آریا طاری

فوتبال اروپا در هفته‌های گذشته تحت تاثیر بازگشت دوباره لیگ قهرمانان قرار گرفته اما رقابت‌های لیگ در کشورهای مختلف نیز به اوج حساسیت و هیجان رسیده است. امروز یک روز تماشایی برای فوتبال اروپا با چهار بازی بزرگ در چهار کشور خواهد بود. چهار نبرد که تاثیر تعیین‌کننده‌ای در حل معادله‌های باقی مانده در جدول‌های مختلف خواهند داشت. اگر هوادار فوتبال هستید، امروز پلک نزنید و از تماشای همه این نبردها لذت ببرید. بازی‌های بزرگی که بدون شک، در اوج هیجان و جذابیت برگزار خواهند شد.

مارسی-پی‌اس‌جی؛ جنگ در زمین فوتبال

بازی‌های مارسی و پی‌اس‌جی در این چند سال بیشتر از فوتبال، به یک جنگ واقعی شباهت داشته است. حالا که بین دو تیم در جدول لوشامپیونه فقط پنج امتیاز اختلاف وجود دارد، این جنگ تماشایی‌تر هم خواهد شد. پی‌اس‌جی با چند لغزش، فضا را در اختیار تیم‌های رقیب قرار داده و مارسی امیدوار است فرصت قهرمانی در لیگ فرانسه را از حریف پرستاره‌اش بگیرد. مارسی چند هفته قبل در رقابت‌های جام حذفی، پی‌اس‌جی را شکست داد و به مرحله بعدی رفت. اتفاقی که نبرد امشب را به یک مسابقه انتقامی برای تیم گالتیه تبدیل می‌کند. جالب اینکه از زمان روی کار آمدن قطری‌ها در پاریس، این تیم هرگز در دو بازی متوالی به مارسی نباخته و اگر امشب شکست بخورد، این اتفاق برای اولین بار رخ خواهد داد. مارسی بعد از جام جهانی، فرم فوق‌العاده‌ای داشته و در هفت بازی از 9 مسابقه لیگ فرانسه به پیروزی رسیده است. با این حال آنها به شکل عجیبی بیرون از خانه تیم بهتری هستند و این فصل به لحاظ عملکرد خانگی، فوق‌العاده نبوده‌اند. پی‌اس‌جی بعد از برد سخت هفته گذشته روبه‌روی لیل، باید در غیاب نیمار به مصاف مارسی برود. این بازی حتی فارغ از شرایط جدول نیز برای هواداران دو تیم بسیار مهم خواهد بود.

بایرن مونیخ-یونیون برلین؛ اژدهای بزرگ، اژدهای کوچک

امشب در بوندس‌لیگا، دو تیم 43 امتیازی با هم مسابقه می‌دهند. دو تیمی که در کنار دورتموند، مثلث مدعیان قهرمانی این فصل را می‌سازند. یونیون برلین در سراسر فصل، استثنایی بوده و همین هفته آژاکس را نیز از لیگ قهرمانان کنار زده است. بایرن نیز مدعی همیشگی بوندس‌لیگا به شمار می‌رود و می‌خواهد در خانه، قدرتش را به حریف نشان بدهد. یونیون در طول تاریخش، هرگز بایرن را شکست نداده و حالا می‌خواهد در هشتمین تقابل  بوندس‌لیگایی با بایرن، دست به این کار بزرگ بزند. آنها هر کاری می‌کنند تا این طلسم را از بین ببرند. بایرن این فصل فقط در 12 بازی بوندس‌لیگایی برنده شده و این آمار اصلا برای ناگلزمان خوشایند نیست. آخرین باری که بایرن در این مقطع از فصل این اندازه برد داشت، بوروسیادورتموند در نهایت قهرمانی رقابت‌های بوندس‌لیگا را جشن گرفت. این تیم از 18 امتیاز ممکن در 6 هفته اخیر، فقط 9 امتیاز گرفته تا برتری‌اش را در صدر جدول لیگ از دست بدهد و صدرنشینی را با رقبای دیگری تقسیم کند. یکی از آن رقبای سرسخت که پدیده بی چون و چرای این فصل فوتبال اروپا بوده، امروز در آلیانز روبه‌روی بایرن خواهد ایستاد.

تاتنهام-چلسی؛ چه کسی زودتر اخراج می‌شود؟

به نظر می‌رسد هیچ‌کدام از مربیان فوتبال در اروپا این روزها به اندازه گراهام پاتر تحت فشار نیستند. هواداران چلسی اصلا به این مربی علاقه ندارند و به گفته خود پاتر، گروهی حتی او و خانواده‌اش را تهدید به مرگ کرده‌اند. چلسی این روزها از کیفیت خوبی برخوردار نیست و تنها با شکست دادن اسپرز در بازی امروز می‌تواند به آرامش برگردد. در سمت مقابل هم اوضاع کونته تعریفی ندارد. تیم او در دیدار رفت لیگ قهرمانان روبه‌روی میلان بازنده شده و شرایط نگران‌کننده‌ای را پشت سر می‌گذارد. خود کونته نیز بعد از عمل جراحی، همچنان در کنار زمین حضور نخواهد داشت. به نظر می‌رسید اگر این دیدار بازنده داشته باشد، مربی بازنده در یک قدمی برکناری خواهد بود. هواداران چلسی همین حالا نیز به خون پاتر تشنه هستند و باختن در این نبرد، عملا شانس سهمیه این تیم را از بین خواهد برد.

میلان-آتالانتا؛ پیولی در راه آلگری!

بردهای حداقلی با نتیجه یک بر صفر، فعلا پیولی را در میلان حفظ کرده است. او به سبک مکس آلگری، در هر مسابقه قبلی‌اش در سری آ و لیگ قهرمانان با همین نتیجه برنده شده است. این بازی بین تیم‌های چهارم و ششم جدول، نقش تعیین‌کننده‌ای در تصاحب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان خواهد داشت. میلان در چهار تقابل آخر با آتلانتا بازنده نشده و اگر امروز هم شکست نخورد، برای اولین بار بعد از یک دهه پنج بازی متوالی بدون باخت روبه‌روی این تیم خواهد داشت. اگر روسونری امشب برنده باشد، برای اولین بار در این فصل چهار برد متوالی به دست آورده است. با این حال آنها این فصل در نبرد با تیم‌های بالای جدولی سری آ اصلا خوب ظاهر نشده‌اند و حالا امیدوار به تغییر این روند بد در جدال با آتلانتا هستند.