دوئل شفاف با  تارتار!

معمولا فصل برای پرسپولیس در نبرد با مهدی تارتار تمام می‌شد اما این بار اتفاق دیگری افتاد و قرمزها فصل را برابر این مربی کلید زدند. او که به واسطه حرف و حدیث‌ها همیشه روبه‌روی پرسپولیس انگیزه زیادی دارد، در شروع فصل نیز همانند دیدار فصل گذشته از سرخ‌ها امتیاز گرفت تا نشان بدهد که اصلا خیال تسلیم‌ شدن مقابل این حریف را ندارد. او امروز تیمش را در آزادی به صف خواهد کرد. این بار خط حمله قرمزها در غیاب ترابی، باید روبه‌روی دفاع بسیار فشرده ذوبی‌ها قرار بگیرد.

آریا رهنورد

 

تارتار در بحران

بعد از شکست دادن آلومینیوم اراک، تصور می‌شد روزهای درخشان ذوب در لیگ از راه رسیده‌اند اما نتایج این تیم در این چند هفته اصلا خوب نبوده است. ذوب بعد از شکست دادن تیم رحمتی، روبه‌روی فولاد به تساوی دست پیدا کرد. این نتیجه هم قابل قبول به نظر می‌رسید اما تساوی برابر تیم بحران‌زده نفت آبادان و البته دو شکست متوالی مقابل هوادار و مس رفسنجان در لیگ و جام حذفی، همه چیز را برای ذوب پیچیده کرده است. جالب اینکه تک تک این نبردها نیز بسیار نزدیک بوده‌اند و ذوب با کمی شانس و موقعیت‌سنجی، می‌توانست در همه این دیدارها به برتری برسد. به هر حال تارتار و تیمش فعلا وارد بحران شده‌اند و اگر در آزادی امتیازی به دست نیاورند، این بحران بدون شک جدی‌تر نیز خواهد شد.

همه در انتظار شیخ

ظاهرا بعد از چند هفته مصدومیت، در بازی امروز بالاخره از شیخ دیاباته رونمایی می‌شود. احتمالا در غیاب مهدی ترابی، محمد عمری و سعید صادقی در کناره‌ها قرار می‌گیرند و دیاباته نیز در مرکز خط حمله به میدان می‌رود. اگر این اتفاق رخ بدهد، احتمال بازگشت سروش رفیعی به ترکیب در پست هافبک هجومی وجود خواهد داشت. اگر تیم گل‌محمدی دوباره چهار-سه-سه بازی کند، شاید وحید امیری نیز به پست دفاع چپ برگردد و دانیال نیز دوباره در نقش یک مدافع کناری برای قرمزها ظاهر شود. جالب اینکه عیسی آل‌کثیر نیز مجوز بازی دوباره برای پرسپولیس را به دست آورده و به احتمال زیاد در این نبرد روبه‌روی نیمکت دیده خواهد شد.

سفید و سبزهای اصفهانی در پنج تقابل اخیر با پرسپولیس هرگز برنده نشده‌اند. دو دیدار آخر دو تیم در اصفهان مساوی شده و قبل از آن قرمزها در سه دیدار متوالی، حریف را شکست داده بودند

این بار اخراج نشو!

مهدی تارتار برای این بازی، به شدت نگران نادر محمدی است. بازیکنی که در دیدار اول فصل روبه‌روی پرسپولیس اخراج شد و اواخر نیم‌فصل مقابل فولاد نیز این کار را تکرار کرد. او همین حالا نیز رکورددار دریافت کارت قرمز در لیگ برتر است و اصلا دوست ندارد این رکورد را گسترش بدهد. با این حال تارتار هنوز به این بازیکن اعتقاد دارد و احتمالا او را در ترکیب ثابت تیمش برای نبرد با پرسپولیس نیز قرار خواهد داد.

سینا و ذوب، یک سکانس جنجالی

رویارویی سینا اسدبیگی با ذوب آهن نیز اتفاق جالبی خواهد بود. چراکه جدایی این بازیکن از باشگاه اصلا در شرایط خوبی رقم نخورد و کار حتی به شکایت نیز کشیده شد. شکایتی که البته ثمری نداشت. سینا در هفته‌های گذشته به یک مهره ثابت برای پرسپولیس تبدیل شده و به زیبایی نیز دروازه گل گهر را باز کرده است. بعید به نظر می‌رسد که این بازیکن به این زودی شانس باقی ماندن در ترکیب اصلی را از دست بدهد. او البته تنها بازیکنی نیست که در این نبرد روبه‌روی تیم سابقش قرار می‌گیرد. دانیال اسماعیلی‌فر و حتی یحیی گل‌محمدی سابقه بازی برای ذوب آهن را داشته‌اند. درست همان‌طور که در تیم مقابل نیز مهدی تارتار و دستیارش محمد نوری، چندین سال برای پرسپولیس به میدان رفته‌اند.

طلسم مهم ذوب آهن

سفید و سبزهای اصفهانی در پنج تقابل اخیر با پرسپولیس هرگز برنده نشده‌اند. دو دیدار آخر دو تیم در اصفهان مساوی شده و قبل از آن قرمزها در سه دیدار متوالی، حریف را شکست داده بودند. در این پنج مسابقه، پرسپولیس هشت گل زده و ذوب فقط دو گل به ثمر رسانده است. در واقع برتری در نبردهای اخیر کاملا با قرمزها بوده و طلسم پیروز نشدن ذوب روبه‌روی این تیم پابرجا مانده است. با این حال ذوبی‌ها از رسیدن به یک تساوی در بازی با صدرنشین لیگ برتر نیز راضی خواهند شد.

این تیم خسته

پرسپولیس با ترکیبی بسیار نزدیک به ترکیب اصلی، 120 دقیقه روبه‌روی ون پارس به میدان رفت. اتفاقی که شاید ساق‌های بازیکنان این تیم را برای نبرد امروز کمی دچار خستگی کند. البته که بلافاصله بعد از آن بازی، تعطیلات کوتاه‌مدت لیگ شروع شده و خبری از برگزاری نیم‌فصل دوم نبوده اما به هر حال این فاصله اصلا طولانی به نظر نمی‌رسد و ممکن است این ماجرا روی کیفیت بازی پرسپولیس تاثیر چشمگیری داشته باشد.

جوان اما گل‌نزن

تیم مهدی تارتار یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ برتر است. آنها عموما با تکیه به دفاع بازی می‌کنند و تیم محکمی هم هستند اما بزرگ‌ترین مشکل‌شان، گل نزدن است. شاید این ضعف در هفته‌های آینده با خرید یک مهاجم برطرف شود اما فعلا ذوبی‌ها، از این نظر مشکلات بزرگی را احساس می‌کنند.