کلاه آبی، قلب آبی!

جدال امروز فولاد و استقلال در اهواز، از هر حیث فوق‌العاده خواهد بود. ساپینتو و تیمش بعد از برد بزرگ هفته قبل، یکی از تیم‌های کلیدی کورس قهرمانی هستند و منصوریان هم بعد از شروع تردیدآمیز دوران حضورش در فولاد، به خوبی می‌داند که بردن این مسابقه چقدر برایش مهم خواهد بود. او باز هم در قامت یک مربی روبه‌روی تیم محبوبش قرار می‌گیرد. نبردهای این مربی با آبی‌ها در این سال‌ها، همیشه هیجان و جذابیت بسیار زیادی داشته است. این بازی برای هر دو طرف، یک مسابقه به شدت حیاتی خواهد بود.

آریا رهنورد

 

اعجوبه‌ای به اسم  وحید امیری

در لیگ چهاردهم، منصوریان سرمربی نفت تهران بود و قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال دیده می‌شد. در همان اولین ثانیه‌های بازی رفت دو تیم، وحید امیری با یک استارت تماشایی برای نفت گلزنی کرد. آن روز بیرانوند نیز روی خط دروازه نفتی‌ها بود و عملکرد بسیار خوبی هم داشت. گل دوم آن جدال را هم ارسلان مطهری به ثمر رساند. بازیکنی که حالا یک چهره محبوب برای هواداران اسـتـقــلال است.

تنها برخورد منصوریان و استراماچونی در فوتبال ایران هم یک نبرد بسیار جذاب بود. مسابقه‌ای که در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم با تساوی به پایان رسید. به نظر می‌رسید استقلال در حال بردن بازی است اما ارسلان مطهری در آخرین ثانیه‌ها ذوب را به بازی برگرداند

پادووانی، منصوریان و کلاه آبی

در بازی برگشت لیگ چهاردهم، منصوریان یک کلاه آبی‌رنگ داشت. کلاهی که در بسیاری از هفته‌های آن فصل همراه او بود. در آن جدال، برخی از هوادارها روزشمار انتخاب منصوریان به عنوان سرمربی تیم را هم به ورزشگاه آورده بودند. تیم علیمنصور در این بازی صاحب یک پنالتی شد و پادووانی ضربه را خراب کرد. همین بازیکن اما در ادامه گل تیمش را به ثمر رساند و نفت را صاحب دومین پیروزی در دومین جدال فصل با استقلال کرد. خیلی‌ها می‌گویند این برد به دوران ژنرال در استقلال پایان داده است.

سرانجام شکست خورد

برخلاف انتظارها، منصوریان در لیگ پانزدهم به استقلال نرفت و مظلومی سرمربی باشگاه شد. جدال اول دو مربی هم به سود پرویز به پایان رسید. استقلال با گل‌های فخرالدینی و امید ابراهیمی مقابل تک‌گل نانگ، در یک بازی بسیار نزدیک به نفت غلبه کرد و پیروزی را در تهران جشن گرفت.

برد با کمک حنیف

علیمنصور اما انتقامش را از مظلومی گرفت. تیم او در دیدار برگشت همان فصل در ورزشگاه تختی، با گل به خودی عمران‌زاده روی سانتر مبعلی به برتری دست پیدا کرد. بردی که برای این مربی معنای متفاوتی داشت. او البته مثل همیشه در زمان گل زدن تیمش به استقلال، از روی نیمکت بلند نشد. تا امروز این آخرین برد منصوریان روبه‌روی استقلال بوده است. بردی که از آن، هفت سال می‌گذرد.

سنگین‌ترین شکست

در لیگ شانزدهم، منصوریان روی نیمکت استقلال نشست و تا پایان فصل هم سرمربی تیم بود. با این حال اوضاع در این باشگاه بر وفق مراد او پیش نرفت. چند هفته بعد از شروع لیگ هفدهم، علیمنصور جایش را به شفر داد و برای مدتی از فوتبال فاصله گرفت. او اواخر لیگ هجدهم، سرمربی ذوب آهن اصفهان شد و در دیدار برگشت آن لیگ به سختی روبه‌روی استقلال شکست خورد. شکست مقابل آبی‌ها با سه گل، نتیجه‌ای نبود که منصوریان آن را به راحتی هضم کند. تا امروز این سنگین‌ترین شکست این مربی در همه نبردها با استقلال به شمار می‌رود. مردی که در چهار دیدار گذشته‌اش با آبی‌ها به سه تساوی رسیده و فقط یک بار بازنده بوده است.

یک تساوی تماشایی

تنها برخورد منصوریان و استراماچونی در فوتبال ایران هم یک نبرد بسیار جذاب بود. مسابقه‌ای که در نیم فصل اول لیگ نوزدهم با تساوی به پایان رسید. این بازی در فولادشهر، هواداران زیادی هم داشت. به نظر می‌رسید استقلال در حال بردن بازی با گل فرشید اسماعیلی است اما باز هم ارسلان مطهری برای منصوریان گل کاشت و در آخرین ثانیه‌ها ذوب را به بازی برگرداند. استراماچونی که به شدت به این گل معترض بود و آن را آفساید می‌دانست، از کنار زمین مسابقه اخراج شد.

90 دقیقه کسالت‌بار

بعد از جدایی رسول خطیبی از آلومینیوم در لیگ بیستم، منصوریان سرمربی اراکی‌ها شد. او در نیم‌فصل دوم آن فصل یک بار به مصاف استقلال رفت. جدال سردی که با تساوی بدون گل تمام شد. جالب اینکه در بین همه نبردهای منصوریان مربی با استقلال، فقط همین یک مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسیده است. این بازی معمولا همیشه جذاب و پرگل از کار درآمده و به ندرت خسته‌کننده بوده است.

یک نمایش درخشان

در فصل گذشته لیگ، منصوریان سرمربی نفت آبادان بود. نفت به یکی از تنها تیم‌هایی تبدیل شد که واقعا استقلال را آزار داده بود. آنها روبه‌روی استقلال به گل اول بازی رسیدند و می‌توانستند برتری را حفظ کنند اما بازی سرانجام با تساوی یک-یک تمام شد.

شکست خفیف برای علیمنصور

بازی دو تیم در نیم‌فصل دوم فصل گذشته نیز بسیار نزدیک و حساس بود. این بار استقلال با تنها گل حسین‌زاده به برتری دست پیدا کرد. در همین نیم‌فصل، منصوریان با شکست دادن پرسپولیس در آبادان، قدم بسیار مهمی برای قهرمان کردن استقلال برداشت.