مراسم معارفه خرید جدید باشگاه النصر، سرانجام برگزار شد. هواداران بسیار زیادی در ورزشگاه مرسول پارک جمع شدند تا شاهد اولین صحبت‌های رونالدو در لباس تیم محبوب‌شان باشند. همه چیز به خوبی فراهم شده بود تا یک معارفه باشکوه برای رونالدو برگزار شود. او قبل از رفتن به جمع هواداران باشگاه، در یک کنفرانس خبری کوتاه حاضر شد و به چند سوال پاسخ داد.

کریس تاکید داشت که در فوتبال اروپا همه چیز را برده و حالا برای چالش جدیدی به فوتبال عربستان آمده است. جالب اینکه حتی خبرنگارها نیز صدای شادی معروف او را در سالن تکرار می‌کردند و اساسا هیچ‌کس نمی‌توانست ذوقش را از دیدن رونالدو مخفی نگه دارد. کریس کمی هم از خودش تعریف کرد و خودش را یک بازیکن «منحصربه‌فرد» دانست.

او باور داشت که رقم قراردادش نیز دقیقا به همین خاطر یک رقم منحصر‌به‌فرد بوده است. رونالدو دقایقی بعد به جمع هوادارها رفت و با گفتن جمله «من جهانی هستم!»، اولین تجربه‌های زبان عربی را نیز پشت سر گذاشت. او و اعضای خانواده‌اش به شدت از سوی سکوها مورد تشویق قرار گرفتند.

النصری‌ها که برای استفاده از رونالدو عجله داشتند، همان شب در مرسول پارک نیز یک جلسه تمرینی را برگزار کردند. تماشاگران نیز تا پایان تمرین در ورزشگاه ماندند و به محض زده شدن هر شوت از سوی رونالدو، اقدام به تشویق این ستاره کردند.

نکته جالب حضور ماشاریپوف در تمرین با شماره 77 بود. بازیکنی که شایعه شده بود حاضر نشده پیراهن شماره هفت را به کریس بدهد و به همین خاطر باشگاه قراردادش را فسخ کرده است. این شایعه اما اصلا صحت نداشت. باشگاه النصر همه درآمد حاصل از این مراسم را نیز به خیریه اختصاص داد و در مجموع شب بسیار خوبی را سپری کرد. تصاویر این مراسم خیلی زود در همه دنیا پخش شد و بازتاب‌های زیادی نیز داشت.

شاید کلیدی‌ترین بخش از صحبت‌های رونالدو، اشاره او به حضوری فراتر از حضور یک «بازیکن» در باشگاه النصر بود. در حقیقت او راهی عربستان نشده تا فقط یک فوتبالیست یا یک توریست باشد. او اعلام کرد که در آکادمی باشگاه النصر نیز فعالیت می‌کند و اساسا برای توسعه فوتبال عربستان و حتی توسعه این کشور در جنبه‌های دیگر آمده است. ظاهرا حتی بین او و این کشور نوعی از فعالیت‌های تجاری نیز جریان خواهد داشت.

در واقع حضور او قرار است فوتبال عربستان را با یک تحول جدی روبه‌رو کند. حتی اگر کریس به لحاظ فنی دیگر در بهترین سال‌های فوتبالش نباشد. نکته جالب توجه دیگر نیز اشاره کریس به اهمیت ندادن به حرف دیگران بود. او اعتقاد داشت که پیشنهادهای زیادی از استرالیا، آمریکا و پرتغال گرفته اما خودش ترجیح داده راهی لیگ «رقابتی» عربستان شود.

او بارها تاکید کرد که به حرف مردم و قضاوت‌ها اهمیت نمی‌دهد. شاید هم اشاره او به مقاله تند سردبیر مارکا بود که لباس جدید رونالدو را یک «لباس بنجل» از یک تیم بنجل دانسته بود. به هر حال حالا دیگر باید به تماشای کریس در لباس زرد باشگاه النصر عادت کنیم. این تصویری است که فعلا در دنیای فوتبال ثبت شده است.