شادی فولادی‌ها از شکست دادن الفیصلی، اصلا طولانی نشد. چراکه بلافاصله بعد از همین بازی، جواد نکونام از هدایت باشگاه استعفا داد. رفتار عجیبی که سایه بزرگی روی برد فولاد انداخت. ظاهرا مشکلات داخلی در آخرین نماینده ایرانی لیگ قهرمانان به اوج رسیده‌اند و نکو نیز دیگر روی نیمکت این باشگاه دیده نخواهد شد. آنها امشب حساس‌ترین نبرد تاریخ‌شان را برگزار می‌کنند و برای اولین بار در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان ظاهر می‌شوند اما باید این کار را بدون سرمربی‌شان انجام بدهند.

حمیدرضا رجبی که دستیار اول نکو در اهواز بود، امشب به عنوان سرمربی روی نیمکت خواهد نشست. قرعه‌ها نیز سخت‌ترین مسیر ممکن را برای فولاد ساخته‌اند. این تیم برای رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، باید با الهلال رقابت کند. این دیدار با مسابقه قبلی فولاد کاملا فرق خواهد داشت. تیم جنوبی در دیدار قبلی با تیمی از دسته اول فوتبال عربستان روبه‌رو شد اما الهلال، پرافتخارترین تیم فوتبال در این کشور به حساب می‌آید. تیمی که موفقیت‌های بزرگی در آسیا داشته و حداقل در غرب آسیا، مدعی اصلی بردن جام به شمار می‌رود.

 الهلال برای رسیدن به این مرحله لیگ قهرمانان، به سادگی شباب الاهلی امارات را شکست داد. ترکیب هجومی چهار نفره این تیم، ترکیبی مرگبار به نظر می‌رسد. جایی که سالم الدوساری، لوچیانو ویتو و اودیون ایگالو پشت سر موسی مارگا بازی می‌کنند. این چهار نفر هم خلاقیت بسیار زیادی دارند و هم از قدرت گلزنی بالایی برخوردار هستند.

به نظر می‌رسد فولاد برای مهار این تیم، باید سبک مدنظر مربی سابقش را به نمایش بگذارد. فولاد باید به دفاع برود و منتظر لحظه مناسبی برای ضربه زدن به الهلال باشد. تجربه نشان می‌دهد این تیم عربستانی همیشه مقابل نمایندگان ایران خوب کار کرده است. آنها فصل گذشته هم استقلال و هم پرسپولیس را از آسیا کنار زدند و این بار هم با اعتماد به نفس خاصی به مسابقه‌ها آمده‌اند. تیم رامون دیاز بسیار باحوصله فوتبال بازی می‌کند. تیمی که به تازگی در جام باشگاه‌های جهان حاضر بوده و در این تورنمنت تا دیدار فینال هم پیش رفته است. آنها توانستند سه بار دروازه رئال مادرید را باز کنند و روبه‌روی این حریف سرشناس، حتی نتیجه‌ای بهتر از لیورپول بگیرند!

با این حال برای ستاره‌های فولاد، این یک تجربه فراموش‌نشدنی خواهد بود. آنها برای این بازی چندان تحت فشار نیستند. چراکه هیچ‌کس این تیم را به خاطر شکست مقابل الهلال سرزنش نمی‌کند. شاید همین مساله موجب شود که این تیم، فوتبال بهتری بازی کند و نمایشی بدون استرس در زمین مسابقه داشته باشد. فولاد برای عبور از این مرحله، باید در خط دفاعی کاملا بدون نقص و بی‌اشتباه باشد. حتی یک اشتباه ساده نیز کافی خواهد بود تا الهلال نهایت استفاده را از این بازی ببرد.

این دو تیم دو بار روبه‌روی هم بازی کرده‌اند که نتیجه‌اش یک تساوی و یک برد به سود الهلال بوده است. فولاد حالا امیدوار است اولین پیروزی تاریخش را برابر حریف عربستانی جشن بگیرد. این می‌تواند مهم‌ترین برد تاریخ باشگاه فولاد به حساب بیاید.