فراتر از رویا!

تیم ملی امروز برای اولین بار در جام جهانی ۲۰۲۲ به میدان خواهد رفت. یک فرصت بزرگ و یک تجربه تکرارنشدنی روبه‌روی یکی از بهترین تیم‌های ملی حاضر در این تورنمنت که تنها با انگیزه قهرمانی وارد این رقابت شده است. این بازی برای هر دو تیم و مردم هر دو کشور، اهمیت بسیار زیادی دارد. مسابقه‌ای که شاید تعیین‌کننده سرنوشت دو تیم در دور گروهی نیز باشد. این مسابقه از هر جهت، یک نبرد فوق‌العاده خواهد بود. یک بازی کلاسیک که تا امروز هرگز در جام جهانی برگزار نشده است.

آریا طاری

 

ساوت گیت و کی‌روش، این یک نبرد تازه نیست

گرت ساوت گیت و کارلوس کی‌روش، دو مربی غریبه برای هم نیستند. این دو نفر قبلا هم روبه‌روی هم ایستاده‌اند. وقتی که ساوت گیت در لیگ برتر مربیگری می‌کرد و کی‌روش، دستیار الکس فرگوسن در یونایتد بود. هر دو مربی در درجه اول با محافظه‌کاری‌شان شناخته می‌شوند اما به هر حال ابزار متفاوتی در اختیار دارند. ساوت گیت صاحب یک لشکر ستاره است که برای قهرمانی به جام قدم می‌گذارد و کی‌روش، صاحب یک نسل مستعد از ستاره‌های ایرانی که می‌خواهند برای اولین بار در جام جهانی از گروه‌شان صعود کنند.

این چهار نفر رکورد می‌زنند

چهار بازیکن تیم ملی در بازی امروز فرصت خلق رکوردهای مهمی را خواهند داشت. اول از همه علیرضا بیرانوند، می‌تواند به اولین گلر تاریخ فوتبال ایران با سابقه بازی در دو دوره جام جهانی تبدییل شود. اگر غافلگیری عجیبی رخ ندهد و او در ترکیب قرار بگیرد، چنین اتفاقی رقم می‌‌خورد و بیرو صاحب یک رکورد استثنایی می‌شود. سه بازیکن دیگر ایران هم می‌توانند برای سومین دوره در جام جهانی به میدان بروند. از بین این سه بازیکن، به احتمال بسیار زیاد احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش فیکس هستند و کریم انصاری‌فرد نیز به احتمال زیاد دقایقی را به عنوان بازیکن تعویضی در زمین سپری خواهد کرد.

11 مقابل 11

گرت ساوت گیت، تیمش را با حضور جردن پیکفورد روی خط دروازه به زمین می‌فرستد. به احتمال بسیار زیاد نیز دفاع سه نفره او، با حضور بن وایت در سمت راست، جان استونز در مرکز و هری مگوایر در سمت چپ کامل می‌شود. سه مدافعی که می‌توانند در کنار هم یک ترکیب خطرناک بسازند. در مرکز زمین، جود بلینگام و دکلان رایس دو هافبک میانی تیم ملی انگلیس خواهند بود. بازیکنانی که می‌توانند مکمل‌های بسیار خوبی برای هم باشند و به خوبی همدیگر را در زمین مسابقه پوشش بدهند. در دو سمت خط هافبک نیز در غیاب چند ستاره مصدوم، کیران تریپیر و لوک شاو برای تیم ملی انگلیس بازی می‌کنند. مثلث هجومی انگلیس نیز به احتمال بسیار زیاد با ترکیب رحیم استرلینگ، هری کین و فیل فودن بسته خواهد شد. هرچند که نفراتی مثل ماونت یا ساکا نیز ممکن است در این تیم فیکس شوند. به هر حال انگلیس ترکیب قدرتمندی را روبه‌روی تیم ملی ایران به زمین می‌فرستد. در سمت مقابل به احتمال فراوان علیرضا بیرانوند گلر اصلی تیم ملی خواهد بود. جلوتر از او نیز صادق محرمی در سمت راست خط دفاعی، شجاع و کنعانی در مرکز و شاید ابوالفضل جلالی در سمت چپ خط دفاعی به میدان بروند. در مرکز زمین، سعید عزت‌اللهی هافبک میانی تیم ملی است و کمی جلوتر از او احتمالا نوراللهی و احسان حاج‌صفی بازی می‌کنند. در سمت راست خط هافبک، علیرضا جهانبخش و در سمت چپ نیز مهدی طارمی دیده می‌شود. سردار آزمون نیز نزدیک‌ترین بازیکن تیم ملی به دروازه حریف خواهد بود. البته به شرطی که مصدومیت، شرایط این ستاره کلیدی ایران را تحت تاثیر قرار ندهد و فرم او را دستخوش تغییر نکند.

مهم‌ترین بازیکنان انگلیس و ایران در این نبرد بدون شک مهدی طارمی و هری کین هستند. یک طرف ماجرا، ستاره تاتنهام ایستاده که از هر توپی، گل می‌سازد. مهدی طارمی نیز بازیکن کلیدی تیم ملی ایران است. مردی که با دوندگی بی‌امان، نفوذ همیشگی و تجربه بالا، در لحظات حساس و سرنوشت‌ساز به کار تیم ملی ایران خواهد آمد

هری و مهدی، جنگ دو ستاره

مهم‌ترین بازیکنان انگلیس و ایران در این نبرد بدون شک مهدی طارمی و هری کین هستند. یک طرف ماجرا، ستاره تاتنهام ایستاده که از هر توپی، گل می‌سازد. بازیکنی که می‌خواهد در قطر اولین جام دوران فوتبالش را به دست بیاورد. او کاپیتان سه شیرها هم هست و این مساله مسئولیت‌شان را در تیم بیشتر می‌کند. مهدی طارمی نیز بازیکن کلیدی تیم ملی ایران است. مردی که با دوندگی بی‌امان، نفوذ همیشگی و تجربه بالا، در لحظات حساس و سرنوشت‌ساز به کار تیم ملی ایران خواهد آمد. او هم یک بازیکن بسیار مهم در این نبرد به شمار می‌رود.

تحت تاثیر حواشی

باید پذیرفت که این بازی کمی تحت تاثیر حواشی قرار می‌گیرد. با این حال بازیکنان دو تیم متمرکز به نظر می‌رسند و می‌خواهند به هر قیمتی بهترین بازی‌شان را به نمایش بگذارند. با این وجود هر اتفاقی که در این نبرد رخ بدهد، به شدت خبرساز خواهد شد. این یکی از دیدارهای جنجالی این دوره از جام جهانی است. یک مسابقه سخت و جذاب که رسانه‌ها واکنشی فراتر از واکنش‌های مرسوم فوتبالی نسبت به آن نشان خواهند داد. این بازی، با استقبال گسترده‌ای از سوی هواداران فوتبال در دنیا روبه‌رو خواهد شد.