کنفدراسیون فوتبال آسیا سرانجام رای بازی لغو شده سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد. رایی که شاید همان زمانی که الاتحاد تصمیم به ترک ورزشگاه گرفت و به عربستان برگشت، قابل پیش‌بینی بود. 

بر اساس این رای، سپاهان سه بر صفر در این دیدار بازنده اعلام شد و محکوم به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار شد. همچنین این باشگاه از میزبانی در دو دیدار آینده‌اش در ورزشگاه نقش جهان محروم شد با این تبصره که در صورت تکرار تخلف مشابه، میزبانی یک بازی دیگر هم از این تیم گرفته خواهد شد. محرومیت از میزبانی بازی سوم به مدت سه سال تعلیقی است. همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که مورد اعتراضی باشگاه الاتحاد باید از ورزشگاه نقش جهان حذف شود. یعنی تمام مجسمه‌ها و بنرهایی که در نقش‌جهان وجود داشت، باید از ورزشگاه برداشته شود. در ادامه این رای،‌ باشگاه سپاهان ملزم به بازپرداخت یارانه پرداختی AFC بابت دیدارهای خانگی طلایی‌پوشان شده است.

بعد از صدور این رای، باشگاه سپاهان در بیانیه‌ای به این ماجرا واکنش نشان داد. سپاهان که خود را در این پرونده محق می‌داند، اعلام کرد که دنبال تجدید نظر در این رای خواهد بود و موضوع را از طریق دادگاه عالی ورزش پیگیری خواهد کرد. سپاهانی‌ها عنوان کرده‌اند مستندات و درخواست‌های قانونی‌شان را به کمیته انضباطی AFC ارائه کرده‌اند اما کمیته انضباطی درخواست‌های قانونی و طبیعی باشگاه را بدون ذکر دلیلی رد کرده است. 

در هر حال بعید به نظر می‌رسد که این رای قابل تغییر باشد. به هر حال تیم عربستانی از قدرت و نفوذ بیشتری برخوردار است و به همین واسطه دست بالا را در پرونده‌های این‌چنینی دارد. همچنین پیگیری این موضوع برای سپاهان هزینه‌بر است. این تیم در ابتدای لیگ نیز با جریمه سنگینی روبه‌رو شد و حالا توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا هم جریمه شده است. حال باید دید مدیران باشگاه در پیگیری این موضوع از طریق دادگاه عالی ورزش چقدر جدی هستند. در این بین باشگاه سپاهان با اعلام حمایت تیم رقیبش نیز مواجه شده است. 

پرسپولیس که به تازگی در اتفاقی بی‌سابقه در پرونده لوکادیا پیروز شده،‌ اعلام آمادگی کرده که برای کاهش جریمه سنگین سپاهان، به این تیم کمک خواهد کرد. رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، در این خصوص گفت: «متاسفانه برای فوتبال ما خوب نیست، ولی با توجه به اینکه ما کادر بین‌الملل قوی‌ای داریم، آمادگی خود را اعلام می‌کنیم که اگر دوستان سپاهان بخواهند از ما استفاده کنند تا در دادگاه CAS این رای و حق‌شان را برگردانند.» مشخص است که درویش با استناد به این موضوع، برای کمک به رقیب همیشگی‌شان اعلام آمادگی کرده است. نکته قابل توجه این است که این رای پیش از بازی سپاهان و ملوان اعلام شد تا تیم اصفهانی با روحیه چندان خوبی به میدان نرود. اما در پایان این بازی مورایس به جای بهانه‌جویی به تیم حریف تبریک گفت. باید دید سرانجام تلاش‌های سپاهان در اعتراض به این رای، به کجا ختم می‌شود.