تیم ملی وزنه‌برداری باید به زودی در مسابقات قهرمانی آسیا 2023 که به میزبانی کره‌جنوبی برگزار می‌شود، شرکت کند. در آستانه این مسابقات کادر فنی تصمیم به تغییر در ترکیب تیم ملی گرفت. به این ترتیب که علی هاشمی در دسته 109 کیلوگرم از ترکیب کنار گذاشته شد و امیر عزیزی جایگزینش شد. این موضوع حالا کار هاشمی را برای رسیدن به سهمیه المپیک سخت می‌کند. از آنجایی که مسابقات قهرمانی آسیا در کسب سهمیه المپیک تاثیرگذار است و هاشمی آن را از دست داده، او برای کسب سهمیه حتما باید در جایزه بزرگ کوبا وزنه بزند؛ در غیر این صورت با توجه به گزینشی‌های ثبت شده در تقویم فدراسیون جهانی، نمی‌تواند در چرخه کسب سهمیه باشد و شانس حضور در المپیک را از دست می‌دهد.

طبق سیستم کسب سهمیه المپیک، هر وزنه‌بردار که دنبال سهمیه المپیک است، باید در پنج گزینشی المپیک وزنه بزند که حضور در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ و جام جهانی ۲۰۲۴ اجباری است. برای وزنه برداران ایران، قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا، قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره‌جنوبی، جایزه بزرگ کوبا، قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان، جایزه بزرگ قطر، قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ تاشکند و جام جهانی ۲۰۲۴ تایلند گزینشی‌هایی است که می‌توانند شرکت کنند.

علی هاشمی و رسول معتمدی هم دو وزنه‌بردار ایران هستند که در قهرمانی جهان کلمبیا و قهرمانی آسیا کره‌جنوبی شرکت نکردند بنابراین حتما باید از جایزه بزرگ کوبا در تمام گزینشی‌های باقی شرکت کنند تا بتوانند پنج گزینشی المپیک را پشت سر بگذارند در غیر این صورت المپیک پاریس را از دست می‌دهند. فدراسیون وزنه‌برداری هاشمی و معتمدی را به همراه دو وزنه‌بردار دیگر برای جایزه بزرگ کوبا ثبت نام کرده است که از میان این چهار نفر، هاشمی و معتمدی حتما باید به کوبا بروند. این مسابقات از ۱۸ تا ۲۸ خرداد در ۱۰ وزن مردان و ۱۰ وزن زنان برگزار می‌شود.