوهای بین‌المللی، مشکلات اقتصادی و عدم تامین تجهیزات و... تجربه‌ای از رکاب زدن در مسیرهای تعیین‌شده به دست نیاورده‌اند، از المپیک سال ۲۰۱۲ هرگز از خط پایان این رقابت ها نگذشتند. به گزارش مهر،‌ فدراسیون دوچرخه‌سواری درست دو ماه قبل از اعلام این سهمیه هم با چالشی روبه‌رو شد. گنج‌خانلو رکابزنی که امید ایران برای مدال بازی‌های آسیایی و حتی حضور موفق در المپیک محسوب می‌شد در حاشیه رقابت‌های قهرمانی جهان اسکاتلند از تیم ملی جدا و پناهنده شد. به این واسطه فدراسیون برای از دست ندادن سهمیه حضورش در بازی‌های آسیایی هانگژو به علی لبیب ۲۱ ساله اعتماد کرد و جواب اعتمادش را با دو عنوان چهارمی در بخش استقامت جاده و پیست گرفت. دوچرخه‌سواری شاید بتواند در فاصله باقیمانده تا تابستان سال آینده، با سرمایه‌گذاری و حضور متداوم رکابزنان جوان در میادین بین‌المللی و اردوهای تدارکاتی مناسب و ایجاد انگیزه در بین نسل جدید این امید را داشته باشد که نماینده انتخاب شده ایران در المپیک پاریس بعد از ۱۶ سال از خط پایان مسابقه بگذرد.