هشت روز از بازی‌های آسیایی سپری شده و همچنان آن‌چه بیشتر برای کاروان ایران به چشم می‌آید، به دست آوردن نقره و برنز بیشتر از طلا است. در بسیاری از رشته‌ها تا یک قدمی طلا رفته‌ایم و در آخرین لحظه‌ها، به مدال‌های دیگری راضی شده‌ایم. این روندی است که باید در روزهای پیش رو به هر قیمتی تغییر کند.

گل  کاشتید  پسرها

نیما و نوشاد عالمیان، بدون شک پدیده‌های ایرانی بازی‌های آسیایی بودند. این دو نفر که در رشته دوبل با شکست دادن ژاپن به نیمه‌نهایی رسیده بودند، برابر چین که تیم اول دنیا به شمار می‌رود و نفر اول و دوم دنیا را نیز در اختیار دارد، چهار بر صفر بازنده شدند. با این حال این برنز در نوع خودش بسیار مهم به نظر می‌رسید. چراکه اولین مدال تاریخ پینگ‌پنگ دوبل ایران در بازی‌های آسیایی بود. شاید اگر این دو نفر در نیمه‌نهایی با چین روبه‌رو نمی‌شدند، حتی به فینال هم می‌رفتند. به قول نوشاد برای شکست دادن این چینی‌های آماده، باید از سیاره دیگری آمده باشید!

چین   دست‌بردار  نیست

دومین ستاره تیم ملی کوراش ایران هم توانست خودش را به فینال بازی‌های آسیایی برساند. دنیا آقایی در وزن 70 کیلوگرم زنان، بسیار خوب ظاهر شد و با کنار زدن رقبا، خودش را به فینال رساند. با این حال او در دیدار نهایی بازی‌های آسیایی روبه‌روی دان یو از کشور چین شکست خورد و با ضربه فنی، به مدال نقره رضایت داد. دو مدال نقره برای کوراش در دو وزن، شروع امیدوارکننده‌ای است و همه در انتظار این هستند که اعضای دیگر این تیم نیز مدال‌های طلا را برای کاروان ایران صید کنند. این دوازدهمین نقره ایران در بازی‌های آسیایی بود. اگر همین مدال‌های نقره به طلا تبدیل می‌شدند، ایران امروز پشت سر ژاپن در جایگاه چهارم بازی‌های آسیایی قرار داشت. فعلا اما دسترسی به پنج رده اول برای کاروان ایران نزدیک به محال شده است.

پایان  کار  هندبال

هندبال، اولین رشته تیمی بود که رقابت در هانگژو را بدون بردن مدال تمام کرد. والیبال قهرمان بازی‌های آسیایی شد و فوتبال و بسکتبال نیز هنوز در جدول بازی‌ها حضور دارند اما تیم ملی هندبال با سه شکست متوالی در دور دوم گروهی، چاره‌ای به جز ترک این رقابت‌ها نداشت. ایران پس از شکست روبه‌روی کویت و بحرین، با یک اختلاف نیز به کره‌جنوبی باخت. تیم ملی هندبال ایران برای صعود به دور بعدی رقابت‌ها باید کره را با اختلاف زیادی شکست می‌داد اما موفق به انجام این کار نشد. این مساله‌ای است که حتما باید در وزارت ورزش و فدراسیون هندبال مورد بررسی قرار بگیرد. هندبال ایران که یکی از قدرت‌های قاره آسیا بوده، در این رقابت‌ها اصلا درخششی نداشته و ضعیف‌‎تر از حد انتظار ظاهر شده است. تیم ملی هندبال در 6 مسابقه این رقابت‌ها، فقط یک برد به دست آورد و چهار بار نیز شکست خورد. این یکی از بدترین عملکردهای هندبال ایران در همه دوره‌های بازی‌های آسیایی به شمار می‌رفت و اصلا جایی برای دفاع باقی نگذاشت.