برد نگران‌کننده!

تیم ملی توانست سه بار توپ را خط دروازه اردن عبور بدهد و در نهایت روبه‌روی این حریف به برتری دست پیدا کند اما نمایش ایران به خصوص بعد از زدن گل دوم در این جدال، بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسید. تیم قلعه‌نویی در فاز دفاعی موقعیت‌های بسیار پرشماری به حریف داد. اساسا هرچه بازی به دقایق پایانی نزدیک شد، ایران هم بیشتر تحلیل رفت. سرانجام خوش‌شانس بودیم که با خراب شدن ضربه پنالتی حریف، از یک شوک بسیار بزرگ در امان ماندیم و با بازگشت اردن به مسابقه روبه‌رو نشدیم.

آریا رهنورد

زوج    بین‌المللی

مهدی طارمی و سردار آزمون، باز هم نشان دادند که زوج مطمئنی برای خط حمله تیم ملی هستند. مهدی با یک پاس تماشایی، سردار را در همان لحظات ابتدایی بازی در یک موقعیت مطلوب برای گلزنی قرار داد. آزمون هم با یک ضربه بیرون پای دقیق، توپ را به تور دروازه اردن رساند. سردار در رم فرصت خاصی برای بازی نداشته اما به نظر می‌رسد که به خوبی توانسته آمادگی‌اش را حفظ کند. او با حضور دوباره در اردوی تیم ملی، نشان داد که ماجرای غیبتش در جام ملت‌ها، تنها یک شایعه بزرگ بوده است. در کنار سردار در خط حمله، مهدی طارمی هم نمایش درخشانی داشت. او بعد از دادن پاس گل اول، گل دوم را هم خودش وارد دروازه حریف کرد. پس از تعویض شدن این دو نفر، تیم ملی به شکل محسوسی دچار افت شد. ایران برای خوب بازی کردن، به حضور همزمان هر دو مهاجم بین‌المللی‌اش در زمین مسابقه نیاز دارد.

نمایش دفاعی تیم ملی برابر اردن، بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسید. چراکه تیم ملی در هر دو نیمه، موقعیت‌های گل پرشماری به حریف داد. اگر به رقبایی مثل کره یا ژاپن این همه موقعیت بدهیم، باید منتظر دریافت گل‌های زیاد و شکست خوردن با نتایج تلخ باشیم

ترکیب   ثابت   کجاست؟

این آخرین فیفادی تا قبل از رسیدن جام ملت‌ها به شمار می‌رود اما تیم ملی ایران هنوز ترکیب ثابتی ندارد. ترکیب تیم تقریبا در هر فیفادی نسبت به فیفادی قبلی عوض می‌شود. برای مثال در فیفادی پیشین با غیبت سردار آزمون، سامان قدوس یک مهره کلیدی برای تیم ملی بود اما با بازگشت سردار، سامان دوباره به نیمکت برگشت. ترکیبی که ایران برابر اردن بازی کرد، به ترکیب اصلی تیم در جام ملت‌ها شبیه‌تر بود. با این حال از یاد نبریم که علی قلی‌زاده شرایط حضور در این نبرد را نداشت. شاید اگر علی به میادین می‌رسید، محبی مسابقه را از روی نیمکت شروع می‌کرد. به هر حال تیم قلعه‌نویی هنوز به طور کامل شکل نگرفته و این تغییرات متوالی در ترکیب در نهایت به ضرر تیم ملی خواهد بود. تیمی که هنوز هم ترکیب اصلی‌اش را نشناخته، برای جام ملت‌ها کار بسیار دشواری در پیش دارد.

پر اشتباه   در   دفاع

نمایش دفاعی تیم ملی برابر اردن، بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسید. چراکه تیم ملی در هر دو نیمه، موقعیت‌های گل پرشماری به حریف داد. اگر به رقبایی مثل کره یا ژاپن این همه موقعیت بدهیم، باید منتظر دریافت گل‌های زیاد و شکست خوردن با نتایج تلخ باشیم. اواخر نیمه اول، چند اشتباه بزرگ در خط دفاع ایران رخ داد و خوش‌شانس بودیم که اردنی‌ها نتوانستند از این اشتباه‌ها به سود خودشان استفاده کنند. اردن سرانجام در نیمه دوم توانست به گل اول در این مسابقه دست پیدا کند و اختلافش با تیم ملی را به حداقل برساند. آنها با تداوم فشار روی دروازه ایران، صاحب یک ضربه پنالتی هم شدند اما بازیکن اردن توپ را به آسمان فرستاد تا فرصت رسیدن به گل تساوی برای این تیم از دست برود. با این حال این نمایش زنگ خطر را به جدی‌ترین شکل ممکن برای خط دفاعی تیم ملی به صدا درآورد. در قلب دفاع زوج شجاع و کنعانی اصلا مطمئن ظاهر نشدند. این دو نفر اشتباه‌های زیادی داشتند که حالا در آستانه جام ملت‌ها تردیدها را در موردشان بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

خطر   در   سمت   چپ

کلیدی‌ترین مشکل تیم ملی در مسابقه با اردن، کیفیت نازل سمت چپ خط دفاعی تیم بود. جایی که کاپیتان حاج‌صفی در آن حضور دارد. احسان یک نمایش ضعیف دیگر در تیم ملی داشت و اساسا در 33 سالگی، بازی در چنین پستی برای او کمی دشوار به نظر می‌رسد. اردنی‌ها که کاملا متوجه این ضعف شده بودند، مدام از چپ روی دروازه ایران توپ می‌ریختند و ایجاد خطر می‌کردند. اگر حریفی مثل اردن با تمرکز به سمت چپ این‌چنین دروازه تیم ملی را تهدید کرد، پس رقبای آسیایی در جام ملت‌ها نیز خواب‌های زیادی برای این بخش از زمین تیم ملی خواهند دید.

مهرداد   در  آغوش   میلاد

این مسابقه یک لحظه خاص و زیبا هم داشت. جایی که مهرداد محمدی بازگشت به تیم ملی را با یک گل دیرهنگام جشن گرفت و بلافاصله خودش را به میلاد رساند. البته که این بار مدل موی متفاوت، آنها را کمی از هم متمایز می‌کرد اما باز هم تشخیص دادن این دو نفر، ساده نبود. میلاد در این نبرد به میدان نرفت اما گل سوم تیم ملی را با برادرش جشن گرفت. بچه‌های درخشان محله فلاح حالا لباس مهم‌ترین تیم فوتبال ایران را به تن دارند.