واکنش‌های تماشایی آرشا شکوری، غرورآمیزترین لحظه از مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها برای تیم ملی ایران بود. ایران در یک بازی سخت، حریفش را شکست داد تا علاوه بر صعود به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها، طعم شیرین صعود به جام جهانی را بچشد.

نبرد ایران و یمن در ورزشگاه تاماسات در حالی شروع شد که ورزشگاه تقریبا خالی به نظر می‌رسید و در این فضای خلوت، صدای نیمکت‌ها کاملا شنیده می‌شد. نکته خاص در مورد این مسابقه، شرایط آب و هوایی کشور میزبان بود. ظاهرا باران زیادی در تایلند باریده بود و بازیکنان دو تیم مدام روی زمین سر می‌خوردند. در جریان این بازی چند بار ستاره‌های تیم ملی ایران در لحظات کلیدی تعادل‌‌شان را از دست دادند. حریف تیم ملی در این مسابقه، تیمی بسیار فیزیکی به نظر می‌رسید. بازیکنان یمن به لحاظ تاکتیک فردی، قابل مقایسه با تیم ملی ایران نبودند اما از نظر جسمی، شرایط بهتری داشتند. داور مسابقه نیز ترجیح می‌داد برخوردهای ساده را خطا اعلام نکند و این ماجرا، کار را برای ایران بسیار سخت می‌کرد. حسین عبدی نیز در چند مقطع به داور بازی معترض شد اما این اعتراض‌ها به جایی نرسیدند. تیم ملی در نیمه اول، انتظارها را برآورده نکرد و نمایش چندان خوبی نداشت. به نظر می‌رسید ستاره‌های نوجوان ایران کمی تحت تاثیر بازی فشرده و تدافعی حریف قرار گرفته بودند. در نیمه دوم اما اوضاع برای ایران بهتر شد و تیم ملی در یک‌سوم دفاعی حریف، حضور پررنگی داشت. اضافه شدن قندی‌پور و بازی کردن ایران با دو مهاجم، تیم ملی را در موقعیت مطلوب‌تری قرار داد. ایران در این نیمه چند موقعیت گل فوق‌العاده ساخت اما نتوانست توپ‌ها را به گل تبدیل کند. یمنی‌ها نیز کاملا عقب نشسته بودند و فقط امیدوار بودند در 90 دقیقه گلی دریافت نکنند. جالب اینکه وقتی تیم ملی ایران دهمین کرنرش را در این مسابقه زد، عدد صفر مقابل تعداد کرنرهای یمن قرار گرفته بود! دردناک‌ترین لحظه این بازی برای تیم ملی ایران اما وقتی شکل گرفت که سانتر علی قلی‌زاده، در موقعیتی خوب به کسری طاهری رسید و بهترین گلزن تیم ملی نوجوانان ایران توانست با یک ضربه سر فوق‌العاده، دروازه حریف را باز کند. این گل در «صدمین» دقیقه بازی و در حقیقت در دهمین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده به ثمر رسید و می‌توانست ایران را به جام جهانی ببرد اما کمک‌داور پرچم را بالا برد و در صحنه‌های آهسته نیز مشخص شد تصمیم او درست بوده است. این گل می‌توانست به یک لحظه فراموش‌نشدنی برای طاهری تبدیل شود اما لحظاتی بعد از مردود شدن آن، داور در سوتش دمید و بازی به پایان رسید.

در رده نوجوانان، خبری از  وقت‌های اضافه نیست و بازی مستقیما به ضربات پنالتی می‌رود. تیم ملی ایران ضربات پنالتی را با یک گل عالی از کاپیتانش شروع کرد و روحیه خوبی گرفت. ستاره‌های ایران در هر سه پنالتی اول، گلر حریف را فریب دادند و به خوبی توپ را وارد دروازه کردند. پنالتی دوم یمن اما با واکنش فوق‌العاده سنگربان تیم ملی از دست رفت. به نظر می‌رسید تیم ملی در آستانه پیروزی است اما ضربه پنالتی محمد عسکری، مهار شد تا همه چیز پیچیده شود و همه نگاه‌ها به پنالتی‌زن یمن دوخته شود. با این حال آرشا شکوری ضربه بعدی را نیز با یک تشخیص استثنایی مهار کرد تا پنالتی میلاد اندرز، حکم صعود شیرین و تاریخی ایران به جام جهانی را امضا کند. حریف بعدی این تیم، برنده نبرد ژاپن و استرالیا خواهد بود.