آریا طاری

در بین نفرات فعلی استقلال و پرسپولیس، 9 بازیکن سابقه گل‌زنی در این نبرد را دارند. ستاره‌هایی که هر کاری می‌کنند تا نام‌شان را به فهرست گل‌زنان دربی امروز هم اضافه کنند. جالب است بدانید که هر دو سرمربی دو تیم هم سابقه گل‌زنی در این مسابقه را در کارنامه دارند. فرهاد مجیدی چهار بار دروازه پرسپولیس را باز کرده و یحیی گل‌محمدی هم موفق شده در یکی از شهرآوردهای منجر به برد سرخ‌ها دروازه استقلال را باز کند.

امید عالیشاه

قدیمی‌ترین گل در بین همه بازیکنان حاضر در دربی را امید عالیشاه در این شهرآورد به ثمر رسانده است. این گل به مسابقه حساسی برمی‌گردد که تیم حمید درخشان را در لیگ چهاردهم صاحب یک پیروزی حیاتی روبه‌روی تیم قلعه‌نویی کرد. در نیمه اول آن دربی، سجاد شهباززاده استقلالی‌ها را جلو انداخت اما در نیمه دوم، محمد نوری گل تساوی را زد و سرانجام این امید عالیشاه بود که با یک ضربه سر دیدنی، بازگشت پرسپولیس به این بازی بزرگ را کامل کرد. امید بعد از مهم‌ترین گل دوران فوتبالش، ناگهان پیراهنش را درآورد و همین کافی بود تا داور او را با کارت زرد دوم و اخراج از بازی جریمه کند!

رامین رضاییان

مدافع راست این روزهای پرسپولیس هم سابقه گل‌زنی در شهرآورد را دارد. تنها گل رامین در این مسابقه سنتی، در جریان یکی از پرگل‌ترین دربی‌های تاریخ به دست آمده است. در دیدار برگشت لیگ پانزدهم، رامین توانست دروازه آبی‌ها را باز کند. این سومین گل سرخ‌ها در آن مسابقه بود. جدالی که نهایتا با برتری چهار-دو تیم برانکو روبه‌روی تیم پرویز مظلومی به پایان رسید.

سیدجلال حسینی

سیدجلال تنها یک بار موفق به گل زدن در شهرآوردها شده اما این گل، برای امتیاز گرفتن پرسپولیس کافی نبوده است. در دربی برگشت لیگ برتر شانزدهم، علیرضا منصوریان و تیمش موفق به شکست دادن پرسپولیس شدند. بازی تا آخرین دقایق با نتیجه سه بر یک به سود آبی‌ها در جریان بود اما سیدجلال حسینی با یک ضربه سر اختلاف را کم کرد. این صحنه منجر به درگیری مدافع قرمزها با گلر آبی‌ها شد و مهدی رحمتی از زمین مسابقه اخراج شد. استقلال که دیگر تعویضی نداشت، ناچار بود یک بازیکن را در درون دروازه قرار بدهد اما فقط چند ثانیه بعد، سوت پایان بازی نواخته شد و دیگر فرصتی برای اتفاقات دیگر وجود نداشت.

وریا غفوری

آخرین برد استقلال در «جریان بازی» روبه‌روی پرسپولیس، در لیگ برتر هفدهم به دست آمد. در دیدار برگشت آن فصل، آبی‌ها با تک گل مدافع‌شان توانستند پرسپولیس پروفسور را شکست بدهند. این اولین و آخرین برد وینفرد شفر در دربی‌های پایتخت و البته اولین و آخرین گل وریا در شهرآورد تا امروز بوده است. بازیکنی که این روزها بازوبند کاپیتانی استقلال را نیز به بازو دارد.

مهدی عبدی

او در زمان زدن اولین گل به استقلال، هنوز یک فوتبالیست ناشناخته به حساب می‌آمد. مهدی تنها دقایقی بعد از حضور در اولین دربی، تنها گل تیمش در آن مسابقه را زد تا ماجرای علی علیپور را برای قرمزها تکرار کرده باشد. گل‌زن جوان شهرآورد تنها به درخشیدن در این بازی بسنده نکرد و در دربی رفت لیگ بیستم هم موفق به باز کردن دروازه استقلال شد. آن‌ مسابقه پرفراز و نشیب در نهایت با تساوی دو-دو و گل دقایق آخر مهدی قایدی به پایان رسید.

ارسلان مطهری

در بین اعضای فعلی دو باشگاه، او بهترین گل‌زن دربی به حساب می‌آید. ارسلان در دیدار برگشت لیگ نوزدهم که اولین تجربه مربیگری فرهاد مجیدی در دربی به شمار می‌رفت، موفق شد دو بار توپ را از خط دروازه قرمزها رد کند. یک موفقیت بزرگ و یک تجربه فراموش‌نشدنی برای ستاره‌ای که بعدها هم طعم گل‌زنی در این مسابقه را چشید. ارسلان در دیدار رفت لیگ بیستم هم برای استقلال گل زد تا هم یکی از سریع‌ترین گل‌های تاریخ این نبرد را زده باشد و هم در فهرست سه گله‌های تاریخ شهرآورد تهران قرار بگیرد.

محمد دانشگر

گل محمد دانشگر به پرسپولیس، یکی از حساس‌ترین گل‌ها در دربی‌های اخیر بوده است. مسابقه دو تیم در جام حذفی تا آخرین ثانیه‌ها با برتری پرسپولیس دنبال می‌شد که ضربه سر محمد دانشگر، ورق را برگرداند و کار را به تساوی کشاند. استقلال به لطف همین گل، امیدهایش را زنده نگه داشت و سرانجام توانست در ضربات پنالتی به برتری برسد و خودش را به مرحله بعدی جام حذفی برساند.

وحید امیری

تساوی جذاب دو تیم در دیدار رفت لیگ بیستم، با گل‌زنی وحید امیری همراه بود. امیری دومین گل تیم یحیی در این جدال را به ثمر رساند و قرمزها را در یک قدمی برد قرار داد اما تیم محمود فکری در آخرین دقایق به بازی برگشت و توانست از شکست در این دوئل فرار کند.

عیسی آل‌کثیر

آخرین گل شهرآورد تا امروز را بازیکنی به ثمر رسانده که این اواخر مدام درگیر مصدومیت بوده است. تنها گل عیسی در دربی‌ها، تنها شکست فرهاد مجیدی در این نبرد را رقم زده است. اگر عیسی مصدوم نبود، می‌توانست در این جدال مهره بسیار مهمی برای قرمزها باشد.