آریا رهنورد

آیا کریستیانو رونالدو از یونایتد می‌رود؟ از شروع فصل نقل و انتقالات تا امروز جواب مشخصی برای این سوال وجود نداشته است. رونالدو در اردوی پیش‌فصل یونایتد حاضر نبود و بالاخره بعد از مدت‌ها تاخیر، به همراه ایجنتش به زمین تمرین یونایتد آمد و با اکراه با لباس فصل جدید شیاطین سرخ عکس گرفت. ژرژ مندس این بازیکن را به تیم‌های زیادی پیشنهاد داد اما در این شرایط سنی، تیم‌ها حاضر به جذب کریستیانو نبودند. به هر حال رونالدو هنوز به فکر جدایی است و باید تصمیم نهایی‌اش را در این ارتباط بگیرد. به بهانه احتمال پیوستن او به یک باشگاه جدید، بد نیست به مرور یک فهرست رویایی از پرتکرارترین هم‌تیمی‌های او در رده باشگاهی بپردازیم.

 

دروازه‌بان: ایکر کاسیاس

کاسیاس و رونالدو 228 بار در رئال مادرید در کنار هم بازی کردند و سرانجام با جدایی سن ایکر برای پیوستن به تیمی در سرزمین مادری کریستیانو، این ارتباط قطع شد. ایکر کاسیاس بدون تردید یکی از بهترین گلرهای تمام تاریخ است. مردی که در جریان قهرمانی تاریخی اسپانیا در جام جهانی، کاپیتان این تیم بود و نمایشی رویایی در ترکیب ماتادورها داشت. او برای سال‌ها در رئال مادرید درخشید و به عنوان یک چهره اسطوره‌ای این باشگاه را ترک کرد.

 

خط دفاعی: راموس/ فردیناند/ پپه/ مارسلو

همه این چهار نفر تاثیر مهمی در روند درخشش کریس رونالدو در دنیای فوتبال داشتند. وقتی او به عنوان یک فوتبالیست جوان راهی یونایتد شد، ریو فردیناند یک ستاره باتجربه در این تیم بود و کمک زیادی به رونالدو کرد تا بتواند با فضای بازی در این باشگاه خو بگیرد. در بین مدافعان میانی که با رونالدو همبازی بوده‌اند، هرگز نمی‌توان پپه را نیز از یاد برد. بازیکنی همیشه خشن و پرانگیزه که در تیم ملی نیز کنار این ستاره بازی می‌کرد و رابطه بسیار خوبی با او داشت. راموس هم می‌تواند در سمت راست خط دفاعی این تیم قرار بگیرد. بازیکنی که در بهترین سال‌های رونالدو در مادرید، کاپیتان این باشگاه بود. بدون گل تاریخی راموس به اتلتیکو در آخرین ثانیه‌ها، اولین قهرمانی این ستاره با رئال مادرید هرگز اتفاق نمی‌افتاد. به این فهرست باید مارسلو را نیز اضافه کرد. بازیکنی که در 332 بازی در کنار رونالدو به میدان رفت. این دو نفر رابطه‌ای بسیار نزدیک و صمیمی با هم داشتند و در سمت چپ رئال مادرید، یک زوج ویرانگر و مرگبار را ساخته بودند.

 

خط هافبک: ژابی آلونسو/ کروس/ مودریچ/ رایان گیگز

در اختیار داشتن هافبک‌های درخشان، همیشه برای گل‌زنی کمک بزرگی به رونالدو کرده است. وقتی او راهی رئال مادرید شد، ژابی آلونسو در میانه زمین برای این تیم می‌درخشید. این دو نفر 208 بار به صورت همزمان در ترکیب کهکشانی‌ها قرار گرفتند و نمایش‌های بسیار خوبی را در کنار هم داشتند. لوکا مودریچ نیز در دوران حضور کریس در رئال مادرید، یک ستاره بی چون و چرا بود. او و رونالدو در 222 بازی مشترک در رئال مادرید با هم حاضر شدند. مودریچ بعد از جدایی رونالدو از رئال، حتی موفق به بردن توپ طلا هم شد. تونی کروس هم سال‌های مشترکی را با رونالدو در برنابئو داشت. یک هافبک بی‌نقص و همیشه دقیق آلمانی که هنوز هم در رئال می‌درخشد و عملکرد فوق‌العاده‌ای در این تیم دارد. حتی بالا رفتن سن هم موجب نشده کروس و مودریچ درخشش همیشگی‌شان را در زمین مسابقه از دست بدهند. نفر چهارم این خط هافبک، رایان گیگز است که 207 مسابقه مشترک با رونالدو داشته و در اولین سال‌های حضور کریس در اولدترافورد یک الگو برای او بوده است. گیگز در آن مقطع یکی از مهم‌ترین ستاره‌های شیاطین سرخ به شمار می‌رفت.

 

خط حمله: وین رونی/ کریم بنزما

کریس و رونی 206 بار به صورت همزمان در ترکیب منچستریونایتد زیر نظر سر الکس فرگوسن بازی کردند. دو ستاره که خیلی زود به دوستان صمیمی هم در باشگاه تبدیل شدند و در کنار هم، لیگ قهرمانان سال 2008 را بردند و چند بار نیز لیگ برتر را فتح کردند. وین و رونالدو رابطه پرنوسانی داشتند و چند بار هم به اختلاف خوردند اما در نهایت بین آنها دوستی بسیار عمیقی وجود داشت. تاثیرات این دوستی در نبردهای یونایتد پیدا بود. نکته جالب اینجاست که رونی همیشه با نوعی فداکاری در ترکیب برای رونالدو بازی می‌کرد. بعد از جدایی کریس از یونایتد، تاثیر این بازیکن در باشگاه عمیق‌تر نیز شد. این اتفاق برای کریم بنزما نیز رخ داد. ستاره‌ای که 342 بار به صورت همزمان با رونالدو برای رئال بازی کرد و سطح واقعی بازی‌اش زمانی مشخص شد که رونالدو باشگاه را ترک کرد. بنزما بعد از جدایی رونالدو، به تک ستاره خط حمله تیم تبدیل شد و حتی توانست رئال را یک تنه قهرمان اروپا کند. این دو نفر بهترین مهاجم‌هایی بودند که در این سال‌ها در کنار رونالدو بازی کردند. دو ستاره تمام‌عیار که در دوران همبازی بودن با سی.آر سون، موقعیت‌های زیادی برای این ستاره ساختند.