آخرین مسابقه جام جهانی زنان، پایانی دلچسب و باشکوه برای اسپانیایی‌ها داشت. مسابقه‌ای که به یک تورنمنت رویایی پایان داد و یک قهرمان جدید را به دنیای فوتبال زنان معرفی کرد. قبل از شروع این بازی، خیلی‌‌ها شانس اسپانیا را برای موفقیت بیشتر می‌دانستند. چراکه این تیم، از مسیر بسیار دشوارتری به دیدار فینال رسیده بود. پیروزی بزرگ لاروخا روبه‌روی سوئد در نیمه‌نهایی، نشان داد که آنها برای یک موفقیت بزرگ آماده‌اند. ترکیب چهار-سه-سه آنها در بازی فینال هم بیشتر از آرایش سه-پنج-دو انگلیس جواب داد تا شاگردان خورخه ویلدا، جام قهرمانی جهان را لمس کنند. 

اسپانیا، شروع به مراتب بهتری در این بازی داشت و خیلی زود مالکیت توپ را در اختیار گرفت. با این حال این انگلیس بود که اولین خطر جدی را با لرزاندن تیر دروازه حریف رقم زد. این تنها موقعیت جدی انگلیس در نیمه اول بازی بود اما اسپانیا در ادامه، چند بخت خوب برای گلزنی ساخت و سرانجام در دقیقه 29 با پاس کالدنتی و شوت اولگا، به گل اول دست پیدا کرد. آنها برای این گل، روی همکاری ستاره‌های بارسا و رئال مادرید حساب باز کردند. در شروع نیمه دوم، همپ تلاش زیادی کرد تا انگلیس را به بازی برگرداند اما این اتفاق رخ نداد. در بازی فینال انگار خط دفاعی اسپانیا به مراتب مستحکم‌تر از گذشته به نظر می‌رسید. با وجود شروع نه‌چندان عالی در نیمه دوم، اسپانیا دوباره به بازی مسلط شد و این بار بونماتی بود که با یک ضربه دیدنی، دروازه حریف را تهدید کرد. دقایقی بعد هم برخورد توپ به دست مدافع انگلیس، فرصت ایده‌آلی به اسپانیایی‌ها داد تا کار را تمام کنند.

هرموسو می‌توانست تیر خلاص را به انگلیس بزند اما این ضربه با واکنش عالی گلر حریف مهار شد تا انگلیس در بازی بماند. لورن جیمز که در نیمه دوم به زمین آمده بود نیز ضربه زیادی به طرف دروازه حریف زد و تلاش کرد تا بازی را به تساوی بکشد. در دقایق پایانی، هر دو تیم موقعیت‌های زیادی به دست آوردند. انگلیس، از چپ و راست روی دروازه توپ می‌ریخت و اسپانیا در ضدحمله‌ها مرگبار نشان می‌داد. جالب اینکه برای نیمه دوم بازی، 13 دقیقه وقت تلف شده اعلام شد تا امیدهای انگلیس همچنان زنده بمانند. مهار ضربه پنالتی هم روحیه بسیار خوبی به آنها داده بود اما بازگشت به این مسابقه برای آنها، ممکن به نظر نمی‌رسید و در نهایت این اسپانیا بود که قهرمانی جهان را جشن گرفت.

شکست روبه‌روی اسپانیا، تاریخ را برای سارینا ویگمن تکرار کرد. او توانسته بود با هلند قهرمان یورو شود و سپس در فینال جام جهانی روبه‌روی آمریکا شکست خورد. این مربی حالا با انگلیس هم قهرمان یورو شد اما باز هم روی سکوی دوم جام جهانی قرار گرفت. با این حال دستاورد او در قامت یک مربی زن، درخشان به نظر می‌رسد. هرچند که این بازی، روز خورخه ویلدا و شاگردانش بود. تیمی که با شایستگی به فینال رسید و در نهایت نیز با شایستگی جام قهرمانی را بالای سر برد.