فاطمه رشیدی سرمربی تیم ملی والیبال بانوان سال شلوغی را پیش رو دارد. او علاوه بر آماده‌سازی تیم ملی برای رقابت‌های پیش رو، باید تیم پیکان را هم در جام باشگاه‌های آسیا هدایت کند. رشیدی البته به جام باشگاه‌های آسیا به عنوان یک مسابقه تدارکاتی نگاه می‌کند. طبق جلسات باشگاه پیکان و فدراسیون، نگاه این باشگاه به این میدان ملی است. به این ترتیب که طبق توافق باشگاه و فدراسیون، تصمیم گرفته شده تیم ملی راهی جام باشگاه‌ها شود؛ البته با توجه به این نکته که پیکان قهرمان سوپرلیگ شده و بیشتر ترکیب تیم را بازیکنان پیکان که بدنه اصلی تیم ملی هستند، تشکیل می‌دهند. تیم ملی از هفتم فروردین اردوی خود را آغاز کرده و دوم اردیبهشت نیز راهی جام باشگاه‌های آسیا می‌شود.

رشیدی همچنین عنوان کرده که نگاهش به لیگ جهانی است. تیم والیبال بانوان این فرصت را دارد که امسال در مسابقات مقدماتی لیگ جهانی شرکت کند و شانسش را برای حضور در این مسابقات محک بزند. اگر این اتفاق رقم بخورد، درهای جدیدی روی والیبال بانوان ایران باز می‌شود و طبق گفته سرمربی تیم ملی، می‌تواند سکوی پرتابی برای بانوان باشد. طبق اعلام رشیدی، تمرینات تیم ملی بعد از جام باشگاه‌ها آغاز می‌شود. احتمالا تمرینات 12 روزه و تا زمان برگزاری مسابقات باشد که تقریبا سه یا چهار مرحله اردو را شامل می‌شود. مسابقات انتخابی لیگ جهانی 28 اردیبهشت به میزبانی اندونزی آغاز می‌شود.

رشیدی درباره رقبای احتمالی تیم ملی گفت:«گروه‌بندی مسابقات انتخابی لیگ جهانی هنوز انجام نشده، اما فکر می‌کنم همه تیم‌های شرکت‌کننده با تمام قوا می‌آیند چون برای همه کشورها مهم است که بتوانند سهمیه لیگ جهانی را کسب کنند و فکر می‌کنم همان‌طور که ما تمرین می‌کنیم بقیه تیم‌ها هم تمرین می‌کنند که سهمیه لیگ جهانی را به دست آورند. امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی کسب کرده و برای اولین بار راهی این مسابقات شویم.»