آرپی‌جی علیه بدشانس‌ها!

استقلال ساپینتو با وجود از دست دادن دو امتیاز حساس در قائمشهر، نمایش بدی در این مسابقه نداشت و در ادامه نبردهای هجومی این چند هفته، باز هم موقعیت‌های گل زیادی به وجود آورد. با این حال این موقعیت‌ها به سادگی از دست رفتند و در نهایت استقلال اسیر یک شلیک مهارنشدنی و فوق‌العاده از سوی ایوب کلانتری شد. تساوی در هفته پیروزی پرسپولیس، آبی‌ها را نگران شرایط جدول کرده است. اگرچه فاصله آنها با تیم صدرنشین لیگ برتر، تفاوتی با هفته گذشته ندارد.

آریا طاری

 

نزدند تا خوردند

خارج شدن استقلال از مسیر پیروزی، بیشتر از هر چیزی نتیجه موقعیت‌های پرشمار از دست رفته این تیم بود. استقلال می‌توانست در همان نیمه اول کار نساجی را تمام کند اما فقط به اندازه یک گل از موقعیت‌های گلزنی‌اش استفاده کرد. این تیم در نیمه دوم هم شانس‌های خوبی برای ضربه زدن به تیم مطهری داشت. شاید حتی در بازی رفت که استقلال سه گل به نساجی زده بود نیز این همه موقعیت گلزنی از سوی این تیم ایجاد نشده بود. به هر حال مهاجمان استقلال در اطراف دروازه حریف تمرکز زیادی نداشتند. شاید هم حواشی اخیر باشگاه و ماجرای بدهی‌ها روی این مساله تاثیر گذاشته و باشگاه را نیز تحت تاثیر قرار داده است. به هر حال استقلال در قائمشهر، اسیر همان فرمول قدیمی فوتبال شد. اینکه اگر نتوانی دروازه حریف را باز کنی و موقعیت‌ها را یکی پس از دیگری از دست بدهی، گل خواهی خورد و غافلگیر خواهی شد.

خارج شدن استقلال از مسیر پیروزی، بیشتر از هر چیزی نتیجه موقعیت‌های پرشمار از دست رفته این تیم بود. استقلال می‌توانست در همان نیمه اول کار نساجی را تمام کند اما فقط به اندازه یک گل از موقعیت‌های گلزنی‌اش استفاده کرد

شهباز و یک مربی خشمگین

یکی از بهترین بخت‌های گلزنی استقلال در این مسابقه را سجاد شهباززاده از دست داد. بازیکنی که به راحتی می‌توانست سند پیروزی تیمش را امضا کند و یک گل سه امتیازی برای تیمش بزند اما این فرصت را خراب کرد تا مربی تیمش روی سکوها نیز به شدت عصبانی شود. به نظر می‌رسد با خراب کردن این فرصت، شهباززاده دیگر جایی در ترکیب استقلال برای این فصل نخواهد داشت. شاید حتی در بین مهره‌های تعویضی نیز ساپینتو به بابایی و آرمان رمضانی بیشتر اعتماد کند. بازگشت سجاد به استقلال از همان ابتدا هم ایده خوبی نبود. او هرگز در این تیم جا نیفتاد و حالا با خراب کردن این فرصت، آخرین بارقه امید برای بازگشت را از بین برده و احتمالا خیلی زود در مسیر ترک استقلال قرار خواهد گرفت.

استادیومی که زیبا شد

همان‌طور که انتظار می‌رفت، حضور دوباره تماشاگرها در استادیوم وطنی، زیبایی خیره‌کننده‌ای به این ورزشگاه بخشید. همه سکوها به سرعت پر شدند و شور و حال عجیبی در استادیوم به وجود آمد. حالا دیگر همه متوجه شدند که نساجی چقدر به حضور هوادارانش وابسته است. آنها با حمایت همین هوادارها یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایران را متوقف کردند و یک امتیاز بسیار مهم در وطنی گرفتند. شاید اگر هوادارها از شروع فصل می‌توانستند استادیوم را کاملا پر کنند، نساجی امروز در جدول رده‌بندی لیگ برتر شرایط به مراتب بهتری داشت. آنها برگ برنده مهمی برای تیم شمالی هستند.

نوشابه‌ای برای کریم!

یکی از جالب‌ترین اتفاقات این بازی، برای کریم اسلامی رقم خورد. او نوشابه نیمه‌کاره‌ای که یکی از هوادارها روی زمین پرتاب کرده بود را برداشت و سر کشید! کریم در این سن و سال، هنوز یکی از بهترین مهاجمان لیگ برتر است. او بیشتر از هر مهاجم دیگری در این فصل برای تیمش پنالتی گرفته و جالب است که در این شرایط سنی، به راحتی نوشابه هم می‌خورد! کریم در این فصل چند بار کمک حال نساجی شده و در مجموع بازیکن بسیار مهمی برای این تیم بوده است.

ارسلان و حقیقی،

 این داستان ادامه دارد

نساجی مثل ملوان، به تیمی با سه شکست در یک فصل روبه‌روی استقلال تبدیل نشد اما ارسلان مطهری باز هم توانست دروازه علیرضا حقیقی را باز کند. ارسلان در دیدار سوپرجام، تنها گل بازی را به علیرضا زده بود و در نبرد این هفته نیز دوباره موفق شد توپ را از خط دروازه حقیقی عبور بدهد. ظاهرا او تبحر زیادی در باز کردن دروازه این سنگربان دارد. ارسلان همچنان انتخاب اول ساپینتو برای نوک خط حمله تیم به شمار می‌رود.

ابوالفضل، یک بازگشت کلیدی

جعفر سلمانی در هفته‌های گذشته به یک مهره ثابت برای استقلال تبدیل شده اما ابوالفضل جلالی حالا دوباره توانسته برای دقایقی در ترکیب این تیم بازی کند. جلالی در شروع این فصل مهره موردعلاقه ساپینتو بود. بازیکنی که برای دقایق زیادی در تیم بازی کرد و سرانجام در فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی قرار گرفت. جوان‌ترین بازیکن ایران در قطر، همه را به ظهور یک ستاره جدید در سمت چپ خط دفاعی امیدوار کرد اما مصدوم شد و برای مدت زیادی از میادین دور بود. جلالی حالا در انتهای فصل دوباره برگشته و می‌خواهد برای رسیدن به یک جایگاه ثابت در استقلال تلاش کند. او بازیکن بسیار مهمی برای استقلال خواهد بود اگر بتواند به همان فرم درخشان قبل از مصدومیت برگردد.