تلاش بی‌سابقه چلسی برای خرید بازیکنان جدید، تا آخرین ثانیه‌های فصل نقل و انتقالات نیز ادامه داشت. آنها که مدتی قبل پیشنهاد 75 میلیونی برای انزو فرناندز فرستاده بودند، سرانجام این بازیکن را با رقم سرسام‌آور 120 میلیون یورو خریداری کردند. این گرانقیمت‌ترین خرید تاریخ باشگاه چلسی به شمار می‌رفت.

چلسی در این پنجره 611 میلیون یورو هزینه انجام داد. با چنین رقمی حتی می‌توان بعضی از باشگاه‌های فوتبال در بهترین لیگ‌های دنیا را یک‌جا خرید! به نظر می‌رسد ذوق‌زدگی مالک جدید باشگاه، چلسی را به مسیر عجیبی کشانده است. آبی‌های لندن یک پنجره نقل و انتقالات دیوانه‌وار را پشت سر گذاشتند. جالب اینکه قرار بود حکیم زیاش از این تیم جدا شود و به پی‌اس‌جی برود اما ارسال دیرهنگام مدارک و فرستادن برگه‌های اشتباه، جلوی این انتقال را گرفت.

خیلی‌ها باور دارند تاد بولی تعمدا این کار را انجام داده تا جلوی انتقال وینگر تیمش به پاریس را بگیرد. او اصرار داشته همه بازیکنان را در تیمش حفظ کند و یکی از شلوغ‌ترین تیم‌های فوتبال اروپا را بسازد. این ماجرا دردسرهای زیادی برای چلسی داشته است. اول اینکه از بین خریدهای جدید این تیم، بسیاری از بازیکنان در فهرست باشگاه برای لیگ قهرمانان جا نشده‌اند. محدودیت این فهرست موجب شده فقط انزو فرناندز، ژواوو فلیکس و مودریک از بین خریدهای جدید در لیست اروپایی چلسی قرار بگیرد. ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم حتی پیر امریک اوبامیانگ نیز از فهرست اروپایی این باشگاه کنار گذاشته شده است. این تصمیم به شدت اوبامیانگ را عصبانی کرد. ماجرایی که موجب شد این بازیکن عملا از اردوی چلسی قهر کند و همزمان با برگزاری نبرد این تیم روبه‌روی فولام، به لندن برود. به هر حال شکل‌گیری چنین حاشیه‌هایی در چلسی دیگر دور از ذهن نیست. چراکه پاتر در هر پست حداقل چهار بازیکن دارد و طبیعی است که خیلی از بازیکن‌ها دیگر حتی یک دقیقه شانس حضور در چلسی را نداشته باشند. با اضافه شدن وینگرهای جدید به تیم، شانس پولیشیچ و استرلینگ نیز برای حضور ثابت در ترکیب کم خواهد شد. بعید نیست آنها نیز دیر یا زود رفتاری مشابه اوبامیانگ داشته باشند. از این گذشته چلسی با یک خطر بزرگ نیز روبه‌رو می‌شود. اگر این تیم در لیگ قهرمانان نتیجه خوبی نگیرد و اگر نتواند از طریق لیگ برتر سهمیه اروپا را به دست بیاورد، با خطر زیر پا گذاشتن فیرپلی مالی مواجه خواهد شد.

رسیدن به سهمیه در این فصل برای چلسی به شدت دور از انتظار است. خریدهای این باشگاه با واکنش کنایه‌آمیز تیم‌های رقیب نیز روبه‌رو شده است. پپ گواردیولا به طعنه از روزهایی گفته که رقبا برای چند خرید، درخواست محرومیت منچسترسیتی را مطرح می‌کردند و کلوپ نیز این روند را مورد نقد قرار داده است. به هر حال تیم جدید چلسی برای ساخته شدن به زمان زیادی نیاز دارد. تاد بولی اما به این مسائل فکر نمی‌کند. او معمولا به مشورت هیچ‌کس هم توجهی ندارد. مردی که اول برای تیمش بازیکن می‌خرد و بعدا در مورد این خرید فکر می‌کند!