پسران خاص ژوزه!

مس رفسنجان تنها تیمی بود که در این فصل سابقه دریافت گل زودهنگام را نداشت. مقاومت این تیم اما در نقش جهان خیلی زود شکست و آنها گل اول بازی را از سپاهان خوردند. مس در این بازی نمایش بدی نداشت اما نمی‌توانست با تیم آماده مورایس روبه‌روی سکوهای پر نقش جهان رقابت کند. به نظر می‌رسد سپاهان هنوز هم شانس اول قهرمانی باشد. آن‌چه آنها را به تیمی در حد و اندازه‌های بردن لیگ در حضور استقلال و پرسپولیس تبدیل کرده، شاید داشتن چهار بازیکن خاص باشد. مهره‌هایی که خیلی خوب می‌توانند مسیر بازی‌ها را به سود سپاهان تغییر بدهند.

آریا رهنورد

 

پیام نیازمند

ژوزه مورایس در همان شروع فصل، به سرعت متوجه لغزش‌ رشید مظاهری شد. چند اشتباه ساده از این گلر کافی بود تا مورایس درخواست جذب یک گلر دیگر را به مدیران سپاهان بدهد. او البته از رشید حمایت کرد اما برای تیمش به دنبال بهترین گزینه ممکن بود. اتفاقی که با جذب پیام نیازمند رقم خورد. پیام روی خط دروازه سپاهان تفاوت بزرگی ایجاد کرد. در همین مسابقه با مس رفسنجان، تیم ربیعی اوایل نیمه دوم فرصت بسیار خوبی برای گلزنی داشت اما واکنش عالی پیام، مانع از این اتفاق شد. او با این واکنش نشان داد که چقدر آماده است و چه انگیزه‌ای برای قهرمان‌شدن در لیگ با سپاهان دارد. نیازمند دوران موفقیت‌آمیزی را با طلایی‌ها تجربه کرده اما تا امروز هیچ‌وقت قهرمان رقابت‌های لیگ برتر نشده است. به نظر می‌رسد رسیدن به جام طلایی و لمس کردن این جام، بزرگ‌ترین انگیزه این روزهای مرد اول خط دروازه سپاهان باشد. او با همین انگیزه از تجربه اروپایی‌اش برگشت و تصمیم گرفت به بازی در سپاهان ادامه بدهد. نیازمند یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های این روزهای سپاهان به شمار می‌رود.

رامین رضاییان

خرید بعدی بیشتر از آن‌که حاصل کار مورایس باشد، نتیجه اصرار مدیران باشگاه سپاهان بود. بعد از بن‌بست شکل گرفته بین رامین و مربیان پرسپولیس، او در مسیر مخالف دانیال اسماعیلی‌فر از تهران به اصفهان رفت. پوشیدن پیراهن شماره 9، به وضوح نشان می‌داد که رامین چه انگیزه‌ای برای درخشیدن در تیم جدیدش و شرکت در همه حمله‌های سپاهان دارد. مورایس هم این بازیکن را به روزهای خوب گذشته برگرداند. برای شناخت دقیق سطح آمادگی رامین در اصفهان، باید به پاس گل او روبه‌روی مس رفسنجان نگاه کنیم. آن فرار فوق‌العاده و آن پاس دقیق، فقط از یک بازیکن با کلاس بالای فوتبال برمی‌آید. شاید اگر این گل نبود، این بازی برای سپاهان گره می‌خورد و سخت می‌شد. عملکرد رامین در اصفهان البته فقط در نفوذ و ارسال خلاصه نمی‌شود. او یک گلزن تمام‌عیار برای طلایی‌ها به شمار می‌رود و در این فصل چه روی ضربه‌های ایستگاهی و چه روی ضربه‌های سر، کمک بزرگی به تیمش کرده است. رامین بدون شک یکی از بهترین و موفقیت‌آمیزترین خریدهای لیگ برتر بیست و دوم بوده است.

امید نورافکن

امید نورافکن یک خرید جدید برای سپاهان به شمار نمی‌رود اما حفظ او در این فصل اهمیت زیادی برای باشگاه داشته است. امید در همین تابستان در آستانه جدایی از تیم قرار داشت اما در جمع طلایی‌ها باقی ماند و همین چند هفته قبل قراردادش را برای سه فصل دیگر هم تمدید کرد. نورافکن این فصل را در سمت چپ خط دفاعی کلید زد اما با تصمیم مورایس به خط هافبک اضافه شد و عملکردی استثنایی دراین بخش از زمین داشت. گل خارق‌العاده این بازیکن در دیدار این هفته با مس رفسنجان، آمادگی خیره‌کننده‌ای را نشان داد. وقتی امید در ترکیب تیم باشد، سپاهان همیشه این شانس را دارد که روی ضربه‌های راه دور به گل  برسد. او به جز گلزنی، روی پاس‌های عمقی و ساخت بازی نیز به شدت به سپاهان کمک می‌کند. نورافکن یک فوتبالیست چندجانبه به نظر می‌رسد و ویژگی‌های خاصی را با خودش به زمین مسابقه می‌آورد. بی‌جهت نیست که مورایس تا این اندازه روی حفظ این هافبک برای فصل‌های بعدی نیز تاکید داشته است. او به یکی از کلیدی‌ترین نفرات تیم در این فصل تبدیل شده است.

شهریار مغانلو

سپاهان به خوبی برای شهریار صبر کرد تا بهترین فرم این ستاره از راه برسد. عملکرد مغانلو در فصل گذشته اصلا عملکرد قابل دفاعی نبود اما شهریار در این فصل دوباره به یک گلزن تمام‌عیار برای سپاهانی‌ها تبدیل شد. او این هفته نیز در همان دقایق اول بازی یک گل مهم برای تیمش زد و یک برد حیاتی را به زردپوش‌ها هدیه داد. شهریار که این اواخر به تیم ملی هم دعوت شده، یک مهاجم نوک تخصصی است. از آن دست مهاجم‌هایی که شبیه‌شان در فوتبال ایران چندان زیاد نیست. او درون محوطه خیلی خوب کار را تمام می‌کند اما برخلاف بسیاری از مهاجمان بلندقامت، روی زمین هم کار با توپ را خیلی خوب بلد است. بدون داشتن این مهاجم کامل و بدون استفاده از قدرت گلزنی او روی زمین و هوا، سپاهان حالا یک مدعی جدی برای بردن لیگ برتر نبود.