نشست خبری کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال، پیش از بازی با انگلستان برگزار شد. کی‌روش که سومین حضور متوالی‌اش در جام جهانی را با ایران تجربه می‌کند، در این خصوص گفت:«انتظارات ما مثل دو دوره قبلی جام جهانی است. هر بازی را با یک فکر به زمین می‌رویم؛ برای اینکه فوتبال خوبی انجام بدهیم و برنده بشویم. این هدف ما است و بازی به بازی جلو می‌رویم. اگر مسابقات را به سه قسمت تقسیم کنیم، قسمت اول برابر انگلیس است. بعد از همه بازی‌ها تلاش ما این است که به اندازه‌ای امتیاز جمع کنیم که صعود کنیم. باید با این احساس وارد زمین شویم.» او در خصوص بازی با انگلیس تصریح کرد: «همه مردم می‌دانند انگلیس یکی از بهترین تیم‌های ملی دنیا است. با نتایجی که اخیرا گرفته‌اند، کاندیدای حضور در فینال جام جهانی هستند. همین‌طور کاندیدای قهرمانی در جام. بازیکنان فوق العاده‌ای در خط حمله دارند از جمله هری کین که عملکرد فوق العاده‌ای در جام جهانی قبل داشت. آنها به فینال یورو رسیدند. درباره ارزش انگلیس هر چیزی می‌توان گفت. مشخص است انگلیس در چه سطحی است. باید برنامه خاص خودمان را داشته باشیم و با جنگندگی منحصر به فرد و روحیه فوق‌العاده در بازی حاضر بشویم.»

کی‌روش درخصوص اهمیت بازی اول در جام جهانی تاکید کرد:«بله، مهم‌ترین بازی زندگی ما است چون همیشه مسابقه بعدی مهم‌ترین مسابقه بازیکنان و مربیان است. این نخستین بار است که مقابل انگلیس بازی می‌کنیم. بازی مقابل انگلیس یک فرصت بی‌نظیر و سحرآمیز است. برای من به خصوص برای بازیکنان از آن اتفاقاتی است که از زمان کودکی به فوتبال انگلیس نگاه می‌کردند و امروز این فرصت را دارند که مقابل آنها بازی کنند. امیدوارم بتوانیم خودمان را نشان بدهیم؛ هم فوتبال خوبی ارائه بدهیم و هم نتایج خوبی بگیریم.»

همچنین احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی که صحبت‌هایش را با یاد «خدای رنگین کمان» و تسلیت و همدردی با مردم داغدار آغاز کرد، ضمن اشاره به شرایط تیم ملی و انگلیس در پاسخ به خبرنگار رویترز مبنی بر این که می‌توانید درباره احساس خودتان و بازیکنان درباره مشکلات ایران بگویید؟ گفت:«باید قبول کنیم که واقعا شرایط کشورمان خوب نیست. مردم ما شاد نیستند. همه ناراحت هستند. ما اینجا هستیم و دلیل بر این نیست که صدای‌شان نباشیم و به آنها احترام نگذاریم. هرچه داریم از مردم‌مان است و این‌جا هستیم که سخت تلاش کنیم و بجنگیم و بهترین عملکردمان را در زمین به نمایش بگذاریم و گل‌های‌مان را تقدیم به مردم داغدار ایران کنیم و امیدوارم شرایط آن‌طور که مردم ما می‌خواهند رقم بخورد و همه شاد باشند.»