برخورد مورینیو و ژابی آلونسو، یکی از آن لحظه‌های جذاب فوتبالی این فصل بود. دو چهره‌ای که با هم در رئال مادرید حضور داشتند و حالا برای اولین بار به عنوان دو سرمربی روبه‌روی هم قرار گرفتند. این یک بازی بسیار نزدیک بین رم و لورکوزن بود. جدال جذابی که در نهایت با برتری خفیف رمی‌ها به پایان رسید و ورود سردار آزمون به زمین هم نتوانست نتیجه‌اش را عوض کند.

حالا رم در یک قدمی رسیدن به یک فینال اروپایی است و نمی‌توان مورینیو را به خاطر این موفقیت بزرگ ستایش نکرد. ژوزه و تیمش سال گذشته در فینال لیگ کنفرانس اروپا، فاینورد را شکست دادند و قهرمان شدند و حالا این فصل فاصله زیادی با رسیدن به فینال لیگ اروپا ندارند.

آقای خاص، اولین موفقیت اروپایی تاریخ رم را به دست آورده و حالا می‌خواهد در دومین فصل مربیگری در این باشگاه، دومین جام اروپایی را هم برای رم فتح کند. او شاید مثل گذشته در صفحه اول خبرها نباشد اما محال است فرصت برنده شدن و قهرمانی را به راحتی از دست بدهد.

مورینیو هنوز در تورنمنت‌ها فوق‌العاده نشان می‌دهد و هنوز هم یک برنده ذاتی است. او در حالی لورکوزن را شکست داد که پائولو دیبالا به دلیل مصدومیت در ترکیب اصلی این تیم نبود. رم با ترکیبی معمولی در این بازی به پیروزی رسید. بردی که البته تضمین‌کننده صعود آنها به دیدار فینال نخواهد بود. چراکه لورکوزن در این فصل، تیم بسیار خطرناکی نشان داده و با هدایت ژابی آلونسو، بردهای مهمی به دست آورده است.

برای تیمی که در این فصل بایرن مونیخ را برده، شکست دادن رم غیرممکن نخواهد بود. با این حال شاید یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا، گل زدن به تیم‌های مورینیو باشد. آن هم در شرایطی که تیم او در بازی رفت به برتری رسیده و با حفظ نتیجه، به مرحله بعدی

خواهد رفت.

وقتی مورینیو به رم رفت، خیلی‌ها از پایان دوران او صحبت می‌کردند اما این مربی حالا یک بازگشت باشکوه داشته و اگر قهرمان یورولیگ شود، این بازگشت را باشکوه‌تر نیز خواهد کرد. از همین حالا چند باشگاه برای فصل آینده در انتظار امضای قرارداد با مورینیو هستند.

گفته می‌شود تاد بولی تلاش کرده این مربی را برگرداند اما مورینیو به مالک چلسی جواب منفی داده است. او گزینه کار کردن در باشگاه پی‌اس‌جی نیز به شمار می‌رود و شاید در آینده در این تیم پرستاره فرانسوی دیده شود. ژوزه هنوز زنده است و همچنان یک مربی بزرگ به شمار می‌رود. او هنوز می‌تواند به صحنه رقابت‌های بزرگ برگردد و همان مردی باشد که خبرنگارها برای تماشای کنایه‌هایش به رقیب صف می‌کشیدند.

به نظر می‌رسد در رم، تولد دوباره‌ای برای مورینیو اتفاق افتاده است. او دوباره خودش را پیدا کرده و فعلا قصد فراموش‌شدن ندارد. به نظر می‌رسد این تابستان، روزهای جذابی برای این مربی باشد. او دوباره به رقابت‌های بزرگ برای بردن جام‌های مختلف برمی‌گردد و به نظر می‌رسد پروژه مورینیو، به زودی در پاریس یا نقطه دیگری از اروپا راه

خواهد افتاد.