سرانجام بعد از مدت‌ها جست‌وجو، پیکر کریستین آتسو از زیر آوار زمین‌لرزه مهیب ترکیه بیرون کشیده شد. از اولین ساعات بعد از رقم خوردن این زلزله، اخبار ضد و نقیضی در مورد این ستاره به گوش می‌رسید. حتی گفته شد که او از زیر آوار خارج و به بیمارستان منتقل شده اما این شایعه به سرعت تکذیب شد.

سرانجام بدن این بازیکن از زیر آوار بیرون کشیده شد اما برای زنده ماندن آتسو دیگر دیر شده بود. این نقطه پایانی تراژدی بازیکنی بود که سرنوشت و زندگی‌اش به یک گل رقم خورد. آتسو که این اواخر درخشش چندانی در باشگاهش نداشت، تصمیم گرفته بود برای چند روز به مرخصی برود و در صورت لزوم، مقدمات جدایی از سوپرلیگ ترکیه را فراهم کند.  او قصد داشت به پیشنهادهایی از کشورهای دیگر گوش بدهد و سپس انتخابش را پشت سر بگذارد. به ثمر رساندن یک ضربه ایستگاهی تماشایی در لیگ ترکیه در آخرین ثانیه‌های بازی اما نظر او را تغییر داد. اگر این توپ راهی به درون دروازه پیدا نمی‌کرد، آتسو ساعت 11 شب روز بعدی، از ترکیه به مقصد دیگری پرواز می‌کرد اما او بعد از به ثمر رسیدن این گل تماشایی و فوق‌العاده، تصمیمش را تغییر داد و پرواز‌ش را لغو کرد.

دقیقا پنج ساعت بعد از پریدن پروازی که این ستاره بلیتش را لغو کرده بود، زلزله مهیب ترکیه اتفاق افتاد و او را در خود فرو برد. آتسو بعد از زدن آن گل، خوشحال‌ترین فوتبالیست دنیا به نظر می‌رسید اما نمی‌دانست که همین درخشش، در نهایت او را به کام مرگ خواهد کشاند.

دنیای فوتبال حالا بعد از روبه‌رو شدن با خبر درگذشت کریستین، در یک شوک بزرگ فرو رفته است. بازیکنی که در اوج جوانی در پورتو چهره شد و به عضویت چلسی نیز درآمد اما هواداران فوتبال او را بیشتر با سال‌های بازی برای نیوکاسل به یاد می‌آورند.  این بازیکن بعد از ترک نیوکاسل، راهی لیگ عربستان و باشگاه رعد شد و سپس نیز به هاتای اسپور در لیگ ترکیه رفت. تیمی که به شکلی غم‌انگیز به آخرین تیم دوران فوتبال آتسو تبدیل شد.

بهترین خاطرات فوتبال آتسو، صعود به لیگ برتر با نیوکاسل و البته صعود به فینال جام ملت‌های 2015 آفریقا با غنا بود. جایی که او بهترین بازیکن و زننده بهترین گل تورنمنت نیز لقب گرفت.  این وینگر خوش‌اخلاق در 31 سالگی برای همیشه چشم‌هایش را بست. او دو پسر و یک دختر نیز داشت که حالا سوگوار خبر تلخ از دست رفتن پدرشان در یک زلزله مرگبار هستند.  برای کریستین، راهی برای فرار از سرنوشت وجود نداشت. ضربه ایستگاهی دیدنی او، قرار بود همه چیز را برایش متحول کند و آینده بهتری در ترکیه برایش بسازد اما همین ضربه، موجب شد که او کشور را قبل از زمین‌لرزه بزرگ ترک نکند و در نهایت به یکی از قربانیان پرشمار این حادثه شوم تبدیل شود. پیدا شدن پیکر این فوتبالیست، همه امیدها را در مورد زنده ماندن او به یاس مطلق تبدیل کرد.