مدیران باشگاه استقلال فکرشان را روی هم گذاشته‌اند و تازه به این نتیجه رسیده‌اند که برای پرداخت مطالبات استراماچونی، دست‌شان را جلوی هوادار دراز کنند و برای طرفداران‌شان شماره حساب بگذارند.

سوال اینجاست که واقعا نقطه انتهای برنامه‌های باشگاه برای پرداخت دستمزد استرا، همین بوده است؟ اگر قرار به چنین کاری بود، چرا باشگاه تا امروز صبر کرد و همین کار را انجام نداد؟ از این گذشته، تا امروز چه زمانی طرح دریافت کمک مستقیم از هوادارها جواب داده است؟

در گذشته که استقلال و پرسپولیس بخش مهمی از زندگی هواداران فوتبال بودند و شرایط اقتصادی جامعه هم بهتر بود، مردم به شماره حساب‌های اعلام شده از سوی دو باشگاه کمک نمی‌کردند. امروز که دیگر همه چیز جای خودش را دارد. اصلا مگر همین مردم سهام استقلال و پرسپولیس را نخریدند که به تیم‌شان کمک کنند؟ چه اتفاقی افتاد؟ چرا باز هم هشت این دو باشگاه گروی نه‌شان است؟ مگر قرار نبود بورس بساط این تکدی‌گری را جمع کند و شرایط بهتری برای دو باشگاه بسازد؟

جالب اینکه رییس سازمان خصوصی‌سازی قیمتی در حد باشگاه‌های اروپایی روی استقلال و پرسپولیس گذشته و بعد از مدت‌ها با تعجب از مشتری نداشتن و اصلاح قیمت دو تیم گفته است!

کدام عقل سلیمی در این شرایط استقلال و پرسپولیس را می‌خرد؟ اصلا چرا باید برای خرید باشگاه‌هایی اقدام کرد که تا خرخره غرق در مشکل و بدهی هستند و روشی برای درآمدزایی هم مقابل‌شان قرار ندارد؟

هواداران استقلال نباید تاوان ضعف و بی‌مسئولیتی مدیران باشگاه در دوره‌های مختلف را بدهند. مدیری که پول استراماچونی را پرداخت نکرد و به این مربی فرصت فسخ قرارداد داد. مدیری که به دروغ از ملاقات با استراماچونی در ایتالیا حرف زد و هرگز مذاکره‌ای با او نداشت. مدیری که پول این مربی را تسویه نکرد تا این رقم شامل جریمه‌های بعدی شود و مدیری که پرداخت این رقم را به تعویق انداخت، باید این ضرر بزرگ را جبران کنند.  راهکار باشگاه استقلال اما دست دراز کردن در مقابل هوادار است. لابد اگر این رقم پرداخت نشود و کسر امتیاز اتفاق بیفتد هم باشگاه یقه هوادار را می‌گیرد و او را به کم‌کاری متهم می‌کند.

این ملت چه گناهی کرده‌اند که باید هوادار تیم‌های شما باشند؟ چرا آنها نباید مثل هوادار اروپایی بدون هیچ نگرانی خاصی به ورزشگاه بروند و فقط از دیدن فوتبال لذت ببرند؟ چرا آنها باید درگیر مسائلی شوند که اصلا حیطه اختیارات یک هوادار نیست؟ باشگاه موظف است این رقم را پرداخت کند. باشگاه پول ندارد؟ چطور همین تیم برای حقوق میلیاردی ساپینتو پول داشته اما برای استراماچونی نه؟ چطور همین باشگاه بالاترین میزان قرارداد را به بازیکنانش می‌دهد اما ماجرای استرا را به تاخیر می‌اندازد؟

این بی‌پولی نیست، بلکه بی‌مسئولیتی است. این بی‌پولی نیست، بلکه سوءمدیریت است. اگر این اتفاق برای اولین بار رخ می‌داد، می‌شد آن را پذیرفت اما این داستان ده‌ها بار در فوتبال ایران تکرار شده و باز هم تکرار خواهد شد. با این مدیران چیزی به اسم درس گرفتن از گذشته در فوتبال ایران وجود نخواهد داشت.