آریا رهنورد

بدون شک ژواوو فلیکس هرگز اولین بازی‌اش با لباس چلسی را فراموش نخواهد کرد. این بازیکن جوان که به محض منتقل شدن به تیم لندنی با پیراهن شماره 11 چلسی در ترکیب اصلی این تیم روبه‌روی فولام قرار گرفت، حدود یک ساعت بعد از شروع بازی با یک تکل خشن از زمین اخراج شد تا از سه بازی بعدی تیمش نیز محروم شود. در حقیقت آمار فلیکس در لباس چلسی تا امروز یک بازی، یک اخراج و سه جلسه محرومیت بوده است!

او از مدت‌ها قبل به فکر ترک اتلتیکو برای چند ماه و نشان دادن توانایی‌هایش در یک لیگ دیگر بود. او از بازی فشرده و مبتنی در دوندگی در تیم سیمئونه خسته شده بود و می‌خواست در فضای بازتری به فوتبالش ادامه بدهد. آتلتی البته قرارداد این بازیکن را تا سال 2027 تمدید کرده و حاضر نیست او را به سادگی از دست بدهد. در قرارداد قرضی این ستاره با چلسی نیز هیچ بندی برای خرید وجود ندارد و فلیکس تحت هر شرایطی باید به اسپانیا برگردد.

با این حال این تجربه برای خود او هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. او راهی تیم بحران‌زده چلسی شده است. تیمی که مدام بازیکن می‌خرد اما به نتایج دلخواهش نمی‌رسد. تیمی که مالکان جدید برایش هزینه زیادی انجام داده‌اند و حالا امیدوارند بالاخره راه خروج از بحران را پیدا کند.

این فقط فلیکس نبوده که اولین بازی‌اش در لیگ برتر به یک بازی فاجعه‌بار و یک خاطره تلخ تبدیل شده است. قبل از فلیکس، هم‌تیمی‌ او در آتلتی یعنی سائول نیگز راهی چلسی شد.

او در اولین بازی آنقدر بد بود که توماس توخل این بازیکن را بین دو نیمه از زمین بیرون کشید و حتی گروهی از هوادارها علیه نمایش‌اش شعار دادند و خرید نیگز را یک خرید بسیار بد برای تیم‌شان دانستند. پاتریس اورا نیز چنین شرایطی داشت. اولین بازی او برای منچستریونایتد در دربی منچستر اتفاق افتاد و به یک شکست دردناک برای قرمزها ختم شد. او در آن مسابقه به معنی واقعی کلمه افتضاح بود و بعدها فاش کرد که قبل از بازی دچار حالت تهوع شده اما تصمیم گرفته بازی را ادامه دهد و نتیجه این اتفاق نیز بسیار بد بوده است.

این ماجرا برای برخی از ستاره‌های آرسنال نیز رخ داده است. جروینیو در اولین بازی‌اش برای تیم وینگر، با آرنج به صورت حریف ضربه زد و بلافاصله ناچار شد زمین مسابقه را ترک کند. لورن کوشیلنی نیز دقیقا همین اتفاق را تجربه کرد و در اولین بازی‌اش در لیگ برتر کارت قرمز گرفت.

کنار آمدن با این ماجرا ساده نیست اما فلیکس باید به سرعت همه چیز را پشت سر بگذارد. او در لندن زمانی برای افسوس خوردن نخواهد داشت. ژواوو بازی با کریستال پالاس، نبرد بزرگ با لیورپول و بازی انتقامی با فولام را از دست خواهد داد.

او باید خودش را برای بازی اواخر بهمن‌ماه با وستهم و همچنین نبرد با بروسیا دورتموند در لیگ قهرمانان آماده کند. این ستاره جوان هنوز کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن در استمفوردبریج دارد.