استقلال رفته رفته در حال تبدیل شدن به همان تیمی است که نکونام می‌خواهد. تیمی که بسیار کم‌اشتباه ظاهر می‌شود و از فرصت‌ها نیز به خوبی برای برنده شدن بهره می‌برد. نتیجه بازی با مس رفسنجان برای آبی‌ها بسیار مهم بود. چراکه برای مدتی طولانی با زمین مسابقه فاصله داشتند و در شرایط بازی نبودند. این بازی به طور شخصی برای خود نکو نیز اهمیت فراوانی داشت. چراکه او در قامت یک مربی در سه سفر به رفسنجان، دو بار شکست خورده بود و تنها یک امتیاز در خانه این تیم داشت. این اولین پیروزی نکو به عنوان یک مربی در رفسنجان بود. مردی که از بازی تیمش راضی به نظر می‌رسید اما معتقد بود که آنها باید گل‌های بیشتری را وارد دروازه مس می‌کردند. تنها گل استقلال در این بازی روی ارسال سعید مهری و البته اشتباه میثم تیموری، وارد دروازه تیم ساکت الهامی شد. این گل به خودی، استقلال را به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فرستاد.

نکته جالب در مورد ترکیب استقلال، استفاده نکو از سه مدافع بود. او که سیدحسین حسینی را روی خط دروازه داشت، از ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند در دفاع استفاده کرد و روزبه چشمی را نیز بین این دو نفر قرار داد. با این روش بازی، سعید مهری، زبیر نیک‌نفس و آرش رضاوند به سه هافبک میانی تیم تبدیل شدند. یامگا و سلمانی در دو سمت قرار گرفتند و مهرداد محمدی و آرمان رمضانی نیز دو مهاجم تیم بودند. داستان آرمان هم در نوع خودش جالب به نظر می‌رسد. بازیکنی که زمانی در فهرست خروجی باشگاه قرار گرفته بود، حالا برای دومین هفته متوالی در ترکیب فیکس تیم دیده شد و البته باز هم موفق به گلزنی برای این تیم نشد.

اگر بازی سپاهان را کنار بگذاریم، استقلال در همه دیدارهای دیگرش در لیگ برتر برنده شده و در دفاع نیز عملکرد قابل قبولی داشته است. این تیم خیلی‌ها را یاد تیم فرهاد مجیدی می‌اندازد. تیمی که به آرامی و با پیوستگی زیادی در مسیر قهرمانی در لیگ حرکت کرد. با این حال رقبای فعلی استقلال از رقبای آن فصل تیم فرهاد خیلی سخت‌تر به نظر می‌رسند. استقلال باید با سپاهانی رقابت کند که عیسی آل‌کثیر را هم به ترکیب اضافه کرده است. بازیکنی که در همان اولین بازی توانسته دو گل برای طلایی‌ها بزند. استقلال باید با پرسپولیسی رقابت کند که کلاس بازی‌اش را در قطر مقابل الدحیل به نمایش گذاشته است. شاید تنها برگ برنده مهم استقلال نسبت به این دو تیم، حضور نداشتن در لیگ قهرمانان باشد اما اساسا لیگ برتر آنقدر تعطیل می‌شود که بازیکنان حاضر در لیگ قهرمانان هم فشردگی خاصی را احساس نمی‌کنند. به هر حال کار نکو برای رسیدن به موفقیت هنوز دشوار است اما تیم او خیلی خوب در شروع فصل امتیاز جمع کرده و همه این امتیازها در پایان فصل به کارش خواهند آمد. این امتیازها موجب می‌شوند که آبی‌ها فصل را با آرامش بیشتری دنبال کنند. این تیم هفته به هفته در مسیر تبدیل شدن به یک تیم بهتر قرار دارد.