به نظر می‌رسد ژیمناستیک قرار نیست به این زودی‌ها رنگ آرامش را ببیند. فدراسیونی که از زمان روی کار آمدن زهرا اینچه‌درگاهی و در ادامه چالش‌هایی که فدراسیون با وزارت ورزش پیدا کرد در سیلاب حواشی غرق شد و هنوز هم با مشکلات بسیاری روبه‌رو است. اصلی‌ترین مشکل این رشته این روزها در دسترس نبودن ایمیل فدراسیون است. ایمیل فدراسیون همچنان در اختیار زهرا اینچه‌درگاهی رییس سابق فدراسیون است و این موضوع باعث شده که سه اعزام بین‌المللی ژیمناستیک در فاصله یک ماه لغو شود. دلیل این اتفاق عدم تایید نفرات اعزامی از سوی رییس پیشین فدراسیون عنوان شده است.

پیش از این اعزام تیم‌های ژیمناستیک هنری در رده بزرگسالان و جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل عدم تایید نفرات اعزامی از سوی اینچه درگاهی لغو شده بود و حالا اردوی تیم ملی بزرگسالان جهت حضور در مسابقات بین‌المللی «فارائوس کاپ» در شاخه ایروبیک ژیمناستیک به میزبانی مصر لغو شده است. این مسابقات قرار بود در روزهای ۲۵ تا ۲۸ خردادماه برگزار شود. به نظر می‌رسد سریال این لغو اعزام‌ها ادامه‌دار خواهد بود. به عنوان مثال تیم ملی آکروژیم هم قرار است در شهریورماه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند و به نظر می‌رسد این مسابقات هم به دلیل عدم ثبت‌نام و تایید نفرات از سوی فدراسیون لغو شود.

این اتفاقات در حالی برای این رشته رقم می‌خورد که ژیمناستیک تا آستانه کسب سهمیه المپیک توکیو هم رفته بود. اما حالا و در شرایطی که فاصله زیادی تا المپیک پاریس نمانده، به جای اینکه صحبت درباره شانس کسب سهمیه‌ و برنامه‌ریزی برای آن باشد، شاهد پسرفت شدید این رشته هستیم. پر واضح است که در وضعیت کنونی، این ورزشکاران هستند که بیشترین آسیب را می‌بینند و هیچ آینده روشنی برای خود متصور نیستند. در راستای همین لغو اعزام‌های متعدد، طی پنج سال گذشته هفت ملی‌پوش ایروبیک تصمیم به خداحافظی گرفتند و اگر این روند ادامه پیدا کند، دیگر ملی‌پوشی در کار نخواهد بود که به خاطر اعزام یا لغو اعزام نگران باشد.