ماشین نکو استارت خورد

حالا دیگر می‌توان گفت که عصر جواد نکونام در باشگاه استقلال رسما شروع شده است. با این حال تا این لحظه تعداد خروجی‌های استقلال در پنجره نقل و انتقالات بیشتر از بازیکنان جدید این تیم است. تا این لحظه، چند بازیکن از جمع آبی‌ها جدا شده‌اند و نکو یک خرید برای فصل جدید باشگاه انجام داده است. جالب اینکه این خرید نیز به خط حمله تعلق دارد. با جذب یک مهره جدید برای فاز هجومی، به نظر می‌رسد پایان همکاری با چند مهاجم، باید یک اولویت کلیدی برای نکونام باشد. چراکه خط حمله آبی‌ها بیش از حد شلوغ به نظر می‌رسد.

آریا طاری 

نه عارف، و نه عارف! 

ظاهرا جواد نکونام علاقه زیادی به سبک بازی عارف غلامی ندارد و این بازیکن با تصمیم سرمربی از استقلال جدا خواهد شد. نکو امیدوار بود عارف را با عارف جایگزین کند و آغاسی را به استقلال ببرد اما باشگاه تراکتور موفق شد با این مدافع قرارداد امضا کند و او را به تبریز ببرد. در نتیجه یکی از گزینه‌های جدی استقلال در خط دفاعی تا این لحظه از دست 

رفته است. 

آبی‌ها در این بخش از زمین، محمدحسین مرادمند را دارند که به بازی در استقلال ادامه خواهد داد. وضعیت رافا سیلوا نیز هنوز روشن نیست اما به نظر می‌رسد نکو برای فصل جدید روی این مدافع برزیلی نیز حساب خواهد کرد. با این حال هنوز تعداد مدافعان وسط آبی‌ها برای فصل جدید کافی به نظر نمی‌رسد و باشگاه باید خیلی زود برای جذب یک مدافع میانی اقدام کند. جواد به خوبی می‌داند که بدون داشتن یک خط دفاعی مطمئن، شانس زیادی برای موفقیت در استقلال نخواهد داشت. ساختن یک دفاع قدرتمند، می‌تواند تیم او را در مسیر قهرمانی قرار بدهد.

استقلال بالاخره از اولین خرید رسمی‌اش برای فصل جدید رونمایی کرد و مهرداد محمدی را به خدمت گرفت. جواد نکونام نیز این بازیکن را برای نحوه بازی تیمش می‌پسندد. چراکه محمدی اساسا دوندگی زیادی دارد و به خوبی در پرس تیمی شرکت می‌کند

اولین خرید عصر نکو

استقلال بالاخره از اولین خرید رسمی‌اش برای فصل جدید رونمایی کرد و مهرداد محمدی را به خدمت گرفت. اولین نکته‌ای که معمولا در مورد مهرداد به چشم می‌آید، سابقه هواداری او از باشگاه پرسپولیس است. با این حال چنین مسائلی در فوتبال حرفه‌ای روز دنیا هیچ معنایی ندارند. محمدی قبلا با سپاهان روبه‌روی پرسپولیس قرار گرفته و حالا برای درخشیدن در تیم جدیدش نیز انگیزه زیادی دارد. جواد نکونام نیز این بازیکن را برای نحوه بازی تیمش می‌پسندد. چراکه محمدی اساسا دوندگی زیادی دارد و به خوبی در پرس تیمی شرکت می‌کند. با جذب این بازیکن از فوتبال قطر، جواد معمای نوک حمله تیمش را حل کرده است. احتمالا مهرداد مهاجم فیکس استقلال است و پیمان بابایی و یک نفر از بین آرمان رمضانی، ارسلان مطهری و سجاد شهباززاده‌ ذخیره دیگر این بازیکن خواهند بود. نگرانی سرمربی تیم اما به وینگرها مربوط می‌شود. مهدی قایدی به احتمال بسیار زیاد به استقلال برنمی‌گردد و به الاتحاد کلبا می‌رود تا شاگرد فرهاد مجیدی شود. شرایط محمد محبی نیز هنوز مشخص نیست. اگر استقلال هر دو وینگرش را از دست بدهد، کار بسیار سختی برای ساختن یک تیم قدرتمند در کناره‌ها خواهد داشت.

سرقت ساپینتو از آبی

استقلال نکونام، یک مهره ملی‌پوش را نیز به سادگی از دست داده است. این فقط فرهاد مجیدی نیست که روی شاگردان سابقش در استقلال نظر دارد و می‌خواهد آنها را به تیم جدیدش ببرد. ریکاردو ساپینتو نیز دست کم برای یک بازیکن، چنین نقشه‌ای کشیده است. سعید مهری فصل گذشته یکی از بهترین‌های استقلال بود و به کمک نمایش‌های درخشانی که در این تیم داشت، به اردوی تیم ملی هم راه پیدا کرد. بدون شک آبی‌ها نیز برای فصل جدید روی او حساب باز می‌کردند اما مهری قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد تا به تیم دیگری برود. حالا از آپوئل قبرس به عنوان مقصد بعدی این بازیکن یاد می‌شود. سعید تا قبل از روی کار آمدن ساپینتو، اصلا دوران خوبی در استقلال نداشت و یک خرید شکست‌خورده محسوب می‌شد اما بعد از ورود این مربی، یکی از بهترین‌های استقلال بود و آمار بسیار خوبی در این تیم از خودش خلق کرد. حالا آبی‌ها باید به جدایی این هافبک در فرم خوب، عادت کنند.

خرید بعدی «مدافع» است  

به نظر می‌‌رسد خرید بعدی آبی‌ها، یک مدافع خواهد بود. گفته می‌شود جواد، محمد نادری را زیر نظر دارد و می‌خواهد از این مدافع چپ، در پست دفاع میانی استفاده کند. اگر این انتقال به سرانجام نرسد، ایمان سلیمی از مس رفسنجان گزینه بعدی باشگاه خواهد بود. به هر حال واضح است که مرد اول نیمکت آبی‌ها، این روزها بیشتر از هر پست دیگری به دنبال ترمیم خط دفاعی استقلال است.

خط دروازه روی هوا

وضعیت دروازه استقلال نیز هنوز مبهم به نظر می‌رسد. سیدحسین حسینی با تیم تمرین نمی‌کند و گلر دیگری نیز برای مذاکره به باشگاه استقلال نرفته است. به نظر می‌رسد به جز خالدآبادی هوادار، استقلال گزینه دست به نقد دیگری ندارد اما آیا واقعا در این مقطع، خالدآبادی گلر بهتری از حسین حسینی خواهد بود؟ به هر حال نگرانی‌های زیادی در مورد این تغییر در بین آبی‌ها وجود دارد. نکو نیز در مورد خط دروازه، نهایت احتیاط را به خرج خواهد داد.