شاید نمایش تیم ملی آرژانتین روبه‌روی استرالیا چندان فوق‌العاده نبوده باشد اما کاری که مسی در این بازی انجام داد، اعجاب‌آور بود. او به لحاظ فردی، عملکرد درخشانی داشت و بهترین بازیکن تیمش در این نبرد به شمار می‌رفت.

لئو در این جدال، اولین گل را به زیبایی وارد دروازه حریف کرد. این گل از چند نظر برای این ستاره اهمیت بسیار زیادی داشت. اول اینکه مسی با این گل، از تعداد گل‌های دیگو مارادونا در جام جهانی عبور کرد. مسی پیش از این هشت گل در جام زده بود و حالا تعداد گل‌هایش را به 9 رساند تا یک گل بیشتر از مارادونا در این تورنمنت داشته باشد.

او در صورت زدن یک گل دیگر در این جام، به رکورد 10 گل گابریل باتیستوتا خواهد رسید. هرچند که باتی این رکورد را با تعداد بازی‌های به مراتب کم‌تری خلق کرده است. مسی قصد دارد که در این جام به بهترین گلزن تاریخ آرژانتین در جام جهانی تبدیل شود. این گل از یک جهت دیگر هم مهم است. مسی قبل از این در چهار دوره مختلف از جام جهانی به میدان رفته بود اما سابقه نداشت که در دور حذفی گلی به ثمر برساند.

این اولین گل مسی در مراحل حذفی جام جهانی بود. چهره این ستاره نیز نشان می‌داد که این گل چقدر برایش مهم و کلیدی بوده است. لئو در نیمه دوم نیز به این نمایش درخشان ادامه داد و باز هم بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. مسی این بار دیگر جایزه‌اش را برخلاف بازی قبلی، به بازیکنی اهدا نکرد.

با وجود درخشش خیره‌کننده مسی، عملکرد کلی تیم ملی آرژانتین روبه‌روی استرالیا اصلا خوب نبود. آرژانتین در بیشتر دقایق بازی تسلط زیادی به مسابقه داشت اما به راحتی گل اول را دریافت کرد و بعد از آن دچار اضطراب زیادی شد. چیزی نمانده بود که این تیم گل دوم را نیز دریافت کند و همه چیز به تساوی کشیده شود.

با این حال این اتفاق رخ نداد و درخشش امی مارتینز روی خط دروازه، ناجی آرژانتینی‌ها شد. او باز هم نشان داد که چه گلر مطمئنی برای آلبی سلسته است. با این حال لئو مسی برای بردن جام جهانی، با دو تهدید بسیار بزرگ روبه‌رو خواهد بود. اولین تهدید مربوط به خط دفاعی تیم ملی آرژانتین است. تیمی که به همین سادگی به رقیبی مثل استرالیا موقعیت گلزنی می‌دهد، طبیعتا نمی‌تواند در بازی‌های بزرگ نمایش خوبی داشته باشد.

از طرف دیگر، افت فاحش لائوتارو مارتینز برای هواداران این تیم بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد. بازیکنی که در جام ملت‌ها یک ستاره تمام‌عیار برای این تیم بود، حالا با مشکلات بزرگی روبه‌رو شده است.

او در جریان نبرد با استرالیا دو فرصت فوق‌العاده داشت تا به ساده‌ترین شکل ممکن کار حریف را تمام کند و تیر خلاص را بزند اما با خراب کردن موقعیت‌ها، یاد و خاطره هیگواین در تیم ملی را زنده کرد! لائوتارو البته به نیمکت تیم ملحق شده اما با کیفیتی که این روزها دارد، حتی سزاوار نشستن روی نیمکت آرژانتین نیز به نظر نمی‌رسد.