این بازی، فقط یک مسابقه نیمه‌نهایی در لیگ قهرمانان اروپا نیست. خیلی‌ها باور دارند که این مسابقه با حفظ سمت، دیدار فینال این فصل لیگ قهرمانان نیز به شمار می‌رود. چرا‌که بعید به نظر می‌رسد برنده جدال امشب، در نهایت جام قهرمانی را در دست نگیرد.

نبرد امشب بین دو غول بزرگ فوتبال اروپا، مدرسه‌ای برای آموزش تاکتیک‌های روز خواهد بود. یک طرف، پپ گواردیولا ایستاده که استاد توجه به جزئیات است و در کنار زمین با همان روش «ماکرو کوچینگ» همیشگی، حتی در ساده‌ترین تصمیم بازیکن‌ها مثل دادن یک پاس نیز دخالت می‌کند.

طرف دیگر نیز کارلتو که همیشه به مهره‌های تیمش اعتماد زیادی دارد و در جریان بازی دائما در حال حرف زدن با آنها دیده نمی‌شود. یک طرف، پادشاه اروپا با 14 قهرمانی ایستاده و طرف دیگر، تیمی که تا امروز هرگز قهرمان این جام نشده است.

یک طرف، رئالی ایستاده که در این فصل خیلی خوب نتیجه نگرفته و لالیگا را به راحتی واگذار کرده و طرف دیگر، تیمی که در یک قدمی قهرمانی لیگ برتر است و هنوز می‌تواند در این فصل سه‌گانه ببرد. این یک بازی بسیار بزرگ خواهد بود. نبردی که بدون شک لحظه‌های میخکوب‌کننده زیادی دارد و هر لحظه‌اش می‌تواند هواداران فوتبال را به وجد بیاورد.

رئالی‌ها در بازی رفت، به خوبی مانع درخشش هالند شدند اما از دی بروینه زخم خوردند. سیتی نیز تلاش زیادی برای مهار بنزما کرد اما وینیسیوس نفس این تیم را گرفت. حالا نیز همه چیز درست به اندازه همان مسابقه در مادرید، غیرقابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد.

رئال مادرید در جریان چهار سفر اخیر به منچستر برای روبه‌رو شدن با سیتی، برنده نشده و در دو بازی آخرش در ورزشگاه اتحاد نیز شکست خورده است. اگر سومین شکست متوالی آنها در خانه سیتی رقم بخورد، تیم کارلتو شانس فینالیست‌شدن را از دست می‌دهد.

با این حال تجربه‌های آخر تیم کارلتو در انگلیس، کاملا موفقیت‌آمیز بوده است. رئال همین فصل در آنفیلد لیورپول را برده و در استمفوردبریج چلسی را شکست داده است. اگر آنها در زمین سیتی به پیروزی برسند، سه‌گانه رویایی‌شان در انگلیس را تکمیل خواهند کرد.

مسیر مادرید در مرحله حذفی این فصل لیگ قهرمانان، کاملا به انگلیسی‌ها گره خورده است. تیم پپ برای بردن بازی امشب، روی رکورد خیره‌کننده خانگی‌اش در اروپا حساب می‌کند. سیتی در 25 دیدار خانگی اخیرش در لیگ قهرمانان، 23 برد به دست آورده و هرگز شکست نخورده است. تنها بارسا و بایرن در طول تاریخ لیگ قهرمانان، رکوردی بهتر از این به ثبت رسانده‌اند.

این بازی از یک جهت دیگر هم برای کارلتو کلیدی به نظر می‌رسد. این صدونودویکمین بازی مرد ایتالیایی به عنوان مربی در لیگ قهرمانان خواهد بود و کارلتو با این رکورد، از 190 بازی سر الکس فرگوسن در این جام عبور می‌کند. این همچنین پنجاهمین بازی کارلتو در لیگ قهرمانان با رئال مادرید است.

جالب اینکه در تاریخ لیگ قهرمانان، فقط دو مربی با دو تیم مختلف حداقل 50 بازی در لیگ قهرمانان به عنوان مربی دارند و آن دو مربی امشب در لیگ قهرمانان روبه‌روی هم قرار می‌گیرند.