اوضاع نگران کننده

تیم ملی در شرایطی به استقبال جام جهانی 2018 رفت که لژیونرهای این تیم شرایط درخشانی را پشت سر می‌گذاشتند. علیرضا جهانبخش به تازگی کفش طلای فوتبال هلند را تصاحب کرده بود و درون زمین، مهارنشدنی به نظر می‌رسید.  کریم انصاری‌فرد در لباس المپیاکوس در اوج قرار داشت و احسان حاج‌صفی نیز وضعیت نسبتا خوبی را در لیگ یونان تجربه می‌کرد. سعید عزت‌اللهی در آمکار بالاخره فرصت کافی برای بازی را به دست آورده بود و سامان قدوس بهترین مهاجم فصل لیگ سوئد به شمار می‌رفت. حتی گوچی در هیرنفین گل‌های مهمی به ثمر رسانده بود و امیر عابدزاده در ترکیب ماریتیمو گلر به شدت مستعدی به نظر می‌رسید. کاوه رضایی نیز با وجود دعوت نشدن به فهرست کی‌روش، توجه هواداران فوتبال در بلژیک را به خودش جلب کرده بود. اگرچه ستاره‌های داخلی لیگ نیز در روسیه شگفت‌انگیز ظاهر شدند اما تجربه و اعتماد به نفس لژیونرها، نیروی محرک تیم کارلوس کی‌روش بود. کم‌تر از 6 ماه از جام جهانی سپری شده و حالا دیگر اوضاع ستاره‌های شاغل در اروپا  چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد.  به جز سردار آزمون که نسبت به فصل قبل احیا شده و میلاد محمدی که همچنان با نوسان کم به صورت ثابت برای اخمت گروژنی بازی می‌کند اوضاع سایر لژیونرهای ملی‌پوش حال حاضر فوتبال ایران تاحدودی نگران‌کننده است و می‌تواند سرنوشت تیم ملی در امارات را تحت تاثیر قرار دهد.


لژیونر‌ها زیر ذره‌بین

مرتضی پورعلی‌گنجی پس از چندین هفته مصدومیت، بازگشت به ترکیب یوپن بلژیک را با گل‌زنی جشن گرفته اما هنوز تردیدهایی در مورد سطح آمادگی او برای حضور در جام ملت‌ها وجود دارد.  صادق محرمی عملا از دیدارهای اروپایی تیمش هیچ سهمی ندارد و شاید در نهایت از لیست تیم ملی نیز کنار گذاشته شود. وحید امیری در فوتبال ترکیه ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شده و بسیاری از دیدارهای این فصل را از روی نیمکت تماشا کرده است.  سعید عزت‌اللهی قبل از جا افتادن در تیم ردینگ مصدوم شده و هنوز نتوانسته به میادین برگردد و کریم انصاری‌فرد نیز مدت زیادی را برای انتخاب تیم جدید از دست داده تا همچنان در ناتینگهام فارست نقشی به جز بازیکن نیمکت‌نشین نداشته باشد. مهدی طارمی در قطر با انبوهی از انتقادها روبه‌رو شده و کاوه رضایی نیز با این روند خیلی زود در فهرست مازاد باشگاه بروژ قرار خواهد گرفت. حتی علی قلی‌زاده که در شارلوا فوق‌العاده نشان داده، در بدترین زمان ممکن با مصدومیت روبه‌رو شده و حداقل دو بازی اول تیم ملی در جام ملت‌ها را از دست 

خواهد داد.  بزرگ‌ترین نگرانی اما به علیرضا جهانبخش مربوط می‌شود. ستاره‌ای که تقریبا همه رسانه‌های انگلیسی او را در فهرست خریدهای ناموفق تابستانی لیگ برتر قرار داده‌اند. گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه برایتون در این فصل نه گلی به ثمر رسانده و نه هیج پاس گلی به هم‌تیمی‌ها داده است.